حضور کتابفروشان برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب تهران صبح امروز در نشست خبری سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: نمایشگاه بین المللی تهران از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ماه با شعار «آینده خواندنی است» آغاز به کار می‌کند. این شعار به این معناست که آینده پیشرفت کشور در گرو بیشتر و بهتر خواندن و مطالعه کردن است.

وی در ادامه تصریح کرد: پیشرفت جوامع مختلف مرقوم بهتر و بیشتر خواندن است و سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران ایجاد زمینه‌ای برای تشویق مردم و توجه به عادت کتابخوانی و توجه دادن خانواده‌ها به این موضوع مهم است و رویکردمان در این نمایشگاه، توجه به محتوای فرهنگی و تلاش برای ایجاد زمینه استفاده از برنامه‌های فرهنگی است.

ویبا اشاره به این مطلب که دستگاه‌های مختلف با تمام توان کمک حال این دوره بودند و از مجموعه شهرداری تهران، بانک ملی ایران، شرکت پست، مجموعه‌های انتظامی و مدیریت شهری و همه دست اندرکاران نمایشگاه مصلی قدردانی می‌کنیم، گفت: به طور ویژه هم از ناشران با وجود مشکلات اقتصادی پیش روی صنعت نشر که با انگیزه حداکثری در بخش‌های مختلف نمایشگاه حضور پر رونق خواهند داشت، تشکر می‌کنم.

 علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در ادامه از حضور کتابفروشان برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: تجربه‌ای که از دوره گذشته نمایشگاه کتاب داشتیم همین موضوع تعامل با رسانه‌ها و فراهم کردن دسترسی عمومی برای مردم است. این دوره برای دومین مرتبه است که بخش مجازی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و بسته‌های پستی نیز به صورت رایگان به دست مخاطبان خواهد رسید. اتفاق دیگر اضافه شدن تعداد کتابفروشان است. همواره این شبهه مطرح بود که نمایشگاه کتاب تهران به کسب و کار کتابفروشان نقصان وارد کرده است اما امسال برای اینکه این شبهه رفع شود اضافه شدند تا محصولات خود را عرضه کنند.

رمضانی با اشاره به رفع نقص‌ها در این دوره از نمایشگاه گفت: فعالیت‌های نمایشگاه کتاب تهران بعد از اتمام دوره گذشته آغاز شد و دبیرخانه دائمی نمایشگاه را تشکیل دادیم تا ابعاد دوره گذشته را بررسی و آسیب‌شناسی کنیم. به طور مثال نقایصی را در مراحل آماده‌سازی و راهنماها و تبلیغات داشتیم که امسال این فعالیت‌ها را بهبود دادیم. کمیته‌ پاسخگویی هم با توجه به تجربه سال گذشته مجزا برگزار و در ۲۰ نقطه نمایشگاه غرفه اطلاع‌رسانی داریم. تجربه سال گذشته به ما گفت که کارافزار نمایشگاه را توسعه بدهیم تا مخاطبان در تلفن همراهشان نقشه نمایشگاه را داشته باشند.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران گفت: همواره این شبهه مطرح بود که نمایشگاه کتاب تهران به کسب و کار کتابفروشان نقصان وارد کرده است اما امسال برای اینکه این شبهه رفع شود اضافه شدند تا محصولات خود را عرضه کنند.