استعفای رئیس فدراسیون دوومیدانی در پی مسابقه پرحاشیه شیراز!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ طی روزهای گذشته وایرال شدن تصاویر و ویدئوهایی از مسابقات دو و میدانی همگانی در شیراز و حضور زنان بی‌حجاب در این رویداد ورزشی در حاشیه برگزاری روز شیراز، حواشی بسیار زیاد و واکنش‌های ضدونقیضی را از سوی مسئولان این مسابقه ورزشی و سپس مقامات استانی در پی داشت.

سیدمصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب استان فارس با بیان اینکه قصور، ترک فعل و تقصیر احتمالی مسئولان در این خصوص با جدیت بررسی می‌شود، گفت: پس از این اقدام ساختار شکنانه، سرپرست ورزش و جوانان استان، مدیر ورزش و جوانان شیراز و رئیس هیأت دوومیدانی و مسئولین انتظامات برگزاری مسابقه جهت ارائه توضیح به دادستانی احضار شده‌اند.

از همین رو امروز هم مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: این رفتارها را تقبیح کرده و اجازه نمی‌دهیم کسی بخواهد به اسم ورزش به عادی‌سازی رفتارهایی بپردازد که با ارزش‌های جامعه اسلامی و اعتقادات مردم ایران سازگاری ندارد. به هیچ عنوان توسعه ورزش با چنین رفتارهایی مورد تایید نیست و به طور قطع جزییات و عوامل دخیل در این رخداد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پس از این واکنش عاجل و محکوم‌سازی اتفاق جنجالی اخیر که واکنش برخی از کاربران فضای مجازی را هم در پی داشت؛ هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی با تحریر نامه‌ای خطاب به مسئولان وزارت ورزش و جوانان، از سمت ریاست این فدراسیون کناره گرفت.

صیامی در گفت‌وگویی با بیان این که این مسابقات زیر نظر فدراسیون دوومیدانی برگزار نشده، عنوان داشت:  چندین سالی است که هیات استان شیراز به عنوان ورزش همگانی این مسابقات را برگزار می‌کند و من مدعو این رویداد بوده‌ام.  مسابقات مختلط نبود، اما عده‌ای ناگهان از خیابان حافظیه وارد این مسابقات شدند و بی‌انضباطی کردند.

با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد وزیر ورزش و جوانان نیز ضمن دستور به مرکز حراست این وزارت‌خانه برای بررسی و واکاوی عاجل ماجرای رخ داده، پذیرش استعفای این رئیس فدراسیون را در آستانه بازی‌های آسیایی در دستور کار قرار داده و سرپرست جدیدی نیز برای دوومیدانی تعیین کند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پی برگزاری مسابقه دوومیدانی همگانی شیراز با حضور برخی از زنان بی‌حجاب، از سمت خود کنار رفت.