صدقی: غیرت و استعداد ملی‌پوشان هاکی روی یخ باعث رقم خوردن این نتیجه درخشان شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاوه صدقی رییس انجمن هاکی روی یخ فدراسیون اسکی با اشاره به بحث زیرساخت اظهار داشت: یکی از نیازهای اولیه تشکیل تیم هاکی، زمین هاکی است. زمینی که باید در اختیار تیم قرار بگیرد، نیازمند بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه است که تیم هاکی کشورمان با همکاری ایران مال صاحب این زمین شد و این کمک بسیار بزرگی بود. پس از ساخت زمین ما می‌توانستیم عضو فدراسیون جهانی شویم و خوشبختانه این اتفاق نیز افتاد و ما در حال حاضر عضو فدراسیون جهانی هستیم.

صدقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اعضای تیم به مدت ۳ سال در اردو زیر نظر مربیانی که به صورت رایگان برای بالا بردن سطح آمادگی بچه های تیم تلاش کردند، حضور داشتند و در کنار آن با حمایت‌های صورت گرفته موفق به جذب مربیانی از اسلواکی، روسیه و آلمان جهت افزایش مهارت تیم ملی هاکی شدیم.

وی در ادامه بیان کرد: رقبای ما نیز در مسابقه آسیایی رقبای بسیار توانمند و قوی‌ای بودند که زیر نظر مربیان بسیار خوب و در زمین‌های بسیاری که داشتند تمرین کرده بودند ولی غیرت، همت و استعداد ایرانی بود که در این مسابقات باعث شکست حریفان شد.

رییس انجمن هاکی روی یخ با بیان اینکه این رشته در آسیا چهارچوب‌های مختلفی دارد، گفت: این رشته برنامه جهانی دارد که تیم ها در ۴ دیویژن در آن شرکت می‌کنند. در این عرصه ۴ تیم برتر آسیا که در جهانی هستند در مسابقات اقیانیوسیه و آسیا نبودند و ۸ تیم دیگر حاضر از جمله تیم های بسیار قوی ای بودند که تیم ایران به رقابت با آنها پرداخت و موفق به کسب مقام شد.

صدقی تاکید کرد: این اتفاق، با همکاری بخش خصوصی، خانواده ها و مردم افتاد و نمادی از جریان همکاری مردمی در بخش خصوصی برای ورزش ایران است.

رییس انجمن هاکی روی یخ گفت: رقبای ما در مسابقات قهرمانی آسیا رقبای بسیار توانمند و قوی‌ای بودند ولی غیرت، همت و استعداد ایرانی بود که در این مسابقات باعث شکست حریفان شد.