وزنه‌برداری قهرمانی آسیا| دسته خالی دو وزنه بردار 81 کیلوگرم زنان ایران/ حسینی رکورد شکست اما مدال نگرفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی آسیا روزهای ١٣ تا ۲۳ اردیبهشت در جینجو کره‌جنوبی در حال برگزاری است. در ادامه این رقابت‌ها امروز رقابتهای دسته81 کیلوگرم زنان برگزار شد و سیده الهام حسینی و پریسا نورعلی به مصاف رقیبان خود رفتند.

 

یک ضرب

پریسا نورعلی در اولین حرکت یک ضرب موفق به مهار وزنه ۹۱ کیلوگرمی نشد. او حرکت دوم یک ضرب را با موفقیت بالای سر برد اما وزنه ۹۶ کیلوگرمی را در حرکت سوم یک ضرب مهار نکرد و در یک ضرب در رده نهم قرار گرفت.

حسینی در اولین حرکت یک ضرب وزنه ۱۰۱ کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد. کادر فنی تیم ملی برای حرکت دوم حسینی درخواست وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی را داد که وی در مهار آن ناموفق بود اما ملی پوش دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه ۱۰۶ کیلوگرمی را در حرکت سوم یک ضرب با موفقیت بالای سر برد و در نهایت در رده پنجم حرکت یک ضرب قرار گرفت.

لینگ از چین با ۱۲۰کیلوگرم مدال طلا و وانگ از چین با ۱۱۵ کیلوگرم مدال نقره را به دست آورد. مونخنجانستان از مغولستان با ۱۰۸ کیلوگرم برنز گرفت.

 

دوضرب

پریسا نورعلی ملی پوش دسته ۸۱ کیلوگرم در تلاش اول حرکت دوضرب وزنه ۱۱۶ کیلوگرمی بعد از اعتراض کادر فنی و بازبینی، هیات ژوری این حرکت را خطا اعلام کرد اما او در حرکت دوم دوضرب این وزنه را بالای سر برد. کادر فنی وزنه ۱۲۱ کیلوگرمی را برای او در نظر گرفت که او نتوانست آن را مهار کند و در دوضرب هم رده نهم را به خود اختصاص داد اما توانست ۶ کیلوگرم رکورد دوضرب خود را ارتقا دهد. نورعلی در مجموع نیز با 207 کیلوگرم به عنوان نهم رسید.

تلاش اول حسینی در حرکت دوضرب وزنه ۱۲۵ کیلوگرمی موفق بود. کادر فنی برای حرکت دوم درخواست وزنه ۱۳۱ کیلوگرمی را دارد که وی در مهار آن ناموفق بود. حسینی در حرکت سوم با موفقیت وزنه ۱۳۱ کیلوگرمی را بالای سر برد و در دوضرب در رده ششم ایستاد و با مجموع ۲۳۷ کیلوگرم در رده پنجم آسیا قرار گرفت.

الهام حسینی با مهار وزنه ۱۳۱ کیلوگرم و رسیدن به رکورد مجموع ۲۳۷ کیلوگرم، ضمن شکستن رکورد های دوضرب (۶ کیلوگرم) و مجموع (۱۰ کیلوگرم) شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک افزایش داد.

 

نتایج کلی دسته 81 کیلوگرم زنان وزنه برداری قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

رده‌بندی حرکت یکضرب

۱- ژیامی لیانگ از چین با ۱۲۰ کیلوگرم

۲- ژویو وانگ از چین با ۱۱۵ کیلوگرم

۳- مونتخانسان از مغولستان با ۱۰۸ کیلوگرم

 

رده‌بندی حرکت دوضرب

۱- ژیامی لیانگ از چین با ۱۵۵ کیلوگرم

۲- ژویو وانگ از چین با ۱۴۶ کیلوگرم

۳- مونتخانسان از مغولستان با ۱۳۵ کیلوگرم

 

رده‌بندی مجموع

۱- ژیامی لیانگ از چین با ۲۷۵ کیلوگرم

۲- ژویو وانگ از چین با ۲۶۱ کیلوگرم

۳- مونتخانسان از مغولستان با ۲۴۳ کیلوگرم

زنان وزنه برداری کشورمان در دسته 81 کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا به مدال نرسیدند.