دومین دوپینگی در اردوی تکواندو/ تست بزرگی هم مثبت شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تکواندو با یک اتفاق عجیب و مشکوک روبرو شده است. چند روز قبل آزمایش دوپینگ رضا کلهر تکواندوکار ملی‌پوش کشورمان در گرندپری ووشی چین مثبت و او با محرومیتی چهارساله مواجه شد.

اکنون خبر می‌رسد که تست دوپینگ دانیال بزرگی دیگر تکواندوکار جوان ایران در این مسابقات نیز مثبت اعلام شده و او نیز محروم شده است. خبری که مورد تایید مسئولان فدراسیون هم قرار گرفت. دوپینگ دانیال بزرگی، دیگر ملی‌پوش تکواندوی ایران نیز به دلیل مصرف دارویی از خانواده استروئید آنابولیک در همان رقابت‌های گرنداسلم چین مثبت اعلام شده و در نتیجه این ورزشکار نیز ۴ سال از حضور در تمام رویدادها محروم شد.

بزرگی در رقابت‌های گرنداسلم چین موفق به کسب مدال نقره شد و در ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو نیز حضور دارد.

مثبت شدن تست دوپینگ دومین ملی‌پوش تکواندوی ایران به دلیل مصرف ماده مشابه، این نگرانی را به وجود آورده که تست دوپینگ دیگر ملی‌پوشان نیز مثبت اعلام شود!

طبق قوانین فدراسیون جهانی، چنانچه تعداد نفرات دوپینگی یک کشور به بیش از ۳ نفر برسد، فدراسیون آن کشور تعلیق خواهد شد.

هنوز جواب آزمایش دیگر نفرات حاضر کشورمان در گرندپری چین و همچنین نفرات اعزامی به جهانی باکو اعلام نشده و چنانجه ۲ تست دیگر مثبت شود، تکواندوی ایران تعلیق خواهد شد و اجازه حضور در هیچ رقابتی را ندارد.

سرمربی تیم ملی و مسئولان فدراسیون تکواندو معتقدند که این مشکل بسیار عجیب است و هرگز سابقه نداشته و عادی نیست.

اکنون با اضافه شدن دانیال بزرگی و احتمال اینکه تست‌های مثبت بازهم افزایش یابد، باید دید این واقعا یک توطئه بوده یا ندانم‌کاری موجب چنین اتفاق دور از انتظاری شده است. هرچند بعید است که پزشک یا بدنساز یک تیم ملی نداند کدام داروها ممنوعه است.

فدراسیون تکواندو در تلاش برای پیدا کردن دلیل این اتفاق عجیب است.

دومین تست دوپینگ در اردوی تیم ملی تکواندو مثبت شد.