ثروت زاکربرگ با افزایش ۴۴ میلیارد دلاری بیشترین رشد در میان میلیاردرهای جهان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بلومبرگ شنبه نوشت، زاکربرگ سال گذشته تمام تمرکز خود را به متاورس اختصاص داد و مایل بود هر آنچه دارد خرج کند تا بر دنیای واقعیت مجازی سیطره پیدا کند.

این موضوع زمان و هزینه زیادی از وی گرفت. ثروت وی در مقطعی بیش از یکصد میلیارد دلار کاهش یافت.

او در سال جاری میلادی تمرکز زیادی بر دنیای واقعی داشته و علاوه بر کاهش هزینه‌ها در حال کار روی پلتفرمی برای رقابت با توئیتر ایلان ماسک است.

به نظر می‌رسد که برنامه‌های وی نتیجه داده است، بطوریکه ثروت وی در سال جاری حدود ۴۴ میلیارد دلار رشد داشته است. این بیشترین رشدی است که در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ رصد شده است.

هر چند ارزش سهام متا جمعه در بورس نیویورک کاهش داشت اما تغییر نگرش وی باعث شده است که سهام این شرکت در شاخص اس اند پی ۵۰۰ دومین عملکرد خوب را به ثبت برساند.

سهام متا تاکنون بیش از یکصد درصد افزایش داده و ارزش ثروت وی را به ۸۹.۹ میلیارد دلار رسانده است.

بلومبرگ جمعه گزارش داد که شبکه اجتماعی اینستاگرام وابسته به متا قصد دارد ماه آینده پلتفرمی برای رقابت با توئیتر راه‌اندازی کند.

ماندیپ سینگ و دامین ریمرتس تحلیلگران بلومبرگ در یادداشتی درباره این پلتفرم جدید گفتند: متا می‌تواند کاربران توئیتر را به خود جذب کند. این پلتفرم حتی می‌تواند تهدیدی برای توئیتر باشد.

راب سندرسون و آلن گولد تحلیلگران موسسه لوپ کپیتال مارکتس در یادداشتی گفتند که چشم‌انداز درآمدی متا روشن است و امکان دارد ارزش هر سهم این شرکت به ۳۲۰ دلار برسد.

ثروت مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت متا در سال جاری میلادی حدود ۴۴ میلیارد دلار رشد داشت که بیشترین رشد در «شاخص میلیاردرهای بلومبرگ» به شمار می‌آید.