امام خمینی(ره) باعث شد ایران از وابستگی رهایی پیدا کند

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه امام(ره) پایه گذار و معمار انقلاب بودند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در روزگاری که یارانی هم نداشت قیام کرد، سخنرانی ایشان در ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ باعث شد خیزش ۱۵ خرداد را شاهد باشیم.

وی افزود:‌ علیرغم اینکه امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۳ به ترکیه و بعد به عراق تبعید شدند، مبارزات خود را ادامه دادند و شاگردانی تربیت کردند که در سراسر کشور حضور داشتند. بعد از آن هم در سال ۱۳۴۸ امام(ره) درس های ولایت فقیه را مطرح کردند که باعث طرحی نو و حکومتی جدید شد.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) با استقامت و پایداری که داشتند سبب شدند انقلاب به پیروزی رسد و یک نظام مردم سالار دینی بر اساس حضور، پشتیبانی و تاثیرگذاری مردم در تصویب نوع نظام، قانون اساسی، مجلس و دولت شکل گرفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه یاد امام را همواره باید گرامی داشت و ویژگی های ایشان را باید به نسل جوان منتقل کرد، گفت:‌ امام خمینی(ره) بحران های سخت دوران اول انقلاب و چالش های جنگ را پشت سر گذاشتند، لذا حق بزرگی به گردن ملت ایران دارند. ایشان باعث شد ایران از وابستگی رهایی پیدا کند و برای کشورهای دیگر از لحاظ استقلال و آزادی الگو شود.

.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت:‌ امام خمینی(ره) باعث شد ایران از وابستگی رهایی پیدا کند و برای کشورهای دیگر از لحاظ استقلال و آزادی الگو شود.