اسکواش قهرمانی آسیا| اسکواش‌بازان ایران حریفان خود را شناختند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابت‌های اسکواش قهرمانی آسیا هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. دوره جدید این رقابتها به میزبانی هنک کنگ برگزار می شود و ۴ اسکواش‌باز ایران در این رقابتها حضور خواهند یافت. قرعه کشی این رقابتها انجام شد و اسکواش‌بازان ایران حریفان خود را شناختند‌.
در این دوره و در بخش مردان ۴۰ بازیکن از ۱۳ و در بخش زنان ۳۸ بازیکن از ۱۱ کشور شرکت می‌کنند. از حوزه غرب آسیا در بخش زنان فقط تیم ایران و در بخش مردان تیم‌های ایران و عراق حضور دارند. تیم ملی اسکواش ایران با ۲ بازیکن در بخش زنان و ۲ بازیکن در بخش مردان در این رقابت‌ها حضور خواهند یافت.
برنامه ملی پوشان ایران به این شرح است:

سه شنبه ۱۶ خرداد: 
انفرادی زنان:

آیلی نیری در دور اول با حریفی از تایلند دیدار می کند که در صورت پیروزی با لوک هو از هنگ کنگ (بخت ۲ قهرمانی) روبرو خواهد شد.
فرشته اقتداری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با اسکواش باز هنگ کنگ دیدار خواهد داشت.

انفرادی مردان: 
نوید ملک ثابت در دور اول به مصاف حریفی از چین می‌رود که در صورت پیروزی با سید پنجم مسابقات از مالزی دیدار می‌کند.
سیدمحمدرضا ضیاکاشانی نیز بعد از استراحت در دور نخست با نماینده ژاپن مسابقه می‌دهد.

آخرین حضور بازیکنان کشورمان دراین رقابت‌ها در سال ۲۰۱۹ در مالزی بود که در بهترین نتیجه سجاد زارعیان موفق به حضور درجمع ۱۶ اسکواش باز برتر مسابقات شد.

در دوره قبل در سال ۲۰۲۱ در بخش مردان نگ این یو از مالزی با شکست ییپ تژ یونگ از هنگ کنگ قهرمان شد و در بخش زنان تونگ تژ وینگ از هنگ کنگ اول و راشل آرنولد از مالزی دوم شدند.
در اسکواش مردان قهرمانی آسیا که از سال ۱۹۸۱ سابقه برگزاری دارد، اونگ بنگ هی از مالزی با ۴ قهرمانی رکورد دار است و مهد ازلان اسکندر از مالزی با ۳ قهرمانی دوم است.
در اسکواش زنان قهرمانی آسیا که از سال ۱۹۸۶ سابقه برگزاری دارد، نیکول دیوید از مالزی با ۹ قهرمانی رکورددار است و ماه لی لیان از سنگاپور با ۴ قهرمانی در رده دوم جای دارد.

حریفان اسکواش‌بازان ایران در رقابتهای اسکواش قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در هنگ کنگ مشخص شدند.