دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| کسب 3 مدال در کره؛ عیدیان نقره گرفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی کره جنوبی با کسب 3 مدال برای دوومیدانی کاران ایران همراه بود.

در روز نخست این رقابتها ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه با رکورد 4.80 متر در رده ششم ایستاد. مانا حسینی در پرتاب نیزه با پرتابی به طول 47.35 متر در جایگاه چهارم قرار گرفت.

سیدمحمد سجاد آقایی در مرحله مقدماتی رقابت ماده 400 متر با ثبت حدنصاب 49.41 ثانیه در جایگاه پنجم گروه خود قرار گرفت و با ایستادن در جایگاه یازدهم در مجموع، از رسیدن به مرحله بعدی باز ماند.

همچنین سینا نجفی، دونده دوهای سرعت کشورمان در جریان انجام تمرینات پیش از آغاز رقابت خود به دلیل برخورد با یکی از ورزشکاران زمین خورد و از ناحیه آرنج دست آسیب دید و به بیمارستان منتقل شد.

در ادامه روز نخست مسابقات دوومیدانی جوانان آسیا در کره جنوبی، محمدرضا ضیایی در ماده پرتاب دیسک با ثبت حدنصاب 55.44 متر در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز این مسابقات را کسب کرد.

امروز همچنین ملینا اسماعیلی در جریان برگزاری رقابت ماده 100 متر با ثبت حدنصاب 12.37 ثانیه در جایگاه پنجم گروه خود قرار گرفت و نتوانست به مرحله بعدی راه یابد.

محمدحسام مظفری در جریان برگزاری دور مقدماتی رقابت ماده 800 متر با ثبت حدنصاب 1:51.69 دقیقه در جایگاه سوم گروه خود قرار گرفت و راهی مرحله نهایی این رقابت‌ها شد.

 

در روز دوم رقابتهای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا نازنین فاطمه عیدیان دونده جوان دوومیدانی کشورمان در جایگاه دوم رقابت ماده پرتاب ۴۰۰متر با مانع مسابقات ایستاد و مدال نقره این رقایت‌ها را کسب نمود.

عیدیان با شرکت در مرحله نهایی رقابت ماده۴۰۰متر با مانع مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا با ثبت حدنصاب ۱:۰۰.۰۱ دقیقه موفق شد در جایگاه دوم این مسابقات قرار گیرد و مدال نقره را از آن خود کند. در این ماده ورزشکار ژاپنی با ثبت زمان ۵۸.۹۲ثانیه در جایگاه نخست ایستاد و ورزشکار قزاقستانی پس از عیدیان با ثبت حد نصاب ۱:۰۰.۴۰دقیقه سوم شد.

در ادامه سمیر اقبالی دونده جوان دوومیدانی ایران در مرحله نهایی رقابت ماده ۳۰۰۰متر با مانع مسابقات با ثبت حدنصاب ۹:۰۷.۶۱ دقیقه موفق شد در جایگاه سوم این مسابقات قرار گیرد و مدال برنز را از آن خود کند. در این ماده ورزشکار ژاپنی با ثبت زمان ۸:۳۹.۸۲دقیقه در جایگاه نخست ایستاد و ورزشکار هندوستانی با ثبت حد نصاب ۸:۵۱.۷۴دقیقه دوم شد. مدال سمیر اقبالی سومین مدال تیم اعزامی کشورمان به مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا است.

صبا خراسانی عضو تیم ملی دوومیدانی جوانان کشورمان در آغاز رقابت ماده هفتگانه در ماده ۱۰۰متر مانع با ثبت حدنصاب ۱۵.۲۵ثانیه در جایگاه پنجم قرار گرفت. خراسانی همچنین، در رقابت ماده‌ پرش ارتفاع با ثبت حدنصاب ۱.۵۶ششم شد و در رقابت ماده پرتاب وزنه با پرتابی به مسافت ۹.۸۵در جایگاه پنجم ایستاد و در دو ۲۰۰متر نیز با ثبت زمان ۲۶.۱۲ثانیه عنوان سوم را کسب نمود.

در رقابتهای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا دوومیدانی کاران ایران خوش درخشیدند.