قلعه‌نویی: باید یک نگاه ملی به «آزادی» وجود داشته باشد و با تمامی جزئیات بازسازی شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، درباره شرایط مقاوم‌سازی ورزشگاه آزادی اظهار کرد: خوشحالیم که بعد از چند دهه، یک مدیر ورزشی از جنس آکادمیک و قهرمانی مسئول ورزش شده. این نکته خیلی مهمی است. ایشان کارهای مهمی خصوصا در زنان انجام داده. همه ورزشی‌ها باید از سجادی حمایت کنند چون ایشان خیلی زحمت می‌کشند.

قلعه‌نویی با اشاره به اینکه ورزشگاه آزادی باید یک «ابرپروژه» قلمداد شود، تاکید کرد: عسگریان، مدیرعامل شرکت توسعه تجهیز، درایت و مدیریتی خوبی دارند. ورزشگاه آزادی یک ابرپروژه است و باید یک نگاه ملی به این ورزشگاه وجود داشته باشد و یک بازسازی اساسی کنیم. هیچ جای دنیا، چنین مجموعه‌ای ورزشی ندارد. شاید دهکده آسیایی و دهکده المپیک باشد اما مجموعه ورزشی‌ای که همه چیز را داشته باشد، شاید تنها یک مورد وجود داشته باشد.

او ادامه داد: من از دولت‌مردان خواهش می‌کنم یک نگاه ملی نسبت به این مجموعه داشته باشند و بودجه کافی در اختیار وزارت ورزش قرار دهند. از منظور خواهش می‌کنم که یک نگاه ملی داشته باشد. بعد چند دهه، قرار است این استادیوم بازسازی شود و چه خوب است که یک بازسازی اساسی شود. به نظر من ورزشگاه از بدو ورود با تمامی جزئیات باید مورد بازسازی قرار بگیرد. مشاهده کردیم که مقاوم‌سازی سکوها دارد انجام می‌شود اما تغییرات اساسی در بقیه بخش‌ها وجود دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به نیاز تجهیز کامل مجموعه ورزشی آزادی خاطرنشان کرد: خواهش من از سجادی این است که از این طرح دفاع کند و بودجه کافی بگیرد تا یک اتفاق نویی به وجود بیاید. عسگریان از جنس این کار است و نسبت به این مسائل حساسیت نشان داده. ما لیگ برتر و جام حذفی را در اینجا انجام دادیم و بازسازی پیش رفته. اگر فقط شرکت توسعه و وزیر پیگیر این مسائل باشند، کاری جلو نمی‌رود. باید دولت‌مردان و سازمان برنامه و بودجه و آقای منظور ورود کنند و بودجه کافی بدهند تا سرعت کار بیشتر شود.

قلعه‌نوی افزود: ورزشگاه آزادی نماد ورزش و فوتبال ما است. ما اینجا استخر قهرمانی، سالن کشتی، سالن تنیس و سالن 12 هزار نفری و چند زمین عالی داریم و باید آن‌ها را تکمیل کنیم. بخش اعظم این مجموعه اعم از زمین، درخت و آسفالتش کیفیت خود را از دست داده است. این کار دولت‌مردان است که بودجه کافی در اختیار وزارت ورزش و جوانان بگذارد تا این پروژه تکمیل شود.

او در پایان گفت: من این طرح را در هیروشیما دیدم. ما چنین طرحی را داشتیم اما 6 ماه رویش کار کردند و رهایش کردند. می‌توانیم این استادیوم را در اختیار استقلال و پرسپولیس بگذاریم. زمین و فنداسیونش هم ریخته شده. من پیشنهاد می‌کنم آن پروژه هم تکمیل شود که در اختیار سرخابی‌ها قرار گیرد و بازی‌های ملی و رویدادهای آسیایی و دربی در ورزشگاه آزادی برگزار شود. امیدوارم سجادی روی این پیشنهاد فکر کند. امیدوارم هرچه سریع‌تر مقاوم‌سازی سکوها انجام شود، رختکن‌ها نزدیک‌تر بیاید تا در زمان صرفه‌جویی شود. خروجی زمانی سرعت پیدا می‌‌کند که پشتوانه مالی، مدیریتی و تیم فنی داشته باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بعد چند دهه، قرار است استادیوم آزادی بازسازی شود و چه خوب است که یک بازسازی اساسی شود.