ورود پرسپولیس و استقلال به بازار مکاره/ ستاره های مدنظر سرخابی ها چه کسانی هستند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با مشخص شدن تکلیف سرمربی استقلال برای فصل آینده باید منتظر حضور رسمی پرسپولیس و استقلال در بازار نقل و انتقالات باشیم. دو تیمی که همیشه نقل و انتقالات آنها جذابترین سوژه رسانه ها و افکار عمومی است و هواداران دو باشگاه منتظرند تا ببیند چه بازیکنانی برای فصل جدید به تیم مورد علاقه آنها می پیوندند.

در پرسپولیس یحیی گل محمدی بعد از یک استراحت طولانی در اوایل هفته اعلام کرد که لیست مدنظر خود را به درویش مدیرعامل باشگاه داده. در استقلال نیز نکونام با نهایی شدن حضورش در استقلال پس از مراسم معارفه نفرات مدنظر خود را به باشگاه معرفی خواهد کرد اگرچه او در طول روزهای اخیر بیکار ننشسته و شخصا با نفرات مدنظر خود وارد مذاکره شده.

پرسپولیس؛ از سلمانی تا مدافع قطری و مهاجم سابق

بعد از یک فصل باشکوه و دبل قهرمانی در لیگ و جام حذفی، یحیی گل محمدی خیلی زود چمدان ها را بست و به دوبی رفت تا خستگی یک فصل پرفشار از تن خارج کند. از همین رو باشگاه منتظر او ماند تا با نظر گل محمدی وارد بازار شود. او در بازگشت از این سفر یک نشست کوتاه با مدیرعامل داشت و لیست نفرات مدنظر خود را به مدیرعامل داد و دوباره به سفر رفت. البته با توجه به اسکواد پرسپولیس در فصل جاری، لیست یحیی چندان بلندبالا نیست و تنها ۳ گزینه در پستهای دفاع، هافبک و مهاجم را نشان کرده. او در همان حضور کوتاه مدت در تهران اعلام کرد که لیست نفراتش را داده و البته اولویتش تمدید قرارداد با بازیکنان فعلی است.

در خط دفاع یحیی نام محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده زوج رویایی دو فصل پیش خود را داده تا یکی از این دو جذب شود. این دو فصل گذشته پیراهن الاهلی قطر را بر تن داشته و در لیگ قطر بازی کردند و با توجه به پایان قراردادشان می توانند به پرسپولیس بیایند. کنعانی زادگان هنوز امیدوار است از سایر تیم‌های قطری یا حتی کشور امارات پیشنهاد جدید برسد اما شجاع خلیل زاده چشم امید به یحیی گل محمدی برای بازگشت به پرسپولیس را دارد. گفته می‌شود باشگاه سپاهان نیز خواستار این مدافع ملی پوش اما مصدوم است منتهای مراتب، یحیی گل محمدی اسم او را برای حضور در پرسپولیس به باشگاه داده است.

در خط هافبک یاسین سلمانی کاپیتان تیم امید و هافبک سپاهان و رضا شکاری هافبک گل گهر گزینه های گل محمدی هستند. سلمانی در فصلی که گذشت کمتر بازی کرد و از همین رو دوست ندارد در سپاهان بماند. ضمن اینکه علاقه او به پرسپولیس نیز قابل کتمان نیست. صفحه شخصی یاسین سلمانی و واکنش‌های جدید او نیز حکایت از نزدیک شدن این بازیکن به باشگاه پرسپولیس دارد. سبک بازی او مورد علاقه یحیی است.

رضا شکاری هافبک بااستعداد سابق تیم جوانان دیگر گزینه یحیی است که در گل گهر یک فصل خوب را پشت سر گذاشت. شکاری دو فصل پیش هم مدنظر یحیی بود اما وضعیت نامشخص قرارداد او با باشگاه روسی سبب شد تا سرخ ها برای جلوگیری از دردسرهای بعدی قید او را بزنند. گفته می‌شود شکاری پیشنهاد خوبی از سپاهان دریافت کرده و شاید به این تیم برود.

در خط حمله شهریار مغانلو آقای گل لیگ برتر و مهاجم سابق پرسپولیس گزینه موردعلاقه گل محمدی است و خود او نیز تمایل دارد به تیم سابقش بازگردد اما یک سال دیگر از قراردادش با سپاهان باقی مانده و از همین رو با توجه به عداوت زردها با سرخ ها بسیار بعید است که او دوباره پرسپولیسی شود. گل محمدی نام شهاب زاهدی را به هم به باشگاه داده. مهاجم سابق پرسپولیس که چند فصلی است لژیونر شده. گل محمدی معتقد است نزدیک ترین مهاجم به سبک بازی شهریار مغانلو، شهاب زاهدی است. مهاجمی چپ پا، قدرتی، شوتزن، سرزن و دونده که شباهت‌هایی به آقای گل لیگ بیست و دوم دارد.  زاهدی در چند فصل اخیر در زوریا لوهانسک و پوشکاش آکادمیا بازی کرده و خوش درخشید تا جایی که به تیم ملی هم راه یافته.

استقلال؛ بازگشت ستاره های سابق؛ از عارف، ریگی تا حسین زاده

در استقلال جواد نکونام پیش از اینکه حضورش در استقلال نهایی شود، با گزینه های مدنظرش وارد مذاکره ابتدایی شده تا رضایت آنها را برای حضور در استقلال فصل بعد جلب کند. معمولا نکونام عادت دارد شخصا با بازیکنان مدنظرش مذاکره می کند و پس از توافق آنها را به باشگاه معرفی می کند تا قرارداد ببندند. شگرد نکونام با توجه به مقبولیتش در میان بازیکنان و البته رابطه مناسب با آنها سبب می شود که پروژه جذب بازیکنان راحت تر و کوتاه‌تر شود.

سرمربی جدید استقلال در جمع‌بندی‌های خود با دستیارانش به این نتیجه رسیده که از یک دروازه‌بان خارجی استفاده کند و برای حسینی رقیب بیاورد. در این راستا قرار است نام برخی گزینه‌ها به باشگاه داده شود تا در راستای جذب گزینه مورد نظر اقداماتی صورت گیرد.

در خط دفاع نیز که استقلال فصل پیش مشکلات بسیاری داشت، تغییراتی حاصل خواهد شد. عارف آقاسی بازیکنی است که به احتمال بسیار زیاد در استقلال فصل جدید حضور خواهد یافت. آقاسی دو فصل پیش در استقلال بود و به دلایلی از این باشگاه جدا شد و به فولاد رفت. خط دفاعی استقلال ترافیک بالایی دارد و با حضور آقاصی این ترافیک بیشتر خواهد شد. به ویژه اینکه قطعا نکونام آقاسی را برای نیمکت نمی آورد و به او در ترکیب اصلی بازی خواهد داد. حضور آقاسی در استقلال نشان می‌دهد نکونام به دنبال ترمیم خط دفاع با حضور این بازیکن است.

در خط هافبک مسعود ریگی در لیست نکونام است. هافبک سابق استقلال که روزهای خوبی را در این باشگاه داشت. ریگی فصل پیش را در سپاهان گذراند و قطعا سپاهان نیز قصد دارد ریگی را حفظ کند اما با توجه به اینکه استقلال بار دیگر به سمت این بازیکن دست نیاز دراز کرده، بعید است که با پاسخ منفی ریگی مواجه شود و به احتمال زیاد باید او را هم در فصل پیش‌رو استقلالی دانست.

در خط میانی امیرحسین حسین‌زاده و یاسین سلمانی دیگر بازیکنانی هستند که رابطان نکونام صحبت‌های مقدماتی را با آنها انجام داده تا به استقلال ملحق شوند. حسین‌زاده برای آمدن به استقلال برای این باشگاه هزینه‌بر خواهد بود اما با توجه به اینکه وضعیت محبی نامشخص است، نکونام روی جذب حسین زاده تاکید دارد. یاسین سلمانی هافبک تیم امید که مدنظر پرسپولیس هم قرار دارد، دیگر گزینه نکونام است و باید دید او از بین پرسپولیس و استقلال چه تیمی را انتخاب خواهد کرد.

خط حمله استقلال فصل گذشته فوق العاده بود و بهترین خط حمله لیگ لقب گرفت اما با توجه به شرایط نامشخص محبی و قایدی، نکونام برای این پست یکی دو گزینه مدنظر دارد. او روی حفظ محبی و قایدی تاکید بسیاری کرده اما برای اینکه دستش در پوست گردو نماند، مذاکراتی هم به طور غیرمستقیم با رضا اسدی داشته. اسدی که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را هم دارد، فصل پیش با نظر خمس در خط حمله تراکتور به میدان رفت و آمار خیلی خوبی داشت. نکو نیم نگاهی هم به جذب یک مهاجم خارجی خواهد داشت البته او اعتقاد دارد مهاجم خارجی درجه یک و نامدار باید جذب شود. در واقع نکونام علاوه برگزینه خارجی برای پست شماره یک به دنبال گزینه خارجی در خط حمله هم هست تا اگر محبی و قایدی جدا شدند، دستش خالی نباشد.

یحیی گل محمدی و جواد نکونام سرمربیان پرسپولیس و استقلال لیست نفرات مدنظر خود را برای پیوستن به سرخابی ها مشخص کرده اند.