رشیدی: به تیم ملی والیبال زنان ایمان دارم/ کیانی: سبک استرالیا مشابه ایران بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال زنان ایران که برای نخستین بار در رقابت‌های چنجرکاپ زنان آسیا شرکت کرد، موفق به کسب رتبه پنجم شد و در آخرین مسابقه خود استرالیا را 3 بر یک شکست داد.

بدین ترتیب دومین دوره مسابقات والیبال چلنجرکاپ زنان آسیا که از 28 خرداد با حضور 11 تیم به میزبانی اندونزی در شهر گریسک آغاز شده، امروز با معرفی تیم‌های برتر به پایان می‌رسد و تیم ملی ایران برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرد و در رتبه پنجم قرار گرفت.

در پایان این مسابقه سرمربی و بازیکنان تیم ملی والیبال زنان ایران صحبت کردند.

 

رشیدی: به تیم ملی والیبال زنان ایمان دارم

فاطمه رشیدی سرمربی تیم ملی والیبال زنان در مورد این پیروزی اظهار داشت: برای مسابقه با استرالیا برنامه چیده بودیم. با توجه به اینکه استرالیا در روزهای آخر خوب کار کرده و نمایش خوبی ارائه داده بود، آنالیز این تیم را بر این اساس گذاشتیم که سرویس هدفمند بزنیم و با دفاع مهارشان کنیم.

وی با بیان اینکه برای مسابقات چلنجرکاپ آسیا اهدافی فنی داشتیم، ادامه داد: فکر می‌کنم به اهدافمان رسیدیم. یکی از اهداف تیم بالا بردن کارایی حمله با کم کردن اشتباه بازیکنان بود که از 17 خطا در اوایل مسابقات به پنج خطا در هر بازی رسیدیم و این آمار خیلی خوبی است.

رشیدی افزود: بازیکنان جوانی به تیم ملی اضافه شده‌اند که در تورنمنت‌های کمی شرکت کرده‌اند. از طرفی نگین شیرتری پاسور تیم در چند تورنمنت نبود و دوباره اضافه شد. فکر می‌کنم این بازی‌ها خیلی به او کمک کرد که دوباره به اوج برگردد و با بازیکنان تیم هماهنگ شود. امروز تمام بازیکنان تیم حتی کسانی که جایگزین شدند خیلی کمک کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدا هم گفتم به این تیم ایمان دارم. بازیکنان جوانی داریم که باید فرصت بازی داشته باشند چون بازی به بازی اشتباهاتشان کمتر می‌شود و تجربه‌شان بالاتر خواهد رفت.

 

کیانی: سبک استرالیا مشابه ایران بود

کیمیا کیانی لیبروی تیم ملی والیبال زنان درمورد پیروزی مقابل استرالیا اظهار داشت: استرلیا تیم خوبی بود و سبک بازی مشابه به تیم ایران داشت. خوشبختانه با هماهنگی و قدرت برنده شدیم. بازیکنان تیم خیلی خوب ظاهر شدند و به خوبی همدیگر را حمایت کردند. استرالیا هم بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت.

کیانی که برای اولین بار با تیم ملی زنان بزرگسال به مسابقات اعزام شده، درمورد این تجربه بیان کرد: خیلی تجربه خوبی بود و به من کمک کرد. همه چیز خیلی عالی بود و خدا را شکر موفق شدیم برای اولین بار پنجمی را کسب کنیم.

مربی و بازیکنان تیم ملی والیبال زنان پس از شکست استرالیا صحبت کردند.