استان تهران میزبان رویداد سراسری سواد رسانه می‌شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز؛ سردار احمد ذوالقدر اظهار کرد: امروزه در بمباران خبری رسانه‌ها و در شرایطی که دشمنان و معاندان انقلاب و ایران اسلامی با به‌کارگیری ابزار رسانه و سیاه‌نمایی به دنبال ایجاد روحیه یأس و ناامیدی نسبت به انقلاب و آینده نظام جمهوری اسلامی در بین مردم هستند، اهمیت سواد رسانه بیش از پیش مشهود شده است.

وی بیان کرد: مجهز نبودن جامعه به دانش سواد رسانه و عدم بهره‌مندی از قدرت تشخیص واقعیات موجب می‌شود افراد تحت تاثیر شایعات کذب و هیجانات زودگذر قرار گیرند و صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد شود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران خاطرنشان کرد: در مقابل آموزش سواد رسانه و کسب مهارت تحلیل و توجه به زوایای پنهان و پیدای اخبار، امکان تشخیص اخبار واقعی و کذب را فراهم می‌آورده و افراد را از نیات رسانه‌ها در نشر اخبار نادرست و به دور از واقعیت مطلع می‌سازد.

سردار ذوالقدر ادامه داد: همچنین آموزش سواد رسانه زمینه کنشگری فعال در فضای مجازی را فراهم می‌آورد، تا کاربران این فضا دیگر پذیرای جذب هر خوراک محتوایی مسموم و ناسالمی نباشند.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، سازمان بسیج با هدف ایفای نقش در جهاد تبیین و فراگیر شدن سواد رسانه، رویدادی کشوری با این موضوع را برگزار می‌کند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران تصریح کرد: از دیگر اهداف برگزاری رویداد سواد رسانه‌ای، آمایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در این زمینه در بین فعالان فضای مجازی بسیج در سطح کشور است.

سردار ذوالقدر افزود: با آغاز به کار دبیرخانه این رویداد، استان تهران مرداد ماه امسال میزبان برگزاری رویداد سراسری سواد رسانه خواهد بود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: استان تهران مرداد ماه امسال میزبان برگزاری رویداد سراسری کشوری سواد رسانه خواهد بود.