پرونده مربی خارجی هاکی زنان در وزارت خارجه/ مربی پاکستانی برای هاکی چمنی در راه ایران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فائقی مدیر امور بین الملل فدراسیون هاکی درباره جذب مربی خارجی برای تیم‌های هاکی سالنی و چمنی توضیحاتی ارائه داد.

ابتدای سال جاری بود که مسئولان فدراسیون هاکی تصمیم گرفتند مذاکرات جدی با مربی چینی به نام «جون کنت ول» را آغاز تا بتوانند در بخش زنان در تیم‌های داخل سالن و چمنی از تجارب این مربی استفاده کنند.

پس از موفقیت آمیز بودن روند مذاکرات میان طرفین و موافقت شورای برون مرزی وزارت ورزش با حضور این مربی در ایران اکنون پروسه کارهای مربوط به حضورش در ایران توسط وزارت امورخارجه در دست بررسی است تا مجوزش را برای حضور در ایران صادر کنند.

البته قرار شده در کنار این مربی همسرش هم به نام ریچارد ریموند کنت ول به ایران بیاید و همین مساله موجب شده تا کمی حضورش در ایران با تاخیر همراه شود و به همین دلیل اواخر شهریور ماه برای این خانواده بلیت تهیه شده تا بتوانند مدت کوتاه یک ماهه به صورت آزمایشی به فعالیت بپردازند تا چنانچه زنان ایران در مسابقات بین‌المللی توانستند به نتایج مطلوب و باب میل فدراسیون برسند در آن صورت قرارداد طولانی مدت ۲ ساله با آنها منعقد شود.

مصوب شده در صورتی که قرارداد طولانی مدت بین طرفین به انعقاد برسد، ماهیانه 5 هزار دلار به این مربیان دستمزد پرداخت شود.

 

همچنین سلیم خالد مربی پاکستانی که سال گذشته هم برای ارتقای سطح هاکی چمنی به ایران سفر کرده بود، کارهاش انجام شده و ویزا وی هم اوکی شده و بلیط هم برایش گرفته شده که هفته آینده به ایران می‌آید تا به عنوان مربی در اردوهای تیم های ملی هاکی چمنی مردان و زنان حضور داشته باشد. این اردوها جهت آماده شدن تیم های هاکی ۵ چمنی جهت حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی که شهریور ماه در عمان خواهد بود، برگزار می‌شود.

فدراسیون هاکی درباره مربیان خارجی برای تیم‌های ملی توضیحاتی ارائه کرد.