استقلال در بازار مکاره؛ آغاسی و محمدی می آیند، غلامی، مهدی پور و نیک نفس می روند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال برای فصل جدید، فعالیت استقلال در فصل نقل و انتقالات رسما آغاز شده است. نکونام با توجه به سلیقه خود و سبکی که تیمش قرار است در فصل جدید بازی کند، لیست نفرات مدنظر خود را تنظیم کرده و آن را به باشگاه داده تا باشگاه مذاکرات خود را با این نفرات آغاز کند. از طرفی باشگاه کمیته فنی خلق و الساعه خود را که برای انتخاب سرمربی تشکیل داده بود، منحل کرده و باشگاه استقلال تمامی تصمیمات فنی و نقل‌وانتقالات باشگاه را برعهده جواد نکونام گذاشته و همین سبب شده تا سرمربی استقلال شخصا نقل و انتقالات را بر عهده بگیرد. علاوه بر این نکو عادت دارد بزای تسریع در روند نقل و انتقالات و جذب نفرات مدنظرش شخصا با آنها تماس گرفته و نظر آنها را جلب می‌کند تا بتواند نفرات مدنظرش را به تیم‌های متبوع خود بیاورد. این همان مسیری است که نکو در استقلال هم رفته و با بازیکنان مدنظرش تماس گرفته. اما بازیکنان مدنظر نکونام چه کسانی هستند؟

آقاسی و سهرابیان قطعی شدند؛ تورس مشروط بله گفت

باشگاه استقلال در ۴۸ ساعت گذشته مذاکرات جدی با چند بازیکن داشته؛ مذاکراتی که روند موفقیت‌آمیزی داشته و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به زودی نام بازیکنان جدید استقلال معرفی خواهد شد.

روبرتو تورس هافبلک اسپانیایی فصل گذشته فولاد بازیکن مورد علاقه جواد نکونام در پست هافبک محسوب می‌شود. این بازیکن که به واسطه رابطه خوب با نکونام اوساسونا را به مقصد فولاد ترک کرد به باشگاه استقلال اعلام کرده در صورتی که با تیم‌های خارجی به توافق نرسد به طور حتم با استقلال قرارداد همکاری خواهد بست.

آرمین سهرابیان مدافع فصل پیش گل گهر که سابقه بازی در استقلال را نیز دارد، دیگر بازیکنی است که نکونام علاقه دارد در لیگ بیست و دوم پیراهن آبی را بر تن کند. سرمربی استقلال اعتقاد دارد سهرابیان توانایی بازی در چند پست را دارد و می‌تواند در کوران مسابقات کمک زیادی به استقلال کند.

عارف آقاسی پس از تجربه ناموفق و کوتاه مدت در استقلال به فولاد رفت و زیر نظر نکونام احیا شد. او که از نفرات کلیدی فولاد در خط دفاع محسوب می‌شد بار دیگر مورد توجه سرمربی سابقش قرار گرفته است. گفته می‌شود توافقات با این بازیکن هم انجام شده و او طی یکی دو روز آینده به عنوان نخستین خرید استقلال رونمایی خواهد شد.

آقاسی در لیگ بیست و یکم هم در استقلال حضور داشت ولی به دلیل مشکلات خانوادگی در نیم فصل جدا شد.

توافق شفاهی استقلال با محمدی

مهرداد محمدی یکی از گزینه‌های جواد نکونام برای خط حمله محسوب می‌شود و مدیران استقلال مذاکراتی را با مهاجم السیلیه انجام داده‌اند. اخبار دریافتی حکایت از این دارد که توافقات شفاهی میان باشگاه استقلال و این بازیکن صورت گرفته است. قرار است به زودی مهرداد محمدی با جواد نکونام و نماینده نقل و انتقالات باشگاه استقلال به صورت حضوری ملاقات داشته باشد. در صورت توافق مهرداد محمدی قرارداد دو ساله‌ای را با باشگاه استقلال به امضا خواهد رساند.

گفته می‌شود در صورت آبی‌پوش شدن محمدی، او در فصل آینده پیراهن شماره ۷ را خواهد پوشید.

شکار پرسپولیس در تور نکونام؟

یاسین سلمانی کاپیتان تیم فوتبال امید ایران یکی از بازیکنانی است که جواد نکونام به مدیران باشگاه استقلال اعلام کرده که هر طور شده او را جذب کنند. کیانوش رحمتی دستیار نکونام در استقلال که رابطه خوب و صمیمانه‌ای با سلمانی دارد، در چند روز گذشته با این بازیکن مذاکراتی را داشته است. سلمانی پیش از این پیشنهادی جدی از پرسپولیس داشته. حالا باید دید آیا قولی که سلمانی به استقلال داده منجر به عقد قرارداد او با باشگاه استقلال خواهد شد یا این بازیکن به پرسپولیس می‌رود و یا با تیم‌های دیگری قرارداد امضا می‌کند. سلمانی روز گذشته با قلب قرمز در استوری جدید خود، احتمال پیوستنش به تیم پرسپولیس را قوت بخشید.

ریگی گزینه اول نکونام نیست

در خط هافبک نکونام به دنبال یک هافبک درگیر و جنگنده است که قدرت بازیسازی نیز داشته باشد. گفته می شد مسعود ریگی هافبک فصل گذشته سپاهان که سابقه حضور در استقلال را دارد، گزینه مدنظر نکونام است اما ظاهرا مسعود ریگی گزینه اول استقلال برای تقویت خط هافبک نیست. علاوه بر این قرارداد ریگی با سپاهان یکی از دلایلی است که سبب شده تا ریگی در فهرست اولیه نکونام نباشد.

دو مهاجم خارجی در رادار استقلال

بریت آسومبالونگا، بازیکن اهل کنگو و 30 ساله، یکی از نفراتی است که گفته می‌شود مورد توجه آبی‌ها قرار گرفته و قرار است جواد نکونام بعد از دیدن فیلم‌ها  و بررسی‌های لازم، نظرش را در مورد جذب این بازیکن اعلام کند. آسومبالونگا که در فصل گذشته در لیگ برتر انگلیس با پیراهن تیم واتفورد به میدان رفته، سابقه بازی در ناتینگهام و میدلزبورو را نیز دارد.

همچنین ایوان ایگناتیف، مهاجم 24 ساله روس که سابقه بازی در تیم‌های کراسنودار، روبین کازان، لوکوموتیو مسکو و سوچی را دارد، نیز قرار است توسط جواد نکونام آنالیز شود تا در صورت تایید فنی، اقدامات لازم برای جذب این بازیکن انجام شود.

رونمایی از لیست مازاد استقلال

در این میان نکونام لیست مازاد خود را نیز در اختیار باشگاه قرار داده. زبیر نیک نفس، مهدی مهدی پور، عارف غلامی و علیرضا رضایی در لیست مازاد قطعی نکونام قرار دارند.  همچنین گفته می شود استقلال به احتمال فراوان با آرمان رمضانی هم قطع همکاری خواهد کرد. طبق شنیده ها عارف غلامی هنوز برای ماندن در استقلال شانس دارد و فسخ قرارداد رافائل سیلوا ممکن است سرنوشت او را تغییر بدهد.

دو هافبک در آستانه جدایی

حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال اعلام کرده بود با توجه به قراردادهایی که در گذشته بسته شده، با افزایش رقم قراردادها برای فصل پیش‌رو، نمی‌توانند قانون سقف بودجه را رعایت کنند. برای اینکه این مشکل حل شود، مسئولان استقلال با تعدادی از بازیکنان تماس گرفتند و خواستار کاهش قراردادشان شدند اما نفراتی مثل آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور با این موضوع مخالفت کردند. این دو بازیکن اعتقاد دارند سال گذشته تنها 40 درصد از قراردادشان را دریافت کرده‌اند و هنوز تسویه حساب با آنها نشده است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد رضاوند با مسئولان استقلال به توافق نرسیده و شاید از این تیم جدا شود. آرش رضاوند سومین نوتیس فسخ قرارداد خود را به باشگاه استقلال ارسال کرده و با توجه به اینکه فقط ۴۰ درصد از قرارداد فصل گذشته خود را از آبی‌ها دریافت کرده است، می‌تواند قرارداش را مثل سیلوا به صورت یک‌طرفه فسخ کند. او اخیرا جلسه‌ای با مسئولان باشگاه استقلال داشته و از او خواسته شده تا قراردادش را کم کند که با مخالفت هافبک آبی‌ها روبرو شده است.

یک دروازه بان می رود

جواد نکونام برای پست دروازه بانی قصد دارد یک گلر جدید به خدمت بگیرد. او اعتقاد دارد که آبی ها فغصل گذشته از این ناحیه لطمه خورده اند و باید این پست تقویت شود. بنابراین از بین رضایی و حسینی یکی باید از استقلال جدا شود. به ویژه اینکه نکونام گلری را که به استقلال می آورد، به عنوان بازیکن اصلی استفاده خواهد کرد و هر گلری که ماندنی شود، ذخیره خواهد بود. نظر نکونام به جدایی رضایی است اما بعید به نظر می رسد که حسینی به عنوان کاپیتان آبی ها حاضر شود به عنوان ذخیره در استقلال بماند.  وضعیت سید حسین حسینی با استقلال هنوز مشخص نیست و خبرهای ضد و نقیض بسیاری درباره این دروازه‌بان به گوش می‌رسد. در روزهای گذشته باشگاه‌های لیگ برتری مذاکراتی با حسینی انجام داده‌اند که این دروازه‌بان یکی بعد از دیگری پیشنهادها را رد کرده است. از جمله باشگاه‌هایی که خواهان سید حسین حسینی بود، نساجی است که سرمربیگری آن را مهدی رحمتی به عهده دارد. رحمتی سال‌ها پیش در استقلال رقابت جذابی با حسینی در استقلال داشت و با توجه به شناختی که از حسینی دارد به دنبال جذب او است.

سرمربی استقلال شخصا نقل و انتقالات را بر عهده گرفته و با بازیکنان مدنظرش تماش گرفته است.