فراکسیون کارگری تبعیض‌های قانون هفتم توسعه را مهار کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما، غلامرضا منتظری امروز در نشست به نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان استان گلستان که در سالن جلسات اداره کل کار، تعاون، رفاه اجتماعی استان برگزار شد، اظهار کرد: هفته آینده روز یکشنبه ۱۹ تیرماه جلسه‌ای به منظور بررسی و شناسایی تضادها و تناقضاتی که نسبت به لایحه برنامه هفتم توسعه وارد است و واکنش جامعه کارگری را به دنبال داشته خواهیم داشت و باید تلاش شود تا خروجی این جلسات حل مشکلات این قشر زحمتکش باشد.

وی پیگیری نتیجه‌بخش مطالبات صنفی را از اهداف برگزاری این جلسه برشمرد و افزود: دغدغه جامعه بزرگ کارگری را باید کسانی بشنوند که تصمیم‌گیر هستند تا حقی از کسی ضایع نشود به همین دلیل بستر حضور فراکسیون کارگری به گلستان فراهم شده است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز فرصت مغتنمی بود مروری به مشکلات صنف کارگری داشته باشیم برخی از مشکلات ریشه‌ای است و حل آن باید توسط فراکسیون انجام شود.

منتظری؛ برنامه هفتم توسعه را ریل‌گذاری برای مدیریت کشور دانست و تصریح کرد: باید همه جوانب قانونگذاری لحاظ شود تا ذینفعان به یک اندازه از آن بهره‌مند شوند.

کاهش روند پرونده‌های اختلافات کارگری و کارفرمایی در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز در این جلسه گفت: فرمایشاتی که مقام معظم رهبری در اردیبهشت امسال مطرح کردند حجت را بر همه مدیران و نمایندگان مردم نسبت به حمایت از جامعه کارگری تمام کرد.

حسین خواجه‌مظفری با بیان اینکه کارگران قشر شریف، زحمتکش و صبور هستند، افزود: در استان گلستان هیچ تنش کارگری حتی در ایام اغتشاشات نداشتیم و این بدین معنا نیست که هیچ مشکلی در این صنف وجود ندارد بلکه به خاطر صبوری و منطق مجموعه کارگری و کارفرمایی است.

وی توضیح داد: یکسری مشکلات مربوط به دولت، مجلس و در سطح کلان برمی‌گردد برنامه هفتم توسعه یک سند بالادستی است که مبنای سیار اسناد کشور قرار دارد، افزایش پلکانی سن بازنشستگی، افزایش مبنای محاسبه مستمری از دو سال به پنج سال و سه سال کارآموزی با نصف حقوق، از مواردی هستند که جامعه کارگری و بازنشستگان را به واکنش واداشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به فعالیت ۲۸۰ تشکل کارگری و ۸۲ تشکل کارفرمایی در استان گفت: در مجموع ۳۶۱ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعال هستند و نزدیک به ۴ هزار تشکل کارگری، کارفرمایی و تعاونی در استان گلستان داریم.

خواجه‌مظفری از کاهش روند پرونده‌های اختلافات کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد و بیان کرد: پیگیری از واحدهای مشکل‌دار سرلوحه کار ما بوده است در بازرسی‌هایی که صورت گرفت تقریبا بین ۱۵ الی ۲۰ درصد حوادث ناشی از کار در استان کاهش پیدا کرد، ۱۵ درصد پرونده‌های ورودی در سه ماهه ابتدای امسال به هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف کاهش داشته است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون کارگری باید صدای کارگران را بشنود و تبعیض‌های قانون هفتم توسعه را مهار کند.