تلاش غربی‌ها برای زیر سوال بردن قانون حجاب و عفاف در ایران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بی‌ حجابی و بد حجابی معضلی است که در سال‌های اخیر با تمرکز دشمنان بر جنگ نرم و تبلیغات گسترده در فضای مجازی، ابعاد بزرگتری به خود گرفته است. سرگرم کردن دختران و زنان جامعه ما به خودنمایی و تبرج و تظاهر در کوی و برزن و فضای مجازی دامی است که بر سر راه آن‌ها گذشته شده است.

در دنیای امروز، دستگاه‌های تبلیغاتی غرب با استفاده از پیشرفته‌ترین وسایل تبلیغی مانند ماهواره و شبکه‌های اجتماعی، سعی دارند فرهنگ بیگانه‌ای از اسلام را که در بیشتر موارد فاسد و مخرب است، در کشورهای جهان سوم و مخصوصاً جوامع اسلامی پیاده کنند و فرهنگ خود را بر جهان مسلط کنند.

این بدان معناست که برای غرب و بیگانه، هرچه جوامع دیگر از عزت نفس و توانایی علمی و عملی کمتری برخوردار باشند و درگیری شهوانی بیشتری داشته باشند، نفع بیشتری به آنان می‌رسد. از این رو، غرب با تاکتیک نمایش زرق و برق تکنولوژی خود که با جنگ رسانه‌ای بر آن افزایش می‌دهند و تاکتیک شهوانی‌سازی که موجب رخت‌بستن فکر و قدرت عملی یک جامعه می‌شود و تاکتیک نمایش قدرت نظامی اش که در مورد آخر سرشان به سنگ خورده چرا که هم توان نظامی مخالفانشان از جمله ایران رشد یافته هم دیگر زمانه به لحاظ فرهنگ جنگی شرایط گذشته را ندارد، نفع خود را دنبال می‌کنند. به همین دلیل، تیر آنها حجاب و عفاف را نشانه رفته است، زیرا خوب می‌دانند اگر این دو در یک جامعه نباشد، آن جامعه به سمت شهوت کشیده می‌شود.

آنها با طراحی نقشه‌های مختلف و طرح سوالات شبهه‌انگیز و ابهام‌آفرین و بدون اشاره به آثار و پیامدهای بدحجابی و بی‌حجابی بر اخلاق و رفتار جوانان و سایر افراد جامعه، سعی می‌کنند تا قانون حجاب و عفاف در ایران را زیر سوال ببرند.

در حالی که تلاش‌های رسانه‌های رسمی و مجازی وابسته به غرب و یا مورد حمایت مالی و سیاسی دشمنان ایران برای ترویج بی‌حجابی در پوشش حمایت از حقوق زنان و با هدف کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی و رفتارهای سنتی و ریشه‌دار مسلمانان در موضوع حجاب و عفاف، روز به روز بیشتر می‌شود، اما این واقعیت انکار ناپذیری است که باید به آن توجه کرد.

در واقع نگاه غربی‌ها به زن یک نگاه جنسی و بردگی است و آنها نه‌ تنها قائل به پیشرفت زنان نیستند، بلکه جلوی پیشرفت آنان را هم می‌گیرند و شعارهای پرطمطراق ازجمله «زن، زندگی، آزادی» که سر می‌دهند دروغی بیش برای مقابله با انقلاب اسلامی نیست تا زنان و دختران ایران را فریب بدهند.

به همین دلیل، تلاش برخی رسانه‌ها برای ترویج بی‌حجابی، به پوشش حمایت از حقوق زنان، عجیب و پرحجم است و به منظور کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی و رفتارهای سنتی و ریشه‌دار مسلمانان صورت می‌گیرد. این تلاش‌ها هشداردهنده‌ای برای جامعه است و باید به آن‌ها بسیار محتاطانه نگریست و با اطلاع‌رسانی صحیح و آگاهانه، به حفظ ارزش‌های اسلامی و رفتارهای سنتی و ریشه‌دار مسلمانان بپردازیم.

در این رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۸مهرماه سال ۱۳۸۸ فرموده‌اند: « همیشه به شکل غلطی در نظامهای طاغوتی به زن نگاه شده؛ امروز در غرب هم همین جور است. حالا عده‌ای از زنان- مثل خیلی از مردان- در همین نظام‌های غربی شخصیت‌های برجسته و محترم و پاکیزه‌ای ممکن است در بیایند، لیکن نگاه عمومی به زن که در فرهنگ غربی نهادینه شده، نگاه غلطی است؛ نگاه ابزاری است، نگاه اهانت‌آمیز است. از نظر غرب، علت اینکه شما نباید توی چادر باشید، نباید حجاب داشته باشید، این نیست که آزاد باشید؛ شما دارید می‌گوئید من با حجاب هم آزادی دارم، او چیز دیگری مورد نظرش است؛ زن را برای نوازش چشم مرد، برای بهره‌وری نامشروع مرد، می‌خواهند به شکل خاصی در جامعه ظاهر بشود. این، بزرگ‌ترین اهانت به زن است؛ حالا ولو با چندین لفّاف تعارف‌آمیز این را بپوشانند و اسم‌های دیگری رویش بگذارند.»

می توان گفت موفقیت بانوان مسلمان و محجبه ایرانی در عرصه های مختلف علمی و عملی می تواند بر ایده و تفکر آزادی های جنسی و سوءاستفاده از زنان در غرب، خط بطلان بکشد و این موضوع نکته ای است که برای سردمداران و نظریه پردازان فاسد نظام سلطه قابل تحمل نیست. از سوی دیگر حفظ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی می تواند متضمن مصونیت جامعه در برابر انواع ناهنجاری های اخلاقی باشد که این موضوع نیز در تضاد کامل با اهداف پلید آنها قرار دارد. 

دشمنان این مرز و بوم با استفاده از اتهامات واهی و ترویج ایدئولوژی‌های خود، سعی در خرابکاری نظام اسلامی و ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی دارند. در این بین، تلاش برخی رسانه‌ها برای ترویج بی‌حجابی به پوشش حمایت از حقوق زنان، به عنوان یکی از روش‌های آن‌ها برای تضعیف ارزش‌های اسلامی مسلمانان می‌تواند محسوب شود.

همچنین، نظام اسلامی از یک سو به حفظ سلامت و امنیت عمومی جامعه و از سوی دیگر به احترام حریم شخصی شهروندان تاکید دارد و به افراد اجازه می‌دهد در مورد نحوه زندگی خصوصی خود تصمیم گیری کنند، اما در عین حال افراد را به رعایت قوانین و مقررات در حضور اجتماعی تشویق می‌کند تا به انحراف و انحطاط دیگران نیز کمک نکنند.

در این بین مسئولان نیز باید پای کار باشند و در حوزه حجاب و عفاف که مسیر دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است بیشتر کار کنند.

غربی ها با طراحی نقشه‌های مختلف و طرح سوالات شبهه‌انگیز و ابهام‌آفرین و بدون اشاره به آثار و پیامدهای بدحجابی و بی‌حجابی بر اخلاق و رفتار جوانان و سایر افراد جامعه، سعی می‌کنند تا قانون حجاب و عفاف در ایران را زیر سوال ببرند.