لهستان، روسیه و چین محل درخشش فیلمی از خطه رفسنجان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری «راه آرمان»؛ در سال‌های اخیر افراد فراوانی در استان کرمان در زمینه ساخت فیلم و یا فیلم کوتاه قدم برداشته‌ و اتفاقا توانسته‌اند در جشنواره‌های داخلی و خارجی خودی نشان دهند.

برای مثال می‌توان به محمدصادق اسماعیلی کارگردان توانمند از این خطه اشاره کرد اما این تنها افتخار ما کرمانی‌ها نیست، بلکه استعدادهای فراوانی در این سال‌ها شناخته شده که همگی بر سکوی جشنواره‌های متعدد ایستاده‌اند.

اما در استان کرمان، شهرستان رفسنجان توانسته یک سر و گردن بالاتر باشد و توانمندتر ظهور کند برای مثال می‌توان به ۴ فیلم کوتاه با عناوین «کودکان ابری» و «سفید پوش» به کارگردانی رضا فهیمی، «کپسول» به کارگردانی امیر پذیرفته و «تطبیق» به کارگردانی مهرداد حسنی اشاره کرد که همگی به آکادمی اسکار راه پیدا کرده‌اند.

محمدرضاحسنی رنجبر نیز از آن دسته کارگردانان شهر رفسنجان است که به خوبی راه را قدم برداشته و توانسته با کارگردانی فیلم «پارادوپینگ» در کنار سایر کارگردانان توانمند این خطه بدرخشد.

وی گفت: « پارادوپینگ» به کارگردانی محمدرضا حسنی رنجبر و نویسندگی رضا فهیمی توانسته در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودکان‌ و‌ نوجوانان بیجینگ چین، جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودکان‌ و‌ نوجوانان کینولاب لهستان و جشنواره بین‌المللی فیلم‌کودکان‌ و‌ نوجوانان زروپلاس روسیه حضور پیدا کند و خودی نشان دهد.

به گفته محمدرضا حسنی‌رنجبر  فیلمبرداری «پارادوپینگ» دوازده آبان ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و طی ۱۲ جلسه و در رفسنجان به اتمام رسید.

وی ادامه داد: این فیلم با حمایت باشگاه فرهنگی‌-ورزشی صنعت مس رفسنجان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری این شهرستان ساخته شده است.

کارگردان فیلم کوتاه «پارادوپینگ» در رابطه با موضوع آن توضیح داد: داستان این فیلم درباره پسری چاق و دوازده ساله است که تلاش می‌کند در مدت زمانی اندک لاغر شود تا بتواند خود را برای تست استعدادیابی فوتبال آماده کند.

حسنی‌رنجبر افزود: درحقیقت «پارادوپینگ» یک کمدی کودکانه است که نگاهی وارونه به دنیای اطراف کودکی دارد که خانواده در تلاش هستند تا پسرشان «آریو» در این مدت زمان اندک لاغر نشود چرا که نگران سوءتغذیه او هستند.

وی با تاکید بر این‌که آینده فیلم کوتاه در شهرستان رفسنجان را خوب می‌بینم و این شهرستان دارای پتانسیل بسیار بالایی است، عنوان کرد: از آن‌جا که بسیاری از تولیدکنندگان فیلم کوتاه در شهرستان رفسنجان در سطح جهانی مطرح شده‌اند بنابراین حمایت و نگاه بیشتر مسئولین به این حوزه را می‌طلبد.

 کارگردان فیلم کوتاه «پارادوپینگ» اظهار کرد: هزینه ساخت فیلم بسیار بالا است، من یا دیگر تولیدکنندگان چنین فیلم‌هایی برای تهیه هزینه مالی مجبوریم وام بگیرم از این رو توقع‌مان از مسئولین بیشتر است.

گفتنی است؛ محمد رویگر، هادی بمانادی، فاطمه‌ رادمنش، محمدرضا قدس ولی، احمد دهقان‌ رحیمی، احمد سلطانی، امیرعلی زبردست، سیدحمید سجادی، امیرحسین شریف، محمدعرفان صادقی و امیرطاها پوراسماعیل‌زاده گروه بازیگران این اثر را تشکیل می‌دهند.

همچنین سایر عوامل فیلم کوتاه داستانی «پارا دوپینگ»عبارتند از: نویسنده و مشاور کارگردان: رضافهیمی، مدیرفیلمبرداری: حامد بقائیان، تدوین: علیرضا احمدی‌طیفکانی، طراح صحنه و لباس: الهام خدابنده‌لو، مدیرصدابرداری: وحید رضویان، طراحی و ترکیب صدا: محمدمهدی جواهری‌زاده، آهنگساز: بهنیا یوسفی و میلاد اعتماد، مدیر تولید: احمد دهقان‌رحیمی، بازیگردان: رضافهیمی، پخش بین الملل: امیر کرمی «فریم فیلم»، دستیار اول فیلمبردار: یوسف صفایی، تصحیح رنگ: مهران جبلی، دستیار کارگردان: آیلین نوشاد، منشی صحنه: میترا قلندری، طراح لوگو و پوستر: متین خیبلی، عکاس: نادر زینلی، تهیه‌کننده: انجمن‌سینمای‌جوانان ایران و محمدرضا حسنی رنجبر است.

 

کارگردان فیلم پارادوپینگ گفت: فیلم پارادوپینگ توانسته در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و جشنواره‌های بین‌المللی فیلم‌ کودکان‌ و‌ نوجوانان بیجینگ چین، کینولاب لهستان و زروپلاس روسیه حضور پیدا کند و خودی نشان دهد.