شیرینی پروژه ارتش در کام مردم تلخ می‌شود/ تکرار تراژدی شیخ الرئیس در میدان ارتش

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: اگر به عنوان ناظری بی طرف بر اقدامات شهرداری در ادوار اخیر نگاه کنیم شاید بتوان گفت که توافق با ارتش برای تبدیل پادگان قدیمی به یک پارک ده هکتاری یکی از کارهای خوبی بود که در دوره قبل آغاز شده و در زمان یعقوب هوشیار به سرانجام رسید. این روزها میوه پارک باغشمال به ثمر رسیده و حضور خانواده‌ها در عصرهای تابستانی در این پارک نشان از نیاز شدید این منطقه به یک پارک بزرگ و فضای سبز زیبا دارد.

در گیر و دار کمبود فضای سبز، ایجاد یک پارک ده هکتاری در قلب تبریز یکی از مثبت‌ترین اقدامات شهرداری تبریز بود که اتفاقا با استقبال خانواده‌ها هم روبرو شد. مسیرگشایی ارتش و احداث پارک باغشمال کام مردم را شیرین کرد اما این روزها خبرهایی از احداث احتمالی ساختمان پزشکان در محل سابق میدان تیر به گوش می‌رسد که این شیرینی را به تلخی می‌رساند.

در حالیکه ترافیک سرسام آور شیخ الرئیس مردم را کلافه کرده است، این منطقه تاب ترافیکی برای احداث دومین ساختمان پزشکان را ندارد.

تعیین کاربری‌های میدان ارتش مصوبه کمیسیون ماده ۵ است

فریدون بابایی‌اقدم در گفت‌وگو با آناج در خصوص اعطای مجوز احداث ساختمان پزشکان در میدان ارتش اظهار داشت: در دوره چهارم شورا توافقی بین شهرداری و ارتش صورت گرفت که بخشی از پادگان ارتش تبدیل به پارک، بخشی تبدیل به حوزه علمیه و ادامه آن هم در قالب خیابان ارتش کار شد و مابقی سهم ارتش بود.

وی ادامه داد: ارتش برای تامین هزینه ساخت پادگان در خارج از شهر باقی زمین‌ها را به صورت مسکونی، خدماتی و تجاری واگذار کرده است؛ بر اساس طرح مصوب مالکینی که این زمین‌ها را خریداری کرده‌اند درخواست پروانه کرده‌اند که از بد یا خوب حادثه پزشکان در قالب خدماتی درخواست پروانه کرده‌اند.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه کمیسیون ماده ۵ مصوب کرده این زمین‌ها به صورت مسکونی، خدماتی و تجاری واگذار شود، گفت: این موضوع در دوره‌های قبل مصوب شده و شهرداری فقط یکی از اعضای این کمیسیون است، باید قبل از تصویب این مساله به آن اعتراض می‌کردیم چون الان این زمین‌ها چندین بار خریداری و فروخته شده و دست به دست شده است.

ترافیک منتهی به آبرسان به دلیل اماکن پزشکی متعدد

وی ادامه داد: زمین‌های کنار پست به عنوان کاربری مسکونی فروخته شده است اما یک خلا قانونی وجود دارد و آن هم این است که طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مطب پزشکان خدماتی محسوب نمی‌شود و حتی در کابری مسکونی هم می‌توانند مطب دایر کنند که به دلیل همین خلا قانونی هم در کاربری مسکونی و هم خدماتی احتمال حضور ساختمان پزشکان وجود دارد.

ریل ترافیکی از طالقانی تا آبرسان؟!

با اعطای پروانه خدماتی برای مطب‌های پزشکی و با توجه به اینکه بیشتر خریداران کاربری خدماتی در میدان ارتش را پزشکان تشکیل داده‌اند باید شاهد باشیم که طی چند سال آینده چندین ساختمان پزشکان در این منطقه سر برآورند و با این حساب به جای ترافیک عصرگاهی از چهاراره مارالان تا آبرسان باید شاهد ترافیک سنگین از طالقانی تا منطقه آبرسان باشیم. معضلی که قطعا یکی از اصلی‌ترین شریان‌های شهری را با چالشی بزرگ مواجه خواهد کرد.

 

با اعطای کاربری خدماتی در میدان ارتش و درخواست پزشکان برای گرفتن مجوز احداث مطب به نظر می‌رسد داستان ساختمان پزشکان شیخ الرئیس این بار در ارتش تکرار می‌شود.