سازمان ملل: شمار آوارگان سودانی از ۳ میلیون نفر گذشت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد که درگیری‌ها بین ارتش سودان و شبه نظامیان موسوم به نیروهای حمایت سریع در سودان بیش از ۳ میلیون نفر را مجبور به فرار کرده است.

در گزارش سازمان بین المللی مهاجرت آمده است: از این تعداد ۲.۴ میلیون نفر آواره داخلی و ۷۰۰ هزار و ۳۰ نفر به کشورهای همسایه مهاجرت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، مصر بیشترین آوارگان سودانی را پذیرفته و پس از مصر، چاد، سودان جنوبی، اتیوپی و جمهوری آفریقای مرکزی در جایگاه بعدی قرار دارند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

با وجود برقراری چند دور آتش بس در سودان با میانجیگیری آمریکا و عربستان و اعلام پایبندی دو طرف درگیر، درگیری‌ها در این کشور میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع همچنان ادامه دارد.

تاکنون تلفات جانی در سودان به بیش از یک هزار نفر رسیده و حدود ۱۲ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که شمار سودانی‌هایی که بر اثر جنگ داخلی آواره شدند به ۳ میلیون ۱۳۰ هزار نفر رسیده است.