دوومیدانی قهرمانی آسیا| صابری در پرتاب وزنه نقره گرفت؛ فصیحی در دو سرعت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از روابط عمومی دوومیدانی، در جریان برگزاری مرحله نهایی رقابت ماده پرتاب وزنه مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا مهدی صابری پرتابگر اصفهانی تیم ملی دوومیدانی کشورمان  موفق شد در جایگاه دوم این رقابت‌ها قرار گیرد و مدال نقره را از آن خود کند. صابری موفق شد با پرتابی به مسافت ۱۹.۹۸متر  در جایگاه دوم قرار گیرد و اولین مدال تیم اهزامی کشورمان به این مسابقات را کسب نماید.

در ادامه برگزاری مرحله نیمه نهایی رقابت ماده ۱۰۰متر بیست‌وپنجمین دوره رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا حمیده اسماعیل نژاد رکورددار کشورمان در این ماده‌و فرزانه فصیحی ‌موفق شدند با با ثبت حدنصاب لازم راهی مرحله نهایی این مسابقات شوند. بر همین اساس اسماعیل نژاد موفق شد با ثبت حد نصاب ۱۱.۳۵ثانیه در جایگاه اول گروه خود قرار گیرد و به مرحله نهایی صعود کند.

همچنین فرزانه فصیحی دیگر نماینده کشورمان در این رقابت نیز توانست با ثبت زمان ۱۱.۴۵ثانیه در جایگاه دوم گروه خود قرار گرفت و راهی فینال این مسابقات شود تا برای اولین بار در دوومیدانی کشورمان بتوانیم دو دونده فینالیست در مسابقات قهرمانی آسیا داشته باشیم. مرحله نهایی این مسابقات،عصر امروز ساعت ۱۵.۴۷ برگزار خواهد شد.

در جریان برگزاری دور نیمه نهایی رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا حسن تفتیان موفق شد با قرار گرفتن در جایگاه دوم گروه خود راهی مرحله نهایی این رقابت ها شود. تفتیان موفق شد با ثبت حدنصاب ۱۰.۱۹ثانیه و بعنوان نفر دوم گروه خود از خط پایان عبور کند و به مرحله نهایی مسابقات صعود کرد.

در ادامه برگزاری مرحله نهایی رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا فرزانه فصیحی دونده دوهای سرعت تیم ملی دوومیدانی کشورمان موفق شد در جایگاه دوم این رقابت‌ها قرار گیرد و مدال نقره را از آن خود کند.  فصیحی موفق شد با ثبت زمان ۱۱.۳۹ثانیه در جایگاه دوم قرار گیرد و دومین مدال تیم اعزامی کشورمان به این مسابقات را کسب نماید.

همچنین حمیده اسماعیل نژاد دیگر نماینده کشورمان در این رقابت با ثبت حدنصاب ۱۱.۴۶ثانیه در جایگاه چهارم قرار گرفت از رسیدن به مدال این مسابقات بازماند. در این رقابت ورزشکارسنگاپوری با ثبت زمان ۱۱.۲۰ثانیه قهرمان شد و دونده کشور چین نیز با ثبت حدنصاب ۱۱.۴۰ثانیه سوم شد.

در ادامه برگزاری مرحله نهایی رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا حسن تفتیان دونده دوهای سرعت تیم ملی دوومیدانی کشورمان موفق شد در جایگاه سوم  این رقابت‌ها قرار گیرد و مدال برنز را از آن خود کند . حسن تفتیان موفق شد با ثبت زمان.۱۰.۲۳ثانیه در جایگاه سوم قرار گیرد و سومین مدال تیم اعزامی کشورمان به این مسابقات را کسب نماید. در این رقابت ژاپنی با ثبت زمان ۱۰.۰۲ قهرمان شد و دونده کشور عربستان نیز با ثبت حدنصاب ۱۰.۱۹ثانیه نایب قهرمان شد.

در ادامه برگزاری مرحله نیمه نهایی رقابت ماده ۴۰۰متر با مانع بیست‌وپنجمین دوره رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا صبح عصر امروز جمعه مهدی پیرجهان دونده‌مانع رو‌ کشورمان ‌موفق شد با ثبت حدنصاب لازم راهی مرحله نهایی این مسابقات شود. پیرجهان در گروه نخست دور نیمه نهایی این رقابت‌ها حاضر بود که در پایان با ثبت حدنصاب ۴۹.۷۱ثانیه بعنوان نفر نخست از خط پایان عبور کرد و راهی فینال این مسابقات شد. مرحله نهایی رقابت ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات، عصر فردا شنبه برگزار خواهد شد.

بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا از روز ۲۱تیر ماه آغاز شده هست و تا ۲۵ تیر  ماه ادامه خواهد داشت.

در رقابتهای دوومیدانی قهرمانی آسیا مهدی صابری در پرتاب وزنه و فرزانه فصیحی در دو سرعت مدال نقره گرفتند.