کارگاهی کوچک برای مراسم بزرگ عزاداری حضرت علی‌اصغر(ع)

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از «راه آرمان» دقیقا در تقاطع خیابان احمدی شهر کرمان، درب کوچکی وجود دارد که پله‌هایش به زیرزمین ختم می‌شود.

پله پله تا کارگاه دوخت لباس‌های مراسم شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر(ع) 

پله پله باید گام برداشت تا به ملاقات زنانی برسیم که سوزن به سوزن لباس‌های مراسم شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر(ع) را می‌دوزند.
در همان پله اول صدای دعای عهد بود که به گوش می‌رسید و فراز آخر آن «العجل، العجل... »

به داخل کارگاه که رسیدم دیگر سکوت حاکم بود و تنها صدای برش قیچی و چرخ خیاطی، که در آن اتاقک کوچک شنیده می‌‍شد.

ناگاه از آن طرف زنی بلند گفت:« اگر خسته جانی بگو یا حسین» و زن‌های دیگر همانطور که سر در گریبان کارشان داشتند بلند فریاد زدند «یا حسین...» در ادامه آن زن گفت: اگر ناتوانی بگو یا حسین و باز جواب شنید «یا حسین»؛ تنت گر بیفتد میان بلا ، نترس از بلا و بگو یا حسین...

همه برای سربازان امام زمان(عج)

نگاهی انداختم، دختران مجرد، زنان متاهل و میانسال در این اتاق هر یک نقشی را ایفا می‌کردند اما همه آن‌ها هدف مشترکی داشتند اصلا کارشان یکی بود، فرقی نمی‌کرد که یکی سوزن در دست، دیگر قیچی بر پارچه و آن‌یکی اتو به دست بود آن‌ها تنها برای شیرخوارگانی لباس می‌دوختند که به گفته خودشان، سربازان امام زمان(عج) در آینده هستند.

دختری که پشت چرخ خیاطی نشسته بود، از حال و هوایش سوال کردم و این‌که چندمین باری است که به این‌جا آمده است، پاسخ داد: هر ساله برای دوخت سربازان امام زمان(عج) یا همان لباس شیرخوارگان حسینی به این‌جا می‌آیم، خادم مهدیه صاحب‌الزمانم و افتخارم این است که تا کنون توانسته‌ام در این‌جا نیز خدمت کنم.
او ادامه داد: پنجمین سالی است که می‌آیم، حال و هوای این‌جا را خیلی دوست دارم.

حالا دیگر در این اتاقک کوچک نوحه‌ای در مدح حضرت علی‌اصغر(ع) گذاشته شده بود، چشم گرداندم دیدم برخی خادمیاران به سختی اشک‌هایشان را نگه داشته‌اند و برای دردانه حسین(ع) و مظلومیتش زمزمه می‌کنند.

سربندهای یا صاحب‌الزمان(عج) در میان دستان مسن‌ترین خادم مهدیه و نظارتش بر دیگران نشان از تجربه او در این کار می‌داد، با ظرافت و دقت خاصی آن ها را درست می‌کرد و روی هم می‌چید.
او می‌گفت: خیلی‌ها در منتظرند تا که بتوانند روزی به اینجا بیایند و برای حضرت علی‌اصغر(ع) کار کنند.

از دوخت لباس تا برآورده شدن حاجت

زهرا خانم در حالی‌که سرش پایین بود و مشغول تا زدن سربندها ادامه داد: خادمان مهدیه صاحب‌الزمان(عج) پای ثابت اینجا هستند اما گاهی برخی از خانم‌های دیگر هم که نذر و حاجتی دارند به این‌جا می‌آیند و به نیت برآورده شدن حاجتشان کمک می‌کنند، اتفاقا همین دیروز بود که زنی که چندی پیش به این‌جا آمده بود با پلاستیکی از شکلات ‌از پله‌ها پایین آمد و ببین خنده و گریه می‌گفت: حاجت روا شده‌ام.

علی اکبر اسماعیل‌زاده یکی از خادمین مهدیه صاحب الزمان(عج) کرمان است، او می‌گوید: این کارگاه دوخت لباس هر ساله سه ماه قبل از ماه محرم شروع به کار می‌کند، لباس شیرخوارگان مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در این کارگاه دوخت می‌شود.

وی ادامه داد: این مجمع جهانی در اولین جمعه ماه محرم در شش هزار نقطه در ایرن و ۲ هزار نقطه در خارج از ایران برگزار می‌شود.
اسماعیل‌زاده عنوان کرد: امسال مرکز مجمع جهانی علی اصغر در کرمان و مهدیه صاحب‌الزمان است، این مراسم سی تیرماه در مهدیه بعد از دعای ندبه برگزار می‌شود.

خادم مهدیه صاحب الزمان(عج) کرمان در خصوص نحوه ثبت‌نام در این مراسم گفت: هر عصر از هفدهم تا بیست‌ونهم تیرماه از ساعت هفده تا نماز مغرب وعشاء در دفتر مهدیه صاحب‌الزمان از شیرخوارگان یک ماهه تا یک سال و نیمه ثبت‌ نام به عمل می‌آید و کارتی جهت حضور شیرخوارگان به آنها ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: این کارگاه هرساله دو ماه قبل از ماه محرم شروع به برش، دوخت و بسته‌بندی لباس‌ها می‌کند و کلیه شهرستان‌های استان تحت پوشش این برنامه است.

بسته‌بندی دوازده هزار لباس برای مراسم شیرخوارگان حسینی

اسماعیل‌زاده توضیح داد: امسال دوازده هزار بسته‌بندی لباس را آماده خواهیم کرد و از آنجا که این مراسم هر سال نسبت به سال گذشته بیشتر می‌شود، تعداد لبا‌های تولیدی به نسبت سال گذشته افزایش داشته است البته باید گفت لباسی که در مهدیه هدیه می‌شود رایگان است.

 وی در پایان گفت: محفل امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) هیچگاه تعطیل نیست لذا از خیرین که به اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت علی اصغر علیه السلام معتقد هستند تقاضا می شود که در این راه یاری گر این کارگاه و مهدیه باشند.

 

در تقاطع خیابان احمدی شهر کرمان، درب کوچکی وجود دارد که پله‌هایش به زیرزمین ختم می‌شود، کارگاه کوچکی که هر ساله ۲ ماه قبل از محرم، شروع به دوخت لباس برای مراسم شیرخوارگان حسینی می‌کند.