بهترین کافه‌های رشت به همراه آدرس و شماره تماس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شما برای انتخاب کافه یا رستوران به چه فاکتورهایی اهمیت بیشتری می‌دهید؟ برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی خود چه کافه یا رستورانی را انتخاب می‌کنید؟ شاید تصور کنید که جواب همه افراد به این سوال، کیفیت غذا، دسر و نوشیدنی‌های یک کافه است اما بسیاری از افراد توجه چندانی به این فاکتور نداشته و بیشتر به محیط زیبا و آرام اهمیت می‌دهند.

 با این حال مهمترین و اصلی‌ترین عاملی که جایگاه و محبوبیت یک کافه را تعیین می‌کند، کیفیت مواد خوراکی است که در طول روز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در ادامه با ما باشید تا بهترین کافه‌های رشت را به شما معرفی کنیم.

کافه کباب

یکی از بهترین مکان‌ها در محله گلسار رشت که پاتوق بسیاری از اهالی این محله و شهر محسوب می‌شود، کافه کباب است. کافه کباب تنها یک کافه با منوی دسر و نوشیدنی نبوده و شما می‌توانید برای صرف انواع غذای ایرانی، محلی، ایتالیایی و... به این مکان زیبا و آرام مراجعه کنید. مهمترین ویژگی این کافه که درصد محبوبیت آن را افزایش داده است، کیفیت غذا و نوشیدنی است.

برای رزرو می توانید از لینک مربوطه استفاده نمایید.

چرا باید کافه کباب را انتخاب کنیم؟

کافه کباب حدود 8 سال در زمینه طبخ انواع کباب تجربه و سابقه دارد. تمامی گوشت‌هایی که برای طبخ انواع کباب، مرغ و ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرند، کشتار روز و کاملا تازه هستند. یکی از جذابیت‌های کافه کباب، پخت نان داغ و تازه در محل است. اگر شما در کنار سفارش درخواست نان داغ داشته باشید، در کمترین زمان ممکن نانی خوشبو و تازه بر سر میزتان قرار خواهد گرفت.

مورد دیگری که ما را به انتخاب کافه کباب مجاب می‌کند، امکان سفارش جگر، دل و قلوه است. بله! دیگر لازم نیست برای خوردن جگر به جگرکی بروید، کافه کباب منوی متنوع برای تمام سلیقه‌ها و ذائقه‌های غذایی دارد.

این کافه دارای دو بخش محیط سرپوشیده و تراس است که شما می‌توانید برای انواع قرارهای کاری، اداری، رسمی و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه، این مکان زیبا را انتخاب کنید. عاملی که باعث ارتقا رتبه این کافه بین دیگر کافه‌های شهر رشت می‌شود، وجود منوی رستورانی در کنار منوی کافه است. بدین معنی که شما می‌توانید بعد از صرف یک قهوه داغ در بخش کافه، غذایی باکیفیت و خوش‌طعم از منوی رستورانی انتخاب کنید.

برای طبخ انواع کباب و برگر از گوشت تازه و باکیفیت استفاده می‌شود. همچنین در این کافه انواع برگر به صورت دست‌ساز تهیه می‌شود. به همین دلیل است که هنگام غذا خوردن در کافه کباب جای نگرانی برای اطمینان از کیفیت مواد اولیه وجود ندارد.

منوی کافه کباب

کافه کباب منوی جذابی برای کافه طراحی کرده است که شامل بخش‌های برگر، پاستا، ساندویچ، سالاد، پیش‌غذا و رژیمی می‌شود. یکی از مواردی که ممکن است باعث تعجب شما در منوی کافه شود، وجود آیتم‌های مغز و زبان بوده که طرفداران بسیاری دارد. اگر عاشق کله‌پاچه هستید، حتما ساندویچ‌های مغز و زبان کافه کباب را امتحان کنید.

منوی رستوران کافه کباب

کافه کباب منوی رستوران خود را به سه بخش صبحانه، نهار و شام دسته‌بندی کرده است تا مشتریان انتخاب بهتری برای وعده‌های غذایی مختلف داشته باشند. در منوی شام این کافه غذاهایی مانند چلوکباب محلی، فیله کباب، شیشلیک، چنجه، کوبیده، قفقازی، فیله ترش، جوجه کباب موجود است. همچنین شما می‌توانید در کنار غذاهای خود از انواع چاشنی‌ها و مخلفات مانند زیتون پرورده، اشپل، ماست بورانی، سیر ترشی، ماست و خیار و... سفارش دهید. برای مشاهده منو کامل کباب به اینجا مراجعه نمایید.

امکان سفارش این آیتم‌ها برای منوی نهار کافه نیز امکان‌پذیر است. در منوی نهار علاوه بر انواع کباب، غذاهای محلی مانند باقالی قاتق، لوبیا پلو، زرشک پلو با مرغ، واویشکا، میرزاقاسمی و... نیز وجود دارد.

همانطور که ذکر کردیم، مواد اولیه برای طبخ غذا در این کافه به صورت تازه و سالم تهیه می‌شوند. این نکته در پخت انواع ماهی نیز صدق می‌کند. در کافه کباب ماهی‌ها صید روز بوده و به صورت کاملا سالم طبخ شده و قابل سفارش هستند.

اگر کیفیت برنج در سفارش غذاهای ایرانی برای شما اهمیت بسیاری دارد به انتخاب کافه کباب شک نکنید. این مجموعه از برنج محلی گیلان برای طبخ انواع پلو استفاده می‌کند. همه ما می‌دانیم که کباب و غذاهای محلی بدون برنج شمالی، جذابیت چندانی ندارند و کافه کباب نیز به این امر کاملا واقف است.

تنها هدف این کافه رستوران جلب رضایت مشتری و حفظ مشتریان ثابت است که طی سال‌های متمادی این اعتماد را به دست آورده است. در رتبه‌بندی رستوران‌ها و کافه‌ها، کیفیت حرف اول را می‌زند و کافه کباب نیز بر اساس این فاکتور، امتیاز بالایی در این رتبه‌بندی دارد.

ساعت کاری کافه کباب

در این کافه رستوران امکان سفارش آنلاین نیز وجود دارد. برای سفارش از منوی نهار، شما می‌توانید بین ساعات 12 تا 17 بعدازظهر، غذای موردعلاقه خود را ثبت کرده و سفارش دهید. همچنین برای منوی شام نیز این بازه زمانی بین ساعت 19 تا 24 شب و برای منوی فست‌فود از ساعت 16 تا 24، امکان سفارش وجود دارد.

کافه دوک

اولین چیزی که با وارد شدن به کافه دوک رشت نظر شما را جلب می‌کند، طراحی داخلی زیبا و محیطی آرام و دوست‌داشتنی است. این کافه دارای دو بخش داخلی و فضای باز است که حیاط آن با گل و گیاهان مختلف، گل‌آرایی شده است. قیمت آیتم‌های غذایی و نوشیدنی در منوی کافه دوک متوسط بوده و شما می‌توانید برای صرف غذا در هر سه وعده غذایی این کافه را انتخاب کنید. مهمترین فاکتوری که باعث جذب مشتری به کافه دوک می‌شود، فضای مدرن و سرسبز آن است.

 

کافه کولی

یکی از متفاوت‌ترین کافه‌های رشت که تصویری از کافه‌های خیابان‌های لندن را به نمایش گذاشته، کافه کولی است. این کافه محیطی کوچک و صمیمی‌برای مشتریان خود که اکثرا جوان هستند، ساخته است. درب ورودی و محیط داخلی کافه کولی شبیه به کافه‌های خیابانی شهر لندن بوده و از رنگ قرمز برای ایجاد تصویرسازی بهتر و تداعی این شهر استفاده شده است. در منوی این کافه انواع نوشیدنی، کیک و ساندویچ‌های گرم و سرد وجود دارد. همچنین در منوی کافه کولی آیتم‌هایی برای گیاهخوارن نیز موجود است.

 

کافه آوند

یکی دیگر از کافه‌های پرطرفدار محله گلسار رشت، کافه آوند بوده که در محیطی با طراحی ساده و مینیمال پذیرای مشتریان است. نکته قابل توجه در مورد کافه آوند، منوی آن بوده که شما ترکیبی از غذاهای سنتی و مدرن را در کنار یکدیگر مشاهده خواهید کرد. بسیاری از مشتریان محلی بیشتر برای صرف صبحانه به این کافه می‌روند.

 

کافه آدرس

اگر به کافه‌هایی با محیط بزرگ و دل‌باز علاقه دارید، کافه آدرس رشت گزینه خوبی برای شما خواهد بود. این کافه در محله گلسار بلوار دیلمان واقع شده و امکان صرف غذا در دو طبقه کافه وجود دارد. کافه آدرس دارای یک بخش داخلی و بیرونی بوده و منوی آن آیتم‌هایی کاملا مدرن دارد. شما می‌توانید برای صرف غذا در وعده‌های غذایی مختلف به کافه آدرس بروید و از حس سرزندگی آن نهایت لذت را ببرید. نوشیدنی‌های این کافه نسبت به باقی آیتم‌ها محبوبیت بیشتری دارند.

 

کافه دوپامین

نام دیگر دوپامین، کافه نانوایی است. علت نامگذاری این کافه، پخت انواع نان تازه در هر روز است. همچنین تمامی نان‌های مخصوص پیتزا و ساندویچ نیز در کافه به صورت تازه آماده می‌شود. نکته جذاب دیگر تهیه انواع پنیر موتزارلا، پارمسان و بوراتا توسط کارکنان ماهر کافه دوپامین است. با ورود به این کافه بوی خوش نان، هوش از سر شما می‌برد!

کافه آرتیست

آرتیست یکی از کافه‌های لوکس محله گلسار رشت بوده که در طبقه نهم از برج گلسار واقع شده است. نقطه قوت این کافه پخت انواع کیک با تنوع زیاد است و بیشتر مشتریان نیز برای صرف کیک و نوشیدنی به این مکان سر می‌زنند. در منوی کافه آرتیست انواع غذای ایتالیایی، سالاد و... وجود دارد. همچنین این کافه دارای یک تراس زیبا بوده که نمای زیبایی از شهر را برای شما نمایان می‌کند.

 

کافه هشتگ

نوشیدن یک قهوه به همراه کیک در یک عصر پاییزی یا تجربه طعم یک آیس کافی در روزهای گرم تابستان با کافه هشتگ میسر می‌شود. بیشترین شهرت این کافه به خاطر وجود آیتم‌های نوشیدنی گرم و سرد و انواع کیک، کروسان، شیرینی و... است. همچنین شما می‌توانید برای صرف صبحانه نیز به کافه هشتگ سر بزنید. منوی صبحانه این کافه بسیار جذاب بوده و با صبحانه‌های معمولی کاملا فرق دارد. اگر از شیفتگان انواع قهوه هستید حتما یکی از آیتم‌های بخش قهوه‌های تخصصی کافه هشتگ را تجربه کنید. در منوی این کافه انواع چای و دمنوش، نوشیدنی گرم، آیس کافی، آبمیوه طبیعی، کوکتل، نوشیدنی‌های چربی‌سوز، هات چاکلت و اسموتی، قابل سفارش هستند.

 

کافه سایه

سایه یک کافه کتاب است که امکان لذت بردن از طعم جذاب نوشیدنی‌های گرم و سرد، فرصتی برای خرید و مطالعه کتاب نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی دیگر از جذابیت‌های این کافه، واقع شدن آن در محیطی سرسبز و بسیار آرام است. کافه کتاب سایه دارای دو طبقه بوده که هر کدام از طبقات به تراس مجهز شده‌اند. دیوارهای بخش داخلی کافه از شیشه بوده و به شما این امکان را می‌دهد تا با تمام وجود از چشم‌انداز زیبای روبرو لذت ببرید. این کافه هر روز از ساعت 8 صبح تا 12 شب مشغول به کار بوده و به محیطی آرام برای دوستداران کتاب تبدیل شده است.

 

کافه چرخ

این کافه در گذشته به نام عمارت خانواده طیبی شهرت داشته و یکی از ارزشمندترین عمارت‌های شهر رشت از نظر سازمان میراث فرهنگی است. قدمت این کافه به دوره قاجار و اوایل پهلوی می‌رسد و دارای دو حیاط اندرونی و بیرونی است. کافه چرخ دارای حیاطی آرام و زیبا بوده که شما را به زمان‌های قدیم و حال و هوای آن دوران می‌برد. اگر به خانه‌ها و عمارت‌های قدیمی علاقه دارید، حتما به کافه چرخ سر بزنید. دو بنای ارزشمند دیگر به نام‌های مسجد گلدسته ساغری‌سازان و عمارت نصرت اعظم سمیعی نیز در کنار کافه چرخ واقع شده‌اند.

 

کافه موزه

همانطور که از نام این کافه مشخص است، با ورود به کافه موزه شما با رنگ‌ها، تصاویر و وسایل قدیمی مانند چراغ نفتی روبرو می‌شوید. همچنین تمامی میز و صندلی‌های موجود در کافه نیز به سبکی قدیمی هستند. در کافه موزه امکان سرو غذا فقط برای وعده شام وجود دارد و در باقی ساعات شما می‌توانید از منوی کافه انواع نوشیدنی، کیک و دسر سفارش دهید. در این کافه مجموعه‌ای از قدیمی‌ترین عکس‌ها و وسایل پیدا می‌شود که همگی متعلق به صاحب کافه است. مالک این کافه عضو انجمن مجموعه‌داران ایران بوده و به همین جهت فضای کافه را شبیه به مکانی تاریخی و قدیمی طراحی کرده است.

کافه ملو

کافه ملو خانه‌ای ویلایی است که با تغییر دکوراسیون به مکانی برای برگزاری دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی تبدیل شده است. این کافه منوی کاملی نداشته و اگر تعداد آیتم‌های درون منو برای شما اهمیت دارد، این نکته را در نظر داشته باشید. کافه ملو دارای یک سالن، آلاچیق و حیاطی کوچک است. به منظور برگزاری مراسم تولد در این کافه اتاقی تحت عنوان VIP در نظر گرفته شده است. همچنین در آلاچیق نیز امکان برگزاری تولد وجود دارد.

 

کافه چنار

اگر از طرفداران گالری‌های هنری هستید، کافه چنار برای نوشیدن قهوه و همچنین بازدید از گالری، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. همچنین در کافه چنار یک کتاب‌فروشی نیز وجود دارد. در منوی این کافه می‌توانید انواع نوشیدنی گرم و سرد، پیش غذا، غذای اصلی، صبحانه، غذای گیاهخواری و... را مشاهده کنید.

 

کافه این

کافه‌هایی که در طبقات بالای یک ساختمان یا برج واقع شده‌اند، چشم‌اندازی جذابی داشته و به همین دلیل نیز طرفداران بیشتری دارند. کافه این در طبقه پنجم یک ساختمان قرار گرفته و از تراس آن چشم‌اندازی فوق‌العاده مشاهده می‌شود. یکی دیگر از جذابیت‌های کافه این، قهوه‌های آن است که با طعمی متفاوت تهیه می‌شوند. این کافه محیطی کاملا ساده و در عین حال آرام دارد.

 

کافه کتاب اردیبهشت

بیشتر افرادی که به کافه اردیبهشت واقع در محله گلسار می‌روند از طرفداران پروپاقرص کتاب هستند. تنها دلیل آن وجود یک کتاب‌فروشی بزرگ در کافه اردیبهشت است. شما می‌توانید پس از صرف یک نوشیدنی در قسمت کافه از کتاب‌فروشی آن دیدن کرده و کتاب‌های موردعلاقه خود را تهیه کنید. این کافه برای هر سه وعده غذایی منوی کامل دارد. همچنین در قسمت کتاب‌فروشی مبلمانی تعبیه شده تا خریداران بخشی از کتاب مورد‌علاقه خود را خوانده و سپس برای خرید اقدام کنند.

کافه وایت لاین

کافه رستوران وایت لاین فضایی مدرن و مینیمال داشته و در آن انواع نوشیدنی، کوکتل، اسموتی، شیک و... به بهترین شکل سرو می‌شود. این کافه در گروه کافه‌های پرطرفدار شهر رشت قرار دارد.

کافه هیراد

یکی از بهترین کافه‌ها برای برگزاری جلسه‌های کاری و رسمی، کافه هیراد است. این کافه محیطی بسیار آرام بوده و شما می‌توانید جلسات و دورهمی‌های خود را با آرامش در آن برگزار کنید. منوی کاملی برای تمام وعده‌های غذایی در این کافه رستوران وجود دارد.

 

کافه منصوری لانژ

یکی از کافه‌های واقع شده در بلوار دیلمان رشت، کافه منصوری لانژ بوده که انواع غذا و نوشیدنی را در منوی خود جای داده است. در منوی این کافه انواع سالاد، مزه، پاستا، پیتزا، غذاهای سبک آمریکایی، انواع سیب‌زمینی و نوشیدنی وجود دارد. همچنین قیمت آیتم‌های مختلف منو نیز بسیار مناسب هستند. منصوری لانژ یکی از شیک‌ترین کافه‌های شهر رشت محسوب می‌شود.

نتیجه گیری و جمع بندی

در این مطلب با جذاب‌ترین و بهترین کافه‌های رشت آشنا شدیم. هر کدام از این کافه‌ها به دلیلی خاص معروف شده و طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌اند. با این حال در انتخاب کافه و رستوران، کیفیت مواد اولیه به کار رفته در غذا، کیک، دسر، سالاد، نوشیدنی و... مهمترین فاکتوری است که باید به آن توجه داشته باشیم.

شما برای انتخاب کافه یا رستوران به چه فاکتورهایی اهمیت بیشتری می‌دهید؟ برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی خود چه کافه یا رستورانی را انتخاب می‌کنید؟ شاید تصور کنید که جواب همه افراد به این سوال، کیفیت غذا، دسر و نوشیدنی‌های یک کافه است اما بسیاری از افراد توجه چندانی به این فاکتور نداشته و بیشتر به محیط زیبا و آرام اهمیت می‌دهند.