اهمیت اعتماد به نفس در زندگی مشترک و 6 مزیت آن/چرا اعتماد به نفس در زندگی مشترک مهم است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گاهی اوقات روابط عاشقانه راهی برای تغییر است. شاید بخواهید فکر و احساس خود را بیان کنید، اما به دلیل عدم قطعیت تصمیم می گیرید به کسی چیزی نگویید. همچنین ممکن است از نحوه رفتار همسر خود احساس ناراحتی کنید اما باز هم به دلیل عدم اطمینان تصمیم می گیرید هیچ کاری در این مورد انجام ندهید. اینجاست که اعتماد به نفس لازم است و مشاوره برای افزایش اعتماد به نفس آنلاین و تلفنی ایمن ترین راه برای بهتر شدن در این مورد است. هرچه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که در یک رابطه بتوانید خودتان باشید. در این صورت نگران نیستید طرف مقابل چه فکری در مورد شما خواهد کرد و می توانید به گونه ای فکر کرده، صحبت و رفتار کنید که طبیعی و راحت باشد. پس باید اعتماد به نفس در زندگی مشترک را جدی بگیریم.

در سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان بررسی های لازم درباره اهمیت اعتماد به نفس در رابطه انجام شده و نتایج جالبی به دست آمده است. به همین خاطر در ادامه به بررسی بیشتر آن میپردازیم.

تاثیر اعتماد به نفس در زندگی زناشویی چیست؟

در جلسات آنلاین و تلفنی مشاوره روابط عاطفی ویکی روان افراد تجربیات بدی از ارتباط عاطفی دارند، چون نمی توانند اعتماد بنفس مناسبی داشته باشند و اقدامی برای حل این مشکل نمیکنند! بنابراین اعتماد به نفس چگونه می تواند واقعا بر شما و رابطه عاشقانه تان تاثیر بگذارد؟ در ادامه توضیح میدهیم.

1. با وجود اعتماد به نفس در رابطه اعتماد آسان‌ تر خواهد شد

وقتی اعتماد به نفس شما پایین باشد، به احتمال زیاد در مورد خودتان احساس ناامنی خواهید کرد. با وجود احساس ناامنی در یک رابطه، اغلب به نیت همسرتان در دوست داشتن شما شک خواهید کرد. این مهم ترین تاثیر اعتماد به نفس در زندگی مشترک است و معمولا مورد بی توجهی قرار می گیرد.

2. هویت خود را از دست نخواهید داد

داشتن اعتماد به نفس به این معنی است که می دانید به عنوان یک فرد چه کسی هستید و به خودتان افتخار می کنید. به این معنی که مهم نیست چه کسی کنارتان است، شما تغییر نخواهید کرد. بدون اعتماد به نفس، شما نسبت به نظرات مردم نسبت به خود بسیار آسیب پذیرتر خواهید بود. به این ترتیب اگر همسرتان در یک رابطه تاثیر بدی بر شما داشته باشد بیشتر در معرض تغییر خودتان خواهید بود، زیرا هنوز نمی دانید چه کسی هستید. اگر بدانید در روانشناسی تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس چیست بهتر می توانید از حداکثر توانایی تان برای تبدیل شدن به فردی قوی استفاده کنید.

3. شما در روابط سمی باقی نخواهید ماند

داشتن اعتماد به نفس در زندگی مشترک سبب بهبود کیفیت رابطه با همسرتان میشود. یعنی زمانی که کمبود اعتماد به نفس وجود دارد، سخت‌تر می توانید خود را مستحق خوشبختی واقعی بدانید. برای همسرتان هم آسان‌تر است که با شما طوری رفتار کند که فکر کنید شایسته رتبه دوم هستید. بخشی از داشتن اعتماد به نفس این است که ارزش خود را بشناسید و برای چیزی کمتر از آنچه می دانید شایسته آن هستید، تلاش نکنید.

4. اعتماد به نفس در رابطه یعنی شما پارتنر شادتری خواهید بود

شما نمی توانید چیزی را به دیگران بدهید که به خودتان نمی دهید. بدون عشق به خود، در نهایت همسرتان معتبر خواهد بود زیرا نمی توانید آن را در خودتان پیدا کنید. رابطه شما بیشتر شبیه یک معامله عاشقانه خواهد بود تا یک فرآیند دوجانبه بخشیدن.

5. صمیمیت احساس بهتری خواهد داشت

وقتی در مورد خودتان احساس ناامنی یا خودآگاهی می کنید، نمی توانید از صمیمیت لذت ببرید. با عدم اعتماد به نفس به جای لذت بردن از لحظات تماس فیزیکی با شریک زندگی، حواستان جای دیگری خواهد بود. شما نگران ظاهر خود خواهید بود، آیا او شما را در این نور دوست دارد یا نه، آیا شما را سکسی می بیند یا نه، و غیره. وقتی روی اعتماد به نفستان سرمایه گذاری می کنید، صرف نظر از اینکه چه شکلی هستید یا چه چیزی دارید، احساس جذابیت خواهید داشت.

6. به همه چیز خیلی فکر نخواهید کرد

فکر کردن بیش از حد به امور نشانه عدم اعتماد به نفس است. زمانی که احساس ناامنی می کنید، به کارهایی که همسرتان انجام می دهد، بیش از حد فکر کرده یا بیش از حد به آن ها واکنش نشان می دهید. به عنوان مثال اگر او پیام متنی شما را در مدت زمانی که برای شما ایده آل است، پاسخ ندهد، به احتمال زیاد بیش از حد فکر خواهید کرد تا اینکه فرض کنید او بعدا به شما پاسخ خواهد داد. تفکر بیش از حد هیچ فایده ای برای شما و رابطه‌تان ندارد زیرا اغلب بر پایه تفکر منفی و فرض بدترین حالت است.

با داشتن اعتماد به نفس در رابطه، دیگر نیازی به فکر کردن بیش از حد یا تصور بدترین شرایط را احساس نخواهید کرد. شما واقعی‌ترین شکل امور را می‌بینید نه چیزی بدتر از آن. انرژی خود را با نگرانی در مورد چیزی که نمی توانید در مورد آن کاری انجام دهید هدر نخواهید داد.

نداشتن اعتماد به نفس در زندگی زناشویی آسیب زا است

کاملا واضح است داشتن اعتماد به نفس در زندگی مشترک و رابطه چگونه می تواند بر نحوه رفتار شما در یک رابطه عاشقانه تاثیر بگذارد. هرچه بیشتر روی خودتان سرمایه گذاری کنید و در مورد اینکه چه کسی هستید احساس خوبی داشته باشید، نقش همسری را بهتر ایفا می‌کنید. با تمرکز بر ایجاد اعتماد به نفس خواهید دید که رابطه شما بهتر و بهتر پیش می رود.

به همین خاطر پیشنهاد می کنیم بمنظور بهبود اعتماد به نفس در زندگی زناشویی اول از خودتان شروع کنید و به همسرتان کار نداشته باشید. افراد در کنار شخصیتی قوی بهبود پیدا می کنند، پس روی خودتان تمرکز کنید. یعنی اگر میزان اعتماد به نفس در رابطه را در خودتان بهبود ببخشید، همسرتان هم از آن تاثیر میگیرد. بهترین کار کمک گرفتن از متخصص اعتماد بنفس است تا تمام مسائل شخصیتی شما را بررسی کرده و کمک کند اعتماد به نفس در زندگی مشترک را به خوبی درک کنید. در صورت تمایل میتوانید از جلسات مشاوره اعتماد به نفس ویکی روان یا دیگر کلینیک آنلاین روانشناسی استفاده کنید.

 

 

اعتماد به نفس در زندگی مشترک کمک میکند اتفاقات بهتری را تجربه کنید و بهترین خودتان باشید. از دید روانشناسی نداشتن اعتماد به نفس در زندگی زناشویی باعث بروز مشکلات زیاد میشود و افراد هزینه آن را در بخش های دیگر زندگی شخصی و خانوادگی پرداخت خواهند کرد. به همین دلیل تاکید زیادی بر بهبود میزان اعتماد به نفس و عزت نفس میشود.