ماجرای جنجالی تشکیل نشدن شرکت مس آذربایجان چیست؟/ تحریف برای بهره سیاسی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ موضوع تشکیل شرکت مس سونگون آذربایجان مساله‌ای است که در چند سال گذشته مطرح شده و درخواست مردم آذربایجان‌شرقی بوده اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم این خواسته به صورت جدی پیگیری و در نهایت خبر تشکیل مس آذربایجان رسانه‌ای شد.

با وجود تصویب هیئت دولت و تایید تشکیل شرکت مس سونگون امروز برخی رسانه‌های ویدیویی از مجمع عمومی مس منتشر کردند که در آن معاون مالی و اقتصادی این شرکت تشکیل مس آذربایجان را تکذیب کرده است!

حسین تقدسی معاون مالی و اقتصادی این شرکت در پاسخ به سوالی در مورد موضوع استقلال مس سونگون آذربایجان گفت: هیچگونه اقدامی برای تشکیل شرکت مس سونگون آذربایجان صورت نگرفته است. بلکه ما فقط یکی از پروژه‌های تغلیظ در مس سونگون را به عنوان سهام خاص به نام صنایع ملی ایران تشکیل دادیم که هنوز کار خاصی در این مورد نیز انجام نشده است.

او در ادامه افزود: می‌خواهیم تمرکززدایی در مجموعه مس را انجام دهیم تا به بهره‌وری شرکت منجر، بدین ترتیب فقط بهره برداری از کارخانه‌های مجتمع‌های سهام خاص که متعلق به صنایع مس است را در دستور کار داریم.

همین صحبت‌ها به سرعت به تیتر اول رسانه‌های استان هم تبدیل شد و به همین دلیل به سراغ مدیرعامل مجتمع مس سونگون رفتیم تا از کم و کیف ماجرا خبردار شویم.

ماجرای جنجالی تشکیل نشدن شرکت مس آذربایجان چیست؟

معبود عباس‌زاده در گفت‌وگو با آناج در خصوص این ویدیوی منتشر شده اظهار داشت: این شیطنت رسانه‌ای است که بخشی از مباحث مجمع را منتشر و قسمت اصلی سوال را منتشر نکرده‌اند؛ سوال این بود که آیا شرکت مس سونگون آذربایجان به تثبیت رسیده است؟ که جواب این بود که شرکت ثبت شده اما باید دارایی‌ها منتقل و سپس شروع به کار کند.

وی ادامه داد: این موضوع هم نیاز به تصویب مجمع داشت که بعد از صحبت‌ها رای گیری انجام شد که در حوزه سه مجتمع با اکثریت آرا موضوع تصویب شد.

مدیرعامل مجتمع مس سونگون با اشاره به تلاش برای بهره‌برداری سیاسی از این موضوع گفت: بزرگترین اتفاق این مجمع مصوبه تشکیل مس بود، قبل از مجمع ثبت شرکت انجام شده بود و در مجمع هم این موضوع به تصویب رسید.

وی ادامه داد: همین مساله درباره مس سرچشمه و شهر بابک هم صورت گرفت. به زودی صورت جلسه و مصوبات این موضوع را پس از تکمیل امضاها برای اطمینان مردم منتشر خواهیم کرد.

تحریف برای بهره سیاسی

به نظر می‌رسد برخی رسانه‌ها در آستانه انخابات با اهداف بهره‌برداری سیاسی دست به سانسور کامل سخنان تقدسی زده‌اند و با انتشار ناقص مساله به دنبال موضوعی فراتر از تشکیل شرکت مس سونگون آذربایجان هستند. موضوعی که قطعا مساله‌ای دلسوزانه برای آذربایجان و مردم آن نیست.

 

 

امروز خبری در رسانه‌ها از زبان معاون اقتصادی شرکت مس ایران مبنی بر تشکیل نشدن شرکت مس آذربایجان منتشر شد اما واقعیت این موضوع چیست؟