یونیورسیاد دانشجویان جهان| پرچم ایران در دهکده بازیها برافراشته شد/ برگزاری مراسم عزاداری شب عاشورا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در فاصله یک روز مانده تا برگزاری مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان، عصر روز پنجشنبه پنجم مردادماه مراسم اهتزاز پرچم کشورمان در محل دهکده بازیها برگزار گردید.

براین اساس مراسم برافراشته شدن پرچم کشورها به رسم همیشگی در یونیورسیادهای جهانی و المپیک های دانشجویی در میدان اصلی دهکده بازیها برگزار می شود. آئین اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران هم عصر پنجشنبه پنجم مردادماه با حضور هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی کشورمان، معاونین، سرپرستان و ورزشکاران کاروان ایران برگزار شد.

در این آئین شهردار شهر چنگدو و دهکده بازیها به کاروان ایران خوش آمد گفت و لوح یادبود بین شهردار این شهر و رئیس فدراسیون ورزشهای دانشگاهی ایران رد و بدل گردید.

همچنین هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی کشورمان لوح یادبود مستقر در دهکده را امضا کرد.

همزمان با اهتزاز پرچم کشورمان، پرچم سه کشور دیگر از جمله فلسطین، سوریه، عربستان نیز به اهتزاز درآمد.

مراسم افتتاحیه این بازیها عصر امروز جمعه ششم مردادماه در استادیوم بزرگ ملی این شهر واقع در پارک دونگجان برگزار خواهد شد.

 

پایان دور مقدماتی و مسابقات تعیین رتبه کمانداران کامپوند

مسابقات دور مقدماتی و تعیین رنکینگ کمانداران کامپوند حاضر در یونیورسیاد دانشجویان جهان به پایان رسید.

در ادامه مسابقات دور مقدماتی رشته تیراندازی باکمان سی و یکمین دوره بازیهای المپیک دانشجویان جهان در چین، کمانداران رشته کامپوند ایران در دو بخش انفرادی و تیمی کمان کامپوند زنان و مردان به خط شدند.

در این مسابقات که در مرکز ورزشی و سوارکای پنتاتلون مدرن شهر چنگدو برگزار شد، تیم کامپوند زنان و مردان ایران با شش ورزشکار به مصاف رقبا رفت.

در پایان و در بخش زنان، پریسا سپاهان با 667 امتیاز شانزدهم، بیتا عاشق زاده اسکویی با 651 امتیاز بیست و یکم، گیسا بایبوردی با 651 امتیاز در رده بیست و سوم ایستاد. در این بخش 36 ورزشکار حاضر بودند.

اما در بخش تیمی کامپوند زنان تیم ایران با مجموع 1957 امتیاز در بین 11 تیم در رتبه بندی پنجم قرار گرفت که در ادامه مسابقات در روزهای بعد در جدول حذفی به رقابت خود ادامه خواهد داد.

در بخش کامپوند مردان هم، آرمین پاکزاد با 676 امتیاز هفدهم، حسین هادی نیا با 663 امتیاز بیست و نهم و محد حسین شعبانی بهار با 650 امتیاز در رده سی و ششم دور مقدماتی و جدول تعیین سطح ایستاد. در این کمان 42 ورزشکار حاضر بودند.

در پایان و در بخش تیمی دور مقدماتی تیم کامپوند سه نفره مردان ایران با جمع 1989 امتیاز در بین 11 تیم در رده هفتم قرار گرفت.

اما در بخش میکس امتیازات پریسا سپاهانی و آرمین پاکزاد به عنوان بهترین نفرات ایران محاسبه شد و این دو نفر با امتیاز 1343 در بین دوازده تیم حاضر در دور مقدماتی در رده ششم ایستاد.

مسابقات بخش حذفی تیراندازی باکمان د ردو بخش ریکرو و کامپوند، انفرادی و تیمی طی روزهای آینده برگزار می شود.

 

برگزاری مراسم عزاداری شب عاشورا در دهکده بازیها

به مناسبت فرارسیدن ایام عاشورا و شهادت امام حسین(ع) سالار شهیدان و شب عاشورا، مراسم عزاداری و زیارت عاشورا در دهکده بازیها برگزار شد.

همزمان با ایام محرم و فرا رسیدن روز تاسوعا و شب عاشورای حسینی، کمیته فرهنگی و روابط عمومی فدراسیون در محل دهکده بازیها مراسم شب عاشورا را برگزار کرد.

در این مراسم که پنجشنبه شب پنجم مردادماه در محل استقرار کاروان ایران  و با حضور مسئولین، سرپرستان و مربیان و ورزشکاران کاروان کشورمان برگزار شد، حاضرین ضمن قرائت زیارت عاشورا برای فرا رسیدن سالروز شهادت سالار شهیدان عزاداری و نوحه خوانی کردند.

 

رئیس جمهور چین و مقامات عالی رتبه کشورها در مراسم افتتاحیه

مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان چهار ساعت آینده با حضور مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف، روسای فدراسیون های ورزشی و وزیران علوم کشورهای شرکت کننده، مربیان، سرپرستان و ورزشکاران در 18 رشته ورزشی به همراه علاقه مندان و رسانه های حاضر در چین رسما آغاز می شود.

این آئین در ورزشگاه بزرگ 40 هزار نفری واقع در پارک دونگجان برگزار خواهد شد.

خبرگزاری رسمی شین هوای چین در فاصله چند ساعت به آغاز  بازیها خبر از حضور سی جین یینگ رئیس جمهور این کشور در مراسم افتتاحیه این بازیها داد. رئیس جمهور چین در آیین افتتاحیه بازیهای تابستانی فیزو در چنگدو به میهمانان خوش آمد گویی خواهد کرد.

همچنین رهبران خارجی کشورهای مختلف از جمله جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، رئیس جمهور محمد ولد شیخ قزوانی از جمهوری اسلامی موریتانی، رئیس جمهور اواریست ندایشیمیه از جمهوری بوروندی، رئیس جمهور عرفان علی از جمهوری تعاونی گویان، نخست وزیر ایراکلی گاریباشویلی گرجستان و نخست وزیر سیتیتنی رابوکا از جمهوری فیجی از دیگر مهمانان عالیرتبه این ضیافت خواهند بود.

 

استادیوم بزرگ دونگجان میزبان افتتاحیه

آئین بزرگ افتتاحیه این رقابت ها با حضور 139 کشور و رژه آنها در استادیوم بزرگ و مدرن واقع در پارک ورزشی دونگجان برگزار می شود.

این مجموعه بزرگ و مدرن در مساحت 200 هزار متر مربع دارای یک استادیوم بسیار مجهز و مدرن 40 هزار نفری است. این استادیوم به تنهایی  120 هزار متر مربع از این مساحت را در اختیار دارد و میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازیهای تابستانی چنگدو می باشد.

 ️این مجموعه بی نظیر سالن های شنا و شیرجه با ظرفیت 4500 صندلی، سالن بدنسازی، سالن ژیمناستیک را که میزبان مسابقات این دو رشته هم هستند را در اختیار دارد. موزه ورزشی، مرکز گردشگری، زمین فوتبال کوچک، هنرهای نمایشی و ... از دیگر بخش های این مجموعه است.

 

حضور 139 قطعی کشور؛ بزرگترین  و کوچکترین کاروان ها

بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان هر دو سال یک بار به میزبانی کی از کشورهای مختلف برگزار می شود و این بار پس از پایان پاندمی کرونا و با انصراف شهر یکاتنبورگ روسیه از میزبانی رقابت های سال 2023 ، چنگدو که آماده میزبانی یونیورسیاد سال 2021 در ایام کرونا بود رسما میزبان این رویداد شده و تا ساعتی دیگر مراسم افتتاحیه این بازیها برگزار می شود.

به نظر می رسد حضور ورزشکاران 139 کشور در این رویداد قطعی باشد. از جمله بزرگترین کاروان های حاضر در مسابقات کشور میزبان چین، کره جنوبی، هند، چین تایپه ، آمریکا، ژاپن با بیش از 200 ورزشکار می باشد.

همچنین کشورهایی چون هلند، آلمان، ایتالیا هم بیشتر از 160 ورزشکار را راهی چنگدو کرده اند.

برخی کشورها نیز با کمترین ورزشکار در این رویداد حاضر خواهند شد همچون کشورهای برونئی، باراباس، آنگولا، کنیا، لاتیویا، موزامبیک که تنها با دو ورزشکار در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

کاروان ورزشی ایران با نام «علمداران» با 88 ورزشکار در 11 رشته ورزشی در یونیورسیاد تابستانی چین شرکت کرده و چند ساعت آینده در مراسم افتتاحیه بازیها رژه خواهد رفت.

سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان از 6 الی 17 مردادماه در چنگدو چین برگزار می شود.  ایران در 11 رشته ورزشی در این مسابقات حاضر هست.

 

مراسم اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در دهکده یونیورسیاد برگزار شد.