یونیورسیاد دانشجویان جهان| تالوکار ایران و تپانچه زنان برنز گرفتند/ صید ۲ برنز در پومسه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی، سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان از امروز شنبه هفتم مردادماه در ۱۸ رشته ورزشی و با حضور وزشکاران ۱۱۹ کشور در شهر چنگدو چین آغاز شد. 

در اولین روز رسمی این مسابقات، ورزشکاران کاروان ایران در رشته های تالو، پومسه، والیبال، تیراندازی، جودو و تیراندازی باکمان به مصاف رقبا می روند.

نخستین مدال کاروان ایران در تالو ضرب شد

در صبح اولین روز مسابقات و در رشته تالو فرم ووشو، شاهین بنی طالبی در فرم نن چوآن در رده سوم ایستاد و اولین مدال کاروان دانشجویان ایران را به رنگ برنز کسب کرد. 

در مسابقات این رشته که در سالن چنگ بی برگزار شد،  ۱۰ ورزشکار شرکت کردند که نمایندگان چین و هنگ کنگ مدال طلا و نقره گرفتند و  تالوکار کشورمان در رده سوم ایستاد.  همچنین، فاطمه حیدری در فرم نان دائو در میان  ۹ نفر به عنوان ششمی بسنده کرد. در این فرم ورزشکاران کشورهای چین، کره جنوبی و ماکائو اول تا سوم شدند. 

راهیابی شبانی به نیمه نهایی مسابقات تیر و کمان

در ادامه نخستین روز از مسابقات سی ویکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین رضا شبانی نماینده ایران در  اسلحه ریکرو مردان در مرحله حذفی به مصاف رقبا رفت.
شبانی در دور اول برابر نماینده آمریکا با نتیجه 6 بر 5 پیروز شد.  سپس در برابر تیرانداز با کمان چین تایپه با نتیجه  6 بر 2 به برتری رسید.
کماندار شایسته ایران در دور بعدی برابر حریف قدرتمند کره جنوبی که دارنده رنکینگ دوم جهان است، قرار گرفت و توانست با اقتدار و با نتیجه 6 بر 2 در این دیدار به پیروزی ارزشمندی رسید.

شبانی در ادامه برای راهیابی به 4 نفر برتر مسابقات با تیراندازی از ژاپن مسابقه داد و با همین نتیجه 6 بر 2  پیروز شد و با این برتری جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کرد. این نخستین بار در تاریخ بازیهای یونیورسیاد است که کمانداری از رشته ریکرو راهی چهار نفر برتر مسابقات می شود. شبانی نهم مردادماه در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف کمانداری از ژاپن می‌رود.

مبینا فلاح در دور نخست مسابقات ریکرو با نتیجه ۶ بر صفر مقابل کمانداری از چین تایپه مغلوب شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

در ادامه مسابقات یونیورسیاد، تیم میکس ریکرو ایران با ترکیب رضا شبانی و مبینا فلاح در دور نخست با نتیجه ۵ بر یک از سد تیم ترکیه گذشت. تیم ایران در دور دوم به مصاف تیم کره جنوبی رفت و با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد.

تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب آرمین پاکزاد و گیسا بایبوردی در دور نخست مقابل تیم سنگاپور با نتیجه ۱۵۱ بر ۱۴۳ به پیروزی رسید. تیم ایران در یک چهارم نهایی مقابل تیم چین با نتیجه ۱۵۴ بر ۱۵۰ شکست خورد.

تیم تپانچه زنان برنز گرفت، تیم تفنگ پنجم شد

در نخستین روز از مسابقات رشته تیراندازی، نمایندگان ایران در دو ماده تفنگ و تپانچه بادی 10 متر به مصاف رقبا رفتند.

در ماده تفنگ بادی 10 متر زنان، در دور مقدماتی شرمینه چهل امیرانی با ایستادن در رده سوم راهی فینال بازیها شد. نجمه خدمتی و فاطمه امینی هم به ترتیب در رده سی و دوم و سی و هفتم ایستادند.

اما در بخش تیمی تفنگ بادی 10 متر زنان تیم ایران در میان 14 تیم به عنوان پنجم بسنده کرد. تیم های کره جنوبی، مجارستان و چین اول تا سوم شدند.

در دور مقدماتی تپانچه زنان هانیه رستمیان تیرانداز ایرانی که موفق به کسب سهمیه بازیهای المپیک پاریس 2024 شده، با کسب رتبه سوم دور مقدماتی راهی فینال این مسابقات شد.

همچنین لعیا محمدی دیگر نماینده ایران هم در رده پنجم دور مقدماتی ایستاد و راهی فینال شد. به این ترتیب ایران در فینال ماده تپانچه بادی 10 متر دو نماینده دارد. فاطمه شکاری هم در دور مقدماتی سی و یکم شد.

در بخش تپانچه تیمی زنان نیز تیم ایران با ترکیب هانیه رستمیان، لعیا محمدی و فاطمه شکاری در رده سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد. کشورهای هند و چین هم مدال های طلا و نقره این بخش را از آن خود کردند.

در ادامه رقابت های روز نخست رشته تیراندازی در بازی‌های دانشجویان جهان نمایندگان کشورمان در فینال ماده تپانچه بادی 10 متر حاضر شدند. در این رشته ایران دو نماینده در فینال داشت و در پایان هانیه رستمیان تیرانداز المپیکی ایران در رده هفتم  و لعیا محمدی در رده هشتم ایستاد. تیراندازان کشورهای هند، مجارستان و چین تایپه اول تا سوم شدند.

۲ مدال برنز رهاورد ملی پوشان پومسه

رقابت های پومسه انفرادی آقایان و بانوان سی و یکمین دوره رقابت های یونیورسیاد چین بامداد امروز شنبه هفتم مرداد ماه با حضور مرتضی زنده دل و یاسمن لیموچی ۲ نماینده ایران آغاز شد.

«مرتضی زنده دل» در مرحله نخست دومین نفر برای اجرای فرم به میدان رفت و با ثبت امتیاز  ۷.۱۷۰ راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله هم  با اجرای فرم خوب خود  و با امتیاز «۷.۱۵۰» با اختلاف بسیار کم با نماینده صدرنشین کشور هنگ کنگ، بالاتر از رقبای قدرتمندی از کشورهای کره جنوبی و ترکیه به عنوان نفر دوم به فینال بخش جوانان پومسه انفرادی صعود کرد. او در فینال این رقابت ها در مصاف با  نمایندگانی از تایلند، فرانسه، ویتنام، هنگ کنگ، ترکیه، کره جنوبی و چین توانست پس از نمایندگان کره جنوبی و چین و همراه با نماینده ترکیه با امتیاز ۶.۷۲۰ مدال برنز مشترک را از آن خود کرد.

«یاسمن لیموچی» دیگر نماینده کشورمان در این بخش، دور نخست امتیاز ۶.۹۹۰  را ثبت کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد و در ادامه هم با «۶.۹۲۰» امتیاز به عنوان نفر دوم پایین‌تر از نماینده چین و بالاتر از نمایندگان کشورهای مالزی و ویتنام و کره جنوبی به عنوان نفر دوم به فینال پومسه انفرادی جوانان در گروه بانوان رسید. لیموچی در فینال با نمایندگان کشورهای هنگ کنگ، اسپانیا، چین تایپه، کره جنوبی، ویتنام، مالزی و چین دیدار کرد و پس از نمایندگان کره جنوبی و چین تایپه با امتیاز ۶.۳۳۰ در جایگاه سوم ایستاد و دومین مدال برنز ایران را در این رقابت ها به نام خود به ثبت رساند.

این رقابت ها فردا در بخش پومسه تیمی پیگیری می شود.

دعوت فدراسیون بین‌المللی ووشو از داور ایرانی برای قضاوت در یونیورسیاد

فدراسیون بین‌المللی ووشو از یلدا حاجی قهرمانی داور درجه A بین‌المللی کشورمان جهت قضاوت در یونیورسیاد دانشجویان جهان دعوت به عمل آورد. این داور  کشورمان پیکارهای ووشو سی و یکمین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان که از ششم مردادماه در شهر چنگدو کشور چین آغاز شده، را قضاوت خواهد کرد.

علی خورشیدی، حمیدرضا سهندی، شجاع پناهی و محنا رحیمی در بخش ساندا و شاهین بنی‌‎طالبی، سیدمحمد حسینی، فاطمه حیدری و منیره پناهی در بخش تالو ووشوکاران اعزامی ایران به این پیکارها هستند. علی دهقان در بخش ساندا و رضا خلف‌زاده در بخش تالو هدایت تیم دانشجویان ایران را برعهده دارند.

 

 

صبح نخستین روز از رقابت های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین با کسب اولین مدال کاروان ایران توسط بنی طالبی در تالو و به رنگ برنز آغاز شد.