وزنه برداران تیم نوجوانان و جوانان درباره مسابقات قهرمانی آسیا چه گفتند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابتهای وزنه برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در هند برگزار می شود. تیم وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران در هر دو رده و در بخش دختران و پسران در این رقابتها حضور خواهد داشت.

وزنه برداران تیم نوجوانان و جوانان ایران در آستانه رقابتهای قهرمانی آسیا صحبت کردند.

 

زارع: هدفم مدال جهانی و المپیک‌ است

ابوالفضل زارع و عضوی از تیم‌ وزنه برداری نوجوانان و جوانان. او یکی از وزنه‌بردارانی است که هم در رده نوجوانان و هم در رده جوانان برای ایران وزنه خواهد زد.

ابوالفضل خیلی کوتاه، مختصر و مفید حرف می‌زند و از اهدافش در آینده می‌گوید: عضو تیم وزنه برداری نوجوانان هستم. افتخار این را دارم که در این مسابقات در ۲ رده سنی نوجوانان و جوانان وزنه بزنم. طبق استارت لیستی که اخیرا  به دست ما رسیده، با توجه به رکورد های ورودی، من یکی از شانس های مدال در نوجوانان و جوانان هستم که امیدوارم مدال های خوش رنگی را بدست بیاورم.

زارع در خصوص اردویی که قبل از آغاز این رقابت ها برگزار کردند، هم حرف زد و گفت: شرایط برگزاری اردو در سطح  بالایی بود و بنده رکوردهای خوبی را در دسته وزنی 102 کیلوگرم زدم. تا این لحظه من در حرکت یکضرب وزنه‌هایی که می‌خواستم را مهار کردم و در حرکت دوضرب وزنه های دلخواهم را بالای سر برده ام.

زارع از برنامه‌اش برای آینده حرف می‌زند و می‌گوید: در حال حاضر هدف کوتاه مدت من قهرمانی در مسابقات جهانی جوانان است که آبان ماه برگزار می‌شود و هدف بلند مدتم هم  انشالله مسابقات المپیک 2028 است.

وزنه بردار دسته ۱۰۲ ایران در پایان گفت: در آخر  بسیار تشکر می‌کنم  از پانزوان، رضاییان و بهروزی که در این مسیر به ما بسیار کمک کرده و  می‌کنند.همچنین تشکر می‌کنم از سجاد انوشیروانی و تمام عزیزانی که به ما کمک کرده و در این مسیر  ما را همراهی می‌کنند تا ما به اهدافی که داریم برسیم.

 

فیضی: از دیروز خودم بهتر باشم، راضی هستم

آنیتا فیضی نوجوان با انگیزه تیم وزنه برداری دختران در اولین تجربه بین المللی خود، در رقابتهای قهرمانی آسیا به میزبانی دهلی روی تخته می رود. وی نماینده دختران ایران در دسته 49 کیلوگرم است و معتقد است بهترین رقیبش «دیروز خودش است» بنابراین می گوید «اگر از دیروز خودم بهتر باشم، راضی هستم.»

این گفت و گو پیش از مسابقات آسیایی دهلی را بخوانید:

آنیتا از خودت بگو...
آنیتا فیضی هستم از سنندج، در دسته ۴۹ کیلوگرم وزنه می زنم.

چطوری وارد وزنه برداری شدی؟
از طریق جوانمردی رییس هیات کردستان با وزنه برداری آشنا شدم. اول خواهرم وارد وزنه برداری شد، بعد من.

اولین بار هست در  تیم ملی حاضر شدی؟
خیر. قبل از عید حدود یک ماه در اردوی تیم ملی در سمنان هم بودم.

وضعیت اردو چطور است؟
شرایط اردو باعث می شود کسانی که در تیم ملی هستند، پیشرفت بیشتری نسبت به بقیه داشته باشند.

مسابقات کشوری را دنبال کردی؟
بله. با رکوردهای خودم که مقایسه کردم، اول می شدم.

پس از رقبا قوی تر هستی. این اختلاف رکورد به خاطر چیست؟ اردو یا کادر فنی یا شرایط؟
به خاطر مربی ام هست؛ خانم عبدالملکی.

دوری از خانواده و اردو برات سخت نیست؟
نه. من از بچگی مستقل بودم. چون از بچگی ورزش می کردم، وابستگی ندارم و این شرایط اذیتم نمی کند.

بهترین مشوق و انگیزه ات برای وزنه برداری و این مسابقات چه کسی یا چه چیزی بوده؟ چه چیزی باعث می شود برای کسب مدال و موفقیت تلاش کنی؟
خوشحالی مربی ام. فقط به خاطر خوشحالی مربی ات ورزش و تمرین می کنم.

دوست داری مدال بگیری؟ چه حسی دارد؟
بله؛ حس خوبی دارد. قابل توصیف نیست. هم قبل مدال گرفتن و هم بعدش حس خوبی دارد.

بهترین رقیبت در وزنه برداری چه کسی است؟
دیروز خودم. یعنی از دیروز خودم بهتر باشم، راضی هستم.

بهترین وزنه یکضرب و دوضربی که آرزو داری بزنی، چقدر است؟
درباره اش فکر نکردم. ولی هرچی بیشتر، بهتر.

می دانی در مسابقات آسیایی رقبایت چه کسانی هستند؟ انتظار مدال داری؟
هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. اما برای آینده و کسب سهمیه المپیک برنامه دارم. امیدوارم در المپیک مدال بگیرم.


اولین حضور همزمان دوقلوها در مسابقات آسیایی/ غزل و غزاله؛ به امید کسب مدال

غزل و غزاله حسینی خواهران دوقلوی نام آشنایی هستند که نامشان در همین چندسالی که از پاگرفتن وزنه برداری بانوان می گذرد، با وزنه برداری گره خورده و همیشه پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده اند. غزاله اما پاییز دو سال قبل در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در عربستان با کسب مدال برنز تاریخ‌ساز شد. او مهر ماه در دسته ۵۹ کیلوگرم قهرمانی نوجوانان جهان به مدال برنز دست یافت. این اولین مدال وزنه‌برداری دختران ایران در مسابقات نوجوانان قهرمانی جهان و دومین مدال وزنه‌برداری دختران ایران است.
گفت و گو با این دو خواهر را در ادامه بخوانید؛ ابتدا غزاله؛

شرایط تمرین و اردو در آستانه مسابقات آسیایی چطور است؟
غزاله حسینی: ما از ششم خرداد داخل اردو هستیم. شرایط اردو خیلی خوب هست و در همین مدت در تمرینات رکوردهای خودم را تحت نظر کادر فنی ارتقا داده ام.

بهترین رکوردهایت چقدر بوده؟
در اردو یکضرب 83 و دوضرب 105 زدم.

از نظر آمادگی و مصدومیت مشکلی نداری؟
وقتی وارد اردو شدم، آسیب یا احساس ناراحتی جزئی از ناحیه کمر داشتم که تحت نظر پزشک بهتر شدم و می توانم بگویم الان خدا روشکر همه چیز خوب است.

برای حضور در این مسابقات استرس نداری؟
نه. من در مسابقات جهانی عربستان که در سطح بسیار بالایی برگزار شد، مدال گرفتم. بنابراین با جو مسابقه و رقابت در سطح بین المللی آشنایی دارم. اما برای کسب مدال دعا می کنم.

غزل و غزاله حسینی تاکنون تجربه حضور همزمان در مسابقات قهرمانی آسیا را نداشته اند. غزل در این خصوص می گوید:
قبلا در مسابقات جهانی شرکت کرده بودم اما این اولین تجربه من در مسابقات آسیایی است که امیدوارم نتیجه قابل قبولی به دست بیاورم.

شرایط آمادگی ات چطور است؟
در سطحی از آمادگی هستم که مربیان راضی هستند و می توانم رکوردهای بالاتری بزنم و از فدراسیون و کادر فنی تشکر می کنم.

 

هانیه شریفی: در شرایط آمادگی 90 درصدی هستم

دختر کم حرف از دیار نصف جهان، متولد 1386 در فولادشهر و نماینده تیم وزنه برداری دختران در دسته 64 نوجوانان؛ هانیه شریفی از جایی می آید که سهراب مرادی الگوی بسیاری از نوجوانان و جوانان برای ورود به وزنه برداری است.

شریفی درخصوص حضور در مسابقات وزنه برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در دهلی می گوید: اولین بار هست که در مسابقات برون مرزی شرکت می کنم. کمی استرس دارم ولی مهم این هست که از پس آن بر می آیم.

گفتن و عمل کردن به این حرف برای نوجوانی که چندماه در اردوی تیم دور از خانواده سپری کرده، راحت نیست اما وزنه برداران ایران قوی تر از حد انتظار نشان داده اند.

هانیه در مورد شرایط اردو و آمادگی خود برای مسابقات افزود: از نظر وضعیت بدنی در شرایط آمادگی تقریبا 90 درصدی هستم و از زحمات کادر فنی و شرایط خوبی که فدراسیون برای برگزاری اردوی تیم ما تدارک دیده، تشکر می کنم.

هانیه شریفی در رده سنی نوجوانان در گروه A  دسته 64 کیلوگرم، بین 6 نفر، دوم است.

 

وزنه برداران تیم نوجوانان و جوانان ایران در آستانه رقابتهای قهرمانی آسیا صحبت کردند.