یونیورسیاد دانشجویان جهان| حاجی موسایی طلایی شد/ شبانی به سیبل برنز زد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سومین روز از سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان از امروز دوشنبه نهم مردادماه در در شهر چنگدو چین آغاز شد.

در رقابتهای امروز ورزشکاران ایران در رشته های تیر و کمان، تکواندو، تیراندازی، ووشو، والیبال، تنیس روی میز و جودو به رقابت می پردازند.

تفنگ 10 متر و تیمی به مدال نرسیدند

در سومین روز از مسابقات تیراندازی در سی و یکمین دوره یونیورسیاد، نمایندگان کشورمان در تفتگ ۱۰ متر مردان و تپانچه ۲۵. متر زنان پشت خط آتش ایستادند.

در پایان مرحله مقدماتی مهیار صداقت با امتیاز ۶۲۷/۹ در رده هشتم ایستاد و راهی فینال شد، امیرمحمد نکونام با ۶۲۴/۶ امتیاز و علی رضایی با ۶۱۹/۵ امتیاز به ترتیب هجدهم و سی و سوم شدند.

در فینال تفنگ ۱۰ متر مردان مهیار صداقت در جایگاه هفتم ایستاد و از کسب مدال باز ماند.

تیم تفنگ کشورمان نیز با ترکیب مهیار صداقت، امیرمحمد نکونام و علی رضایی در جایگاه پنجم ایستاد.

در ادامه مسابقات تیراندازی در سی و یکمین دوره مسابقات یونیورسیاد در چنگدوی چین، در پایان مرحله دقت تپانچه ۲۵ متر زنان، لعیا محمدی با ۲۹۱ امتیاز و هانیه رستمیان با ۲۹۰ امتیاز به ترتیب در جایگاه پنجم و هفتم قرار دارند. آمیتیس جعفری نیز با ۲۸۶ امتیاز شانزدهم است.

این مسابقات فردا در مرحله سرعت پیگیری خواهد شد و چهره ۸ فینالیست مشخص خواهد شد.

دیدار داداش پور و بشیریان با رئیس فیزو

هاشم داداش پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مهریار رایزن علمی ایران، با لئونز ادر رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی «فیزو» و دبیر فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی دیدار و گفتگو کردند.

داداش پور در این دیدار گفت: حدود دو سالی است که با مسئولیت معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری خدمت می‌کنم و در حوزه تربیت بدنی نیز مسئولیت های مستقیمی دارم.

وی ادامه داد: اداره کل تربیت بدنی و پژوهشگاه تربیت بدنی زیر نظر سازمان امور دانشجویان در حال فعالیت هستند و حمایت مستقیمی از فعالیت های فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی داریم.

داداش پور افزود: تمام تلاش ما در این دو سال احیاء ورزش دانشجویان در دانشگاه‌ها بوده است به طوری که پس از کرونا ما شش رویداد بزرگ ورزشی شامل المپیاد «قهرمانی، همگانی، بین‌الملل، شاهد و ایثارگر و ورزش ساحلی» و مسابقات ورزش قهرمانی ملی را برنامه ریزی و به مرحله اجرا رساندیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، لیگ‌های سراسری را در سه رشته‌ی ورزشی راه‌اندازی کرده‌ایم و برای سال جاری با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، اداره ‌کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و پژوهشگاه تربیت بدنی تعداد آن‌ها را به ۷ رشته افزایش خواهیم.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: بازی‌های همبستگی ورزش دانشگاهی کشورهای اسلامی نیز یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه‌ ورزش فراملی است که مقدمات آن فراهم شده است و قصد داریم تا سال آینده آن را برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: با وجود تحریم های موجود علیه کشور ایران، ما در حوزه علم و فناوری جزء 15 کشور اول دنیا هستیم به طوری که تحولات زیادی را در  این مدت شاهد بوده ایم و قصد داریم جزء 10 کشور دنیا در حوزه علم و فناوری قرار گیریم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: شما می دانید که 60 درصد دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور ایران را دانشجویان دختر تشکیل داده اند بنابراین در تمام رویدادهای ورزشی دختران و پسران سهم مساوی دارند. به عنوان نمونه در المپیاد ورزش همگانی که حدود یک ماه پیش برگزار شد، هزار و 100 نفر دانشجوی دختر و هزارو 100 نفر دانشجوی پسر حضور داشتند.

داداش پور ادامه داد: اگر از نزدیک فضا، امکانات و ورزش دختران کشور ایران را مشاهده کنید خواهید دید که دختران بیش از پسران در حوزه فعالیت های ورزشی نقش آفرین هستند.

بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی نیز در این دیدار ضمن تشکر از فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی به دلیل حمایت‌های انجام شده؛ گفت:  بیش از سه میلیون دانشجو در کلیه دانشگاه های ایران در حال تحصیل هستند که داداش پور در حوزه های دانشجویی از آن ها حمایت می کند.

وی ادامه داد: با وجود تحریم های مالی که به فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی کشور ایران می شود، فدراسیون فیزو حمایت های خود را از ما دریغ نکرده است.  

فینالیست شدن حاجی موسایی و حذف 3 تکواندوکار ایران

در سومین روز از سی و یکمین دوره یونیورسیاد جهانی دانشجویان که در شهر چنگدو چین جریان دارد، امروز دوشنبه 9 مردادماه رقابت های تکواندو در بخش کیوروگی با برگزاری مبارزات اوزان 54- و 68- کیلوگرم مردان ، 49- و 57- کیلوگرم زنان آغاز شد که در میان 4 نماینده ایران، تنها مهدی حاج موسایی به دیدار پایانی صعود کرد.

حاجی موسایی  در وزن 54- کیلوگرم پس از یک دور استراحت، «نورزاگارای» از آمریکا را با نتیجه 2 بر صفر از پیش رو برداشت و در ادامه با همین نتیجه «ویکاش» از هند را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله به مصاف «محمد سیروات» از تایلند رفت و او را هم با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد.مهدی حاجی موسایی در دیدار فینال وزن ۵۴- کیلوگرم مسابقات یونیورسیاد چین با برتری ۲ بر صفر مقابل اوتاجونوف از ازبکستان نخستین مدال طلای کاروان ایران در تکواندو را به دست آورد.

محمدصادق دهقانی در وزن 68- کیلوگرم، در دور نخست 2 بر صفر «استیو» از ماداگاسکار را از پیش رو برداشت و سپس در مبارزه با «مارکوس کالبرو» از اسپانیا 2 بر یک باخت و از دور رقابت های کنار رفت.

کوثر اساسه ملی پوش کشورمان در وزن 57- کیلوگرم، دور نخست «مدینا میرابزالووا» از ازبکستان را 2 بر یک شکست داد. وی در مبارزه دوم خود دو بریک نتیجه را به «لو چیا لینگ» از چین تایپه باخت و حذف شد. حریف اساسه در یک چهارم نهایی، مدال برنز المپیک توکیو و نقره رقابت های جهانی مکزیک و جمهوری آذربایجان را در کارنامه خود داشت.

سعید نصیری در وزن 46- کیلوگرم، در اولین مبارزه «امبروسیا» از استرالیا را طی دو راند  با نتیجه 12 بر صفر مغلوب کرد و سپس در یک مبارزه نزدیک 2 بر یک نتیجه را به « سوان هوانگ» از چین تایپه واگذار کرد و از جدول خارج شد.

برنز شبانی در تیر و کمان ریکرو

در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات تیراندازی با کمان یونیورسیاد چین، رضا شبانی در ماده ریکرو مقابل کمانداری از ژاپن با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد.

شبانی در دیدار رده بندی به مصاف ورزشکاری از مولداوی رفت و با نتیجه ۶ بر ۵ به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

این اولین مدال تاریخ ریکرو کشورمان در مسابقات یونیورسیاد است.

برتری تیم والیبال ایران برابر هند

تیم ملی والیبال دانشجویان ایران دومین دیدار خود در مرحله گروهی یونیورسیاد دانشجویان جهان را با نتیجه ۳ بر صفر مقابل هند به برتری رسید. والیبالیست های دانشجو که در گروه دوم دور مقدماتی قرار دارند، در اولین دیدار ۳ بر ۲ نتیجه را به تیم چک واگذار کردند.
شاگردان منظمی چهارشنبه ۱۱ مرداد به مصاف تیم آرژانتین خواهند رفت.

در سومین روز از رقابتهای یونیورسیاد دانشجویان جهان ورزشکاران ایران در 7 رشته به رقابت پرداختند.