کشته شدن تروریست‌های داعش در جریان حمله به کاروان نفت سوریه در حومه حماه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک منبع بلندپایه امنیتی به اسپوتنیک گفت: یگان‌های ارتش سوریه با گروه‌های مسلح وابسته به گروه تروریستی «داعش» در جاده سلمیه - رقه در حومه شرقی حماه درگیر شده و با آنها مقابله کردند.

حمله این گروه تروریستی در جاده حمص - رقه در نزدیکی منطقه المجبل در حومه شمال شرقی سلمیه رخ داد و این کاروان به سمت پالایشگاه حمص در حرکت بود. در نتیجه چهار مخزن نفت منفجر شد و دو راننده و اسکورت آنها کشته شدند.

این منبع با بیان اینکه نیروهای نظامی مستقر در منطقه با توجه به تشدید درگیری‌ها درخواست کمک نظامی کردند، تاکید کرد: یگان‌های پشتیبانی ارتش توانستند تلاش برای مسدود کردن جاده را خنثی کنند. تعدادی از داعشی‌ها کشته و زخمی شدند و باقیمانده‌های تروریست‌ها به سمت صحرای شرقی حماه عقب نشینی کردند.

این منبع خاطرنشان کرد که تروریست‌های داعش از ارتش اشغالگر آمریکا که کنترل منطقه التنف و صحرای اطراف آن در حومه شرقی استان حمص را در اختیار دارد، حمایت زیادی دریافت می‌کنند.

این منبع افزود: نیروهای آمریکایی عملیاتی را برای تحریک تروریست‌های داعش در برخی از زندان‌های تحت کنترل نیروهای کرد در سوریه انجام دادند و طی مدت اخیر آنها را به اردوگاه‌های آموزشی پایگاه غیرقانونی التنف منتقل کردند. همچنین آنها را با تجهیزات نظامی و لجستیکی از طریق جاده‌های فرعی به حومه رقه و حماه منتقل می‌کنند.

طی چند روز گذشته، جنگنده‌های روسیه حملات هوایی را به مقرهای داعش در بین بیابان‌های حماه و رقه انجام دادند که منجر به انهدام چندین مقر و خودروی داعش شد

در حمله گروه تروریستی داعش به کاروانی از تانکرها و مخازن نفت که از یکی از میادین حومه جنوبی رقه به سمت پالایشگاه نفت حمص در مرکز سوریه در حرکت بودند، حداقل سه داعشی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.