از پیشنهاد انتقال آب از دریاچه چیتگر تا برخورد کتف روئینگ سوار به سنگ!/ نیایید، از معجزه خبری نیست!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک به همراه داورزنی رییس فدراسیون والیبال، مهرداد علیقارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز، گودرزی رییس فدراسیون ترای اتلون، غلامرضا شعبانی بهار رییس فدراسیون تیرکمان، غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و نایب رئیس کمیته المپیک به عنوان اعضای هیات اجرایی، محسن بیرانوند سرپرست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی با حضور در محل اردوی تیم ملی قایقرانی با قایقرانان تیم ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

مناف هاشمی در ابتدای ورود در جریان کاهش سطح آب دریاچه آزادی و مشکلات قایقرانان در بحث تمرین در مسافت ۱۰۰۰ متر قرار گرفت.

سهرابیان رییس فدراسیون قایقرانی پیشنهاد داد که برای افزایش آب دریاچه آزادی از آب دریاچه چیتگر استفاده شود.

هاشمی در این‌باره گفت که کارهای کارشناسی این مساله انجام و درخواست مربوطه به شهرداری داده شود تا اقدامات لازم و پیگیری‌ها نیز از سوی کمیته ملی المپیک انجام در دستورکار قرار گیرد.

سهرابیان در مورد سطح کاهش سطح آب دریاچه آزادی بیان کرد: آب دریاچه آزادی ۲ متر کاهش پیدا کرده و به پایین‌ترین سطح غیرستاندارد خودش رسیده. هفته گذشته دو ورزشکار ما آسیب جدی دیدند یکی از آن‌ها شانس ۱۰۰ درصد سکوی بازی‌های آسیایی است و امیدوارم که خودشان را برسانند. یکی از آن‌ها مهسا جاور و دیگری علی آقامیرزایی است. پزشکان ما در حال کار کردن با این دو ورزشکار هستند تا آن‌ها را به بازی‌های آسیایی برسانند. امیدوارم این ورزشکار که جزو گزینه‌های ۱۰۰ درصدی کسب سکو بازی‌های آسیایی بود، بتواند خودش را برساند.

وی افزود: مدیریت بحران بسیار قوی لازم است؛ الان مهسا جاور و علی آقامیرزایی آسیب دیده‌اند و امیدوارم پزشکان بتوانند آنها را به مسابقات برسانند.

سهرابیان در پاسخ به این پرسش که تیم ملی رویینگ ایران به روسیه می‌رود، برای آب‌های آرام چه برنامه‌ای دارید؟ تصریح کرد: تیم آب‌های آرام برای کسب سهمیه المپیک به مسابقات قهرمانی جهان آلمان می‌رود. امیدوارم که برای اولین بار با دست پر برگردند. تیم رویینگ یک ماه به اردوی روسیه می‌رود و پیست استانداردی که روسیه دارد آرزوی ملی پوشان ماست.

 

ملایی: مسئولان نیایند، معجزه‌ای رخ نمی‌دهد!/جاور: آب پایین آمده و کتفم به سنگ خورد

نازنین ملایی عضو تیم ملی روئینگ زنان کشورمان ضمن انتقاد از برخی شرایط حاکم بر اردوی تیم‌های ملی قایقرانی زنان و مردان کشورمان قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو خطاب به مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: خوب است که مسئولان نزدیک به بازی‌ها و مسابقات برای بازدید نیایند، چون قرار نیست معجزه رخ دهد.

عضو تیم ملی روئینگ زنان در حاشیه بازدید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک از اردوی تیم قایقرانی افزود: ارتفاع سطح آب دریاچه پایین آمده و رکوردگیری‌ها دقیق نیست. 17 سال است که عضو تیم ملی هستم و همچنان پیست نداریم. نباید مجبور باشیم برای یک پیست استاندارد به روسیه سفر کنیم! به دلیل مشکل پیست، هفته آینده به روسیه می‌رویم.

ملایی خاطر نشان کرد: در مورد پاداش مسابقات و بازی‌ها با مشکل مالیات مواجه هستیم که باید این مشکل نیز برطرف شود.

وی ادامه داد: جایزه قهرمانی آسیا کامل پرداخت نشده و ورزشکاران نگران هستند که جایزه این مسابقات با بازی‌های آسیایی ترکیب شود.

همچنین مهسا جاور دیگر عضو تیم ملی روئینگ زنان ایران نیز گفت: سطح آب دریاچه آزادی به حدی پایین آمده که در تمرین کتفم به سنگ خورد و درد داشتم. دو ماه مانده به مسابقات باید به‌عنوان زمان طلایی مدنظر قرار گیرد، اما متأسفانه با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: مسائل مالی برای ورزشکاران در شرایط اقتصادی فعلی، خیلی مهم است و باید نسبت به این مسئله توجه داشت.

رییس فدراسیون قایقرانی پیشنهاد داد که آب از دریاچه چیتگر به دریاچه آزادی انتقال یابد تا کاهش سطح آب دریاچه آزادی جبران شود.