یونیورسیاد دانشجویان جهان| تیم تکواندو نقره ای شد/ صعود والیبال به نیمه نهایی با برد آلمان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفتمین روز از رقابتهای یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین آغاز شد و ورزشکاران ایران در رشته‌های مختلف به مصاف حریفان رفتند.

 

صعود محمودپور به نیمه‌نهایی روئینگ

رقابت‌های روئینگ یونیورسیاد دانشجویان جهان از صبح امروز در مدرسه ورزش‌های آبی سیچوآن چین آغاز شد و امیرحسین محمودپور تنها نماینده قایقرانی ایران با هدایت افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ ایران در این رقابت‌ها به مصاف رقیبان رفت. مسابقه نیمه‌نهایی این ماده فردا برگزار خواهد شد.

تیم تکواندو مردان نقره ای شدند؛ زنان حذف

مسابقات تیمی تکواندو یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو کشور چین بامداد امروز جمعه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور تیم های زنان و مردان کشورمان پیگیری شد و نهایتا در گروه مردان تیم ایران فینالیست شد. 

تیم تکواندو ایران در گروه مردان با ترکیب میرهاشم حسینی، مهران برخورداری، علیرضا حسین پور و آرین سلیمی در دیدار نخست با نتیجه ۶۰ بر ۴۷ جمهوری آذربایجان را مغلوب کردند. ملی پوشان کشورمان در یک چهارم نهایی با نتیجه قاطع ۱۰۳ بر ۲۸ هند را از پیش روی برداشتند و ضمن قطعی کردن کسب مدال برنز پا به دیدار نیمه نهایی گذاشتند.

تیم تکواندو با برتری در دیدار نیمه نهایی مقابل قزاقستان با نتیجه ۵۶ بر ۲۵ به فینال صعود کرد. این صعود در شرایطی رقم خورد که «آرین سلیمی» به واسطه مصدومیت از ناحیه دنده و عدم امکان جابجایی بازیکن مطابق قوانین، تیم ملی ایران با ترکیب ۳ نفره حسین پور، برخورداری و حسینی با قزاقستان مبارزه کرد و راهی فینال شد.

حریف تیم در دیدار نهایی کره جنوبی بود که در پایان این تیم رقیب بود که با نتیجه 52 بر 40 پیروز شد و تیم کشورمان به نشان نقره دست پیدا کرد. در این مبارزه آرین سلیمی با وجود آسیب دیدگی در زمان هایی از بازی به کمک تیم آمد ولی تلاش سایر نفرات تیم در نهایت به نتیجه لازم منتهی نشد و تا تیم کشورمان با عنوان نایب قهرمانی به کار خود پایان دهد.

همچنین تیم تکواندو زنان ایران با ترکیب ناهید کیانی، ملیکا میرحسینی، کوثر اساسه و زهرا پوراسماعیل در دیدار نخست ۳۶ بر ۱۶ برزیل را از پیش رو برداشت اما در یک چهارم نهایی با نتیجه ۵۶ بر ۱۸ نتیجه را به چین واگذار کرد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

حذف شمشیربازان اسلحه سابر

 در ادامه سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین و با آغاز مسابقات رشته شمشیربازی نمایندگان ایران به مصاف رقبای خود رفتند.

 در اسلحه سابر ایران ۴ نماینده داشت که در مصاف با 63 شمشیرباز تنها ۲ نفر به جدول حذفی رسیده و در این جدول هم با حذف برابر رقبا از ادامه مسابقات بازماندند. 

میعاد عابدینی در گروه اول در مصاف با شش شمشیرباز در رده پنجم قرار گرفت و در جدول حذفی هم برابر ژاپن 15 بر 7 مغلوب شد. نیما زاهدی در گروه هفتم با 6 شمشیرباز دیگر مسابقه داد و در رده دوم قرار گرفت و به جدول حذفی راه یافت. زاهدی در این مرحله به ورزشکار آلمانی با نتیجه 15 بر 13 باخت و از گردونه رقابت ها حذف گردید. 

در دور مقدماتی امیرحسین شاکر در گروه چهارم در رده هفتم ایستاد و به جدول اصلی نرسید. احمدرضا شهمیری هم در بین 6 نفر پنجم شد و به جدول اصلی راه نیافت.

در پایان نیما زاهدی در رتبه 37، میعاد عابدینی 43، امیرحسین شاکر 51 و احمدرضا شهمیری در رده 54 قرار گرفتند. کره، مجارستان اول و دوم و نمایندگان فرانسه و ژاپن مشترکا سوم شدند.

حذف دونده 800 متر ایران به دلیل خطا/ پیرجهان در 400 متر ششم شد

در هفتمین روز از مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدوی چین، امید امیریان در دوی 800 متر در دور مقدماتی در گروه سوم با دوندگانی از کشورهای، الجزایر، استرالیا، کاستاریکا، نروژ، رومانی و چین مسابقه داد. امیریان مسابقه خود را با زمان یک دقیقه و 51 ثانیه و 11 صدم ثانیه به اتمام رساند اما به دلیل تماس میلیمتری با خط داخل در لاین هشتم از مسابقات کنارگذاشته شد. 

در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین، مهدی پیرجهان دونده کشورمان در جایگاه ششم رقابت ماده ۴۰۰متر با مانع این رقابت‌ها ایستاد. بر همین اساس پیرجهان توانست با ثبت حدنصاب ۴۹.۵۳ثانیه عنوان ششمی را کسب نماید. در این رقابت ورزشکار چین تایپه با ثبت زمان ۴۸.۶۲قهرمان شد و دوندگان مانع رویی از کشورهای ترکیه و چین به ترتیب با حدنصاب های ۴۸.۷۲ثانیه و ۴۸.۷۸ثانیه به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم این مسابقات قرار گرفتند.


صعود والیبال به نیمه نهایی با برد مقابل آلمان

تیم والیبال دانشجویان ایران با پیروزی برابر تیم آلمان جواز حضور در  مرحله نیمه نهایی را کسب کرده و به جمع 4 تیم برتر یونیورسیاد چین راه یافت.
تیم والیبال دانشجویان ایران در مرحله یک چهارم نهایی سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین جمعه شب 13 مردادماه به مصاف تیم آلمان رفت  و با پیروزی 3 بر 2 برابر این تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.
شاگردان مومنی در این دیدار حساس 3  بر 2 و به ترتیب در ست های، (29-27)، (25-27) ، (28-26)، (15-25)و (15-13) پیروز شد.
به این ترتیب تیم والیبال دانشجویان ایران که یک دوره عنوان قهرمانی یونیورسیاد را کسب کرده است یک گام مهم را برای رسیدن به مدال برداشت.

22 مدال تا پایان روز هفتم

در پایان هفتمین روز از سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدوی چین، کاروان علمداران جمع مدالهای خود  را به عدد ۲۲ رساند و با کسب ۵ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۱۲ مدال برنز در رده هفتم جدول مدالی قرار گرفت.

در هفتین روز از مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان ورزشکاران ایران به میدان رفتند.