طارمی - تاتنهام؛ یک انتقال هیجان‌انگیز/ همه‌چیز معطلِ امضای آقای رئیس!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ با نزدیک‌تر شدن به روزهای پایانی موسم نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال باشگاهی در اروپا، رفته‌رفته اخبار ترانسفرینگ بازیکنان مطرح اروپایی به باشگاه‌ها یا لیگ‌های دیگر شدت می‌گیرد و در این بین، فوتبال ایران هم یک بازیگر نقش اول را در این شایعات نقل‌وانتقالاتی داراست.

مهدی طارمی ۳۱ ساله که با به ثمر رساندن ۲۲ گل نقش غیرقابل‌انکاری در موفقیت‌های تیم فوتبال پورتو پرتغال داشت و عنوان آقای گلی لیگ برتر این کشور را هم به‌دست آورد، این تابستان از اینترمیلان و آث‌میلان گرفته تا باشگاه‌های مطرح دیگر را در قامت مشتریان رسمی و غیررسمی خود دیده اما تاکنون خبری از آن انتقال بزرگ نیست.

با این حال اما شنیده‌ها حاکی از این هستند که باشگاه لندنی تاتنهام هات‌اسپرز، به جذب مهاجم شماره ۹ تیم ملی فوتبال ایران علاقه‌ای جدی نشان داده و پیشنهاد رسمی انتقال مهدی از بندر پورتو به شمال لندن روی میز مدیرعامل آبی‌وسفیدهاست و همه‌چیز به تأیید رئیس باشگاه پرتغالی برای پیوستن طارمی به تاتنهام بستگی خواهد داشت.

دندانِ گرد رئیس پرتغالی

بنا بر ادعای نشریه‌های معتبری مانند «اوجوگو»، «سان»، «آبولا» و خبرنگار مطرح دی‌مارتزیو، سپیدپوشان لندنی بسته‌ای شامل یک پیشنهاد ۲۴ میلیون یورویی را به بندر پورتو ارسال کرده‌اند اما باشگاه دندان‌گرد پرتغالی برای فروش ستاره خود به رقمی کم‌تر از ۳۰ میلیون یورو راضی نیست و این باعث ایجاد یک گره کور در انتقال مهدی طارمی به لیگ‌های معتبر فوتبال دنیا شده است.

روزنامه آبولا پرتغال طی گزارشی مدعی شد شایعات مربوط به تاتنهام و مهدی واقعیت دارد ولی آینده طارمی و انتقال احتمالی او به اسپرز در حال حاضر به ژرژ مندس، ایجنت مشهور پرتغالی وابسته شده. مدیر برنامه‌هایی که سال‌هاست با بزرگترین ستاره‌های فوتبال اروپا کار کرده و برای نمونه مدیریت برنامه‌های کریستیانو رونالدو را به عهده داشته است.

البته این تمام ماجرا نیست؛ چرا که هری کین، ستاره انگلیسی و کاپیتان تاتنهامی‌ها برای باز کردن یک جا برای ستاره تیم ملی فوتبال ایران می‌بایست لندن را به مقصد مونیخ برای پیوستن به باوارایی‌های بایرنی ترک کند تا طارمی مثل یک شاهزاده ایرانی برای به ارث بردن تاج و تخت کین اسطوره‌ای، بر سکان هجومی اسپرز تکیه بزند.

رئیس باشگاه تاتنهام برای بایرنی‌ها مهلتی پایانی جهت ارائه آخرین پیشنهادشان برای خرید کین داده است تا رقم‌شان را به آنچه او می‌خواهد نزدیک کنند، اما مشخص نیست که بایرن مونیخ حاضر باشد برای بازیکن انگلیسی بالای ۱۰۰ میلیون یورو هزینه کند آن‌هم در حالی که تنها یک فصل دیگر به پایان قرارداد او باقی مانده است.

مهدی؛ یک گام تا آرزوی همیشگی

طارمی در گذشته بارها از علاقه خود برای بازی در انگلیس صحبت کرده و حالا فرصت بزرگی برای او فراهم شده که به این آرزویش برسد اما از سوی دیگر پورتو نمی‌خواهد ستاره ایرانی‌اش را به راحتی از دست بدهد و حالا که مدیران تاتنهام به سخت‌گیر بودن در مذاکرات مشهور شده‌اند، پورتو می‌خواهد در مقابل آن‌ها سخت‌گیرانه‌تر مذاکره کند.

ماجرای خروج طارمی از پورتو طی فصول اخیر به ماجرایی تکراری تبدیل شده که عدم وقوع آن به‌خاطر سخت‌گیری سران پورتوست. حالا که سن مهدی به شرایط خاصی رسیده و امکان انتقال وی با رقمی معقول و به مقصدی غیر از پرتغال وجود دارد، به‌نظر می‌رسد با کمی تغییر در بحث قراردادی می‌توان به سپیدپوش شدن ستاره تیم ملی امید داشت.

رسانه‌های پرتغالی معتقدند که بازی چهارشنبه شب تیم‌‌های پورتو و بنفیکا در سوپرجام پرتغال احتمالاً آخرین بازی طارمی برای قهرمان فصل گذشته جام حذفی پرتغال خواهد بود و پس از آن بازیکن ۳۱ ساله ایرانی راهی لندن خواهد شد؛ موضوعی که به توافق بین سران تاتنهام و پورتو بستگی خواهد داشت.

بیش‌تر بخوانید؛
رویای ناتمام طارمی برای سری A/ دندان گردی پورتو، انصراف میلان

مهدی طارمی در صورت توافق سران باشگاه‌های پرتغالی و انگلیسی، فاصله زیادی تا رسیدن به رؤیای همیشگی‌اش نخواهد داشت.