مورایس: با بالوتلی صحبت کردم به سپاهان بیاید/ استقلال لیگ را از دست داد، نه سپاهان!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان اصفهان پیرامون شانس قهرمانی طلایی‌پوشان در لیگ بیست‌وسوم اظهار داشت: می‌توانم بگویم من واقعا می‌خواهم به همه کمک کنم که چیزی را که می‌خواهند به دست بیاورند. بازیکنان من می‌خواهند خوب فوتبال بازی کنند. باشگاه می‌خواهد باشگاه اول ایران باشد و برای قهرمان شدن باید در خیلی چیزها بهترین باشیم؛ نه فقط در کلمه و گفتار بلکه در عمل باید خیلی چیزها را ارتقا دهیم.

وی در ادامه بیان داشت: باور من این است که امسال خیلی شرایط بهتری نسبت به پارسال داریم و کیفیت قهرمان شدن را هم داریم ولی نمی‌توانم بگویم چطور قرار است لیگ به پایان برسد. ما هر روز کار می‌کنیم که بتوانیم این رؤیا را به حقیقت تبدیل کنیم. مردم رفتار قهرمانانه دارند و اگر کسی قرار باشد قهرمان باشد، شما هستید. من به کار باور دارم و باید با یک رفتار درست حتی از ارزش‌های روزمره‌مان دفاع کنیم. باید کار کنیم و به تمام حریفانمان احترام بگذاریم.

مورایس با آرزوی عادلانه شدن لیگ گفت: واقعا آرزو می‌کنم که لیگ عادلانه پیش برود. من نمی‌گویم که عادلانه نبود بلکه تمام ما باید پیشرفت کنیم تا مردم بیشتر اعتماد کنند که در ایران بازی منصفانه داشتن یک ارزش است. هیچ چیز بهتری نیست که بتواند دنیا را متوجه کند چون همه مردم عاشق فوتبال هستند پس بیایید بازی فوتبال را یک بازی زیبا کنیم.

وی درباره تساوی فصل گذشته مقابل ملوان بندرانزلی و از دست رفتن شانس قهرمانی عنوان داشت: می‌توانم اینجوری بگویم، برای اینکه لیگ را از دست بدهید، باید اول آن را ببرید! فکر نکنم بتوانیم بگوییم سپاهان لیگ را از دست داد چون سال قبلی برنده لیگ نبودند. فقط می‌شود گفت یک تیم که استقلال بود لیگ را از دست داد، چون سال پیش قهرمان شده بود. ما باید به دست بیاوریم و من می‌توانم بگویم قهرمانی را به دست نیاوردیم، به یک‌سری دلایل. نمی‌توانم بگویم بازی ملوان دلیلی است که نتوانستیم قهرمان بشویم ولی می‌شود گفت یکی از دلایل هست.

سرمربی سپاهانی‌ها در این رابطه تأکید داشت: اگر بخواهم تمام این چیزها را کنار بگذارم، ما حتی می‌توانستیم آن بازی را ببریم، ولی فوتبال است و نشد‌. من یک شخصیت مثبتی دارم که دوست ندارم به عقب برگردم و بگویم یک لحظه خطا بوده یا پنالتی نگرفتند، به نظرم این چیزها مهم نیست‌. ما سی بازی انجام دادیم و در بازی‌هایی نتوانستیم ۳ امتیاز را بگیریم و اگر می‌گرفتیم، از ۶۵ امتیازمان بیشتر می‌شدیم. می‌توانست اتفاقات دیگر بیفتد و ما یک بازی یا دو بازی بعد از آن مساوی می‌کردیم یا می‌باختیم. یک بازی در ابتدای فصل به فولاد باختیم و با یک اشتباه و پاس بد پاتوسی گل زد و سه امتیاز از دست دادیم. اگر بازی یک-یک تمام می‌شد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ اینجا هم یک امتیاز ما داشتیم و از دست دادیم و می‌توانستیم با تیمی که قهرمان شد مساوی باشیم اما آیا کافی بود؟

وی در مورد عدم جذب مهرداد محمدی گفت: بازی‌های مهرداد محمدی را دیدم و بازیکن خوبی به نظر می‌رسید، ولی من در باشگاه تنها کار نمی‌کنم. من یک گروهی از افراد را برگزیدم و از آنها می‌خواهم وقتی آنقدر بازیکن را نمی‌شناسم به من کمک کنند. مهرداد محمدی پارسال در لیگ بازی نمی‌کرد و از رادار من خارج بود. من یک‌سری ویدئو از او دیدم و به نظر بازیکن جذابی می‌آمد ولی متاسفانه نظر کلی این نبود که بتوانیم این بازیکن را سریع جذب کنیم.

او راجع به این که تنها تصمیم نمی‌گیرد، اذعان داشت: من خیلی مشتاقم که همه چیز را بدانم، اما من هیچوقت به تنهایی تصمیم نمی‌گیرم و نمی‌گویم این بازیکن را گرفتیم فقط به خاطر اینکه من می‌خواهم. ما با سازماندهی کار می‌کنیم و باید به سازمانی که خودمان درست کرده‌ایم گوش بدهیم. اینکه بخواهیم تیمی بسازیم، فقط تیم من نیست پس من تمام این چیزها را در این مسیر پیش می‌برم. مسئولیت این را دارم که حرف آخر را بزنم اما همه چیز را نمی‌دانم. تصمیماتم بر اساس اطلاعاتم و افرادی که کنارم کار می‌کنند، است. با ماریو بالوتلی صحبت کردم به سپاهان بیاید اما مبلغ درخواستی او بسیار بالا بود.

مورایس در خصوص تأثیر منفی فیفادی روی بازیکنانش خاطرنشان ساخت: فکر نکنم تاثیری داشته باشد. تمام تیم‌ها بازیکن داشتند و درگیر تیم ملی بودند. من خیلی خوشحالم که یک خدمتی به این کشور بکنم و بازیکنانی را در تیم ملی داشته باشم. نمی‌توانم این قضیه را توجیه کنم و باعث افتخار هر بازیکنی است که در جام جهانی بازی کند و باید باعث افتخار یک مربی باشد که بازیکنانش را به تیم ملی معرفی کند.

این سرمربی پرتغالی در پایان گفت: وقتی بازیکن به جام جهانی می‌رود، نماینده مردم و کشوری است که عاشق فوتبال هستند. اگر من ده بازیکن هم داشتم که به تیم ملی می‌رفتند، خوشحال می‌شدم. اگر به هر دلیلی من بعد از بازی ملی که بازیکنانم را نداشتم نتوانستم ببرم، این فقط به اتفاقات برمی‌گردد. لیگ و فدراسیون ایران باید به لیگ و تیم‌ها اهمیت بدهند تا تیم‌هایی که به تیم ملی بازیکن می‌دهند، برایشان رقابت منصفانه باشد.

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان گفت: با ماریو بالوتلی صحبت کردم به سپاهان بیاید اما مبلغ درخواستی او بسیار بالا بود.