هاشمی: پاداش معوق مدال‌آوران را تا بازی‌های آسیایی پرداخت می‌کنیم/ عدم رعایت ‌سقف قرارداد فوتبالیست‌ها را نه رد می‌کنم، نه تائید!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان پس از جلسه هیأت دولت پیرامون بحث عدم رعایت سقف قراردادها در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: نمی‌توانم این موضوع را رد یا تایید کنم، باید به این موضوعات استناد شود و نمی‌توانیم صرف این که بحثی مطرح شود، کفایت کنیم. باید نظرات دستگاه‌های تخصصی مثل سازمان بازرسی یا فدراسیون فوتبال گرفته شوند. من آمار دقیقی برای قضاوت کردن جامعه فوتبال ندارم؛ فوتبال رشته پراهمیتی است که پایگاه اجتماعی دارد و مردم آن را دوست دارند.

وی در رابطه با این که مردم هم چنین پول‌پاشی‌هایی را دوست ندارند، گفت: دقیقا؛ دغدغه‌ای که وجود دارد، درست است و باید به آن توجه شود. در همین راستا فدراسیون فوتبال سیاست خود را به سمت برنامه سقف قراردادها برده که امیدواریم این سیاست‌ها جواب بدهد و مشکلات برطرف شوند. گزارش رعایت سقف قراردادها را ندارم و نباید قضاوتی داشته باشم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان هم‌چنین پس از بازدید از کمپ اردویی تیم ملی کاراته عنوان داشت: بلافاصله از روزی که مستقر شدیم به یک جمع بندی با کمیته ملی المپیک رسیدیم تا بازدیدهایی را با دوستان کمیته داشته باشیم و از نزدیک از اردوها بازدید کنیم و پای صحبت ورزشکاران اعزامی و مربیان بنشینیم. هدف این است که مشکلات کاروان اعزامی به بازی های آسیایی را حل کنیم. این اتفاق استمرار خواهد داشت و از همه رشته‌ها بازدید خواهیم کرد تا تیم‌های اعزامی در فضایی آرام کار خود را دنبال کنند. من هم از مشکلات تا حدودی آگاه هستم.

هاشمی در پایان گفت: یکی از مشکلات کاراته نداشتن کمپ تخصصی است. با توجه به مدال‌آوری‌های این رشته در سال های مختلف این معضل را برطرف می کنیم. این رسالت وزارت است و سعی می کنیم این اتفاق بیفتد تا در اردوهای بعدی ورزشکاران به رشته خود فقط بپردازند و دغدغه‌ای بابت این موضوعات نداشته باشند. پاداش قهرمانان طی ۲۰ ماه گذشته پرداخت نشده و سعی داریم تا قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی پاداش معوق همه رشته‌ها را پرداخت کنیم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: گزارشی از عدم رعایت سقف قراردادها در لیگ برتر فوتبال ندارم و نباید قضاوتی داشته باشم.