بسکتبال کاپ آسیا| دختران جاه طلب؛ ایران برای صعود می جنگد

به گزارش راه دانا؛ در آستانه رقابتهای بسکتبال کاپ کاپ آسیا در دیویژن B ستایت فیبا به بررسی و تحلیل تیم های حاضر در این رقابتها پرداخته است. در بخشی از گزارش مفصل فیبا به تیم ملی بسکتبال زنان ایران اشاره شده.

در گزارش فیبا می خوانیم: همه تیم های جام ملتهای آسیا 2023 دسته B زنان به این جایزه چشم دوخته اند: پیروزی در فینال و صعود به دسته A. برخی ازتیم ها قبلا آنجا بوده اند. دیگران فقط توانسته اند نزدیک شوند یا علاوه بر این، اولین باری است که در این رقابت ها بازی می کنند. در بین 8 تیم حال حاضر که در تورنمنت بانکوک تایلند روزهای 22 تا 28 مرداد شرکت می کنند، 4 تیم مشخص شده اند که هنوز جواز صعود نگرفته اند و همچنین یک تیم دیگر نیز اولین حضور خود را تجربه می کند. این تیم ها با این فرصت که برای اولین بار به دسته A راه پیدا کنند، تمام تلاش خود را در بازی های آینده انجام خواهند داد. یکی از این تیم ها ایران است که با آروزهای بزرگی به تایلند آمده.

 

دختران جاه طلب

در سال 2021 ایران اولین حضور خود را در جام ملتهای آسیا زنان پس از تصویب فرمت 2 بخش با یک حضور دیگر در سال 1974 انجام داد. این واقعیت که آنها بازیهای دوره قبل را بدون برد به پایان بردند. ایران نباید به سوریه می باخت. حتی در بازی مقدماتی از اندونزی با اختلاف 8 امتیاز حذف شد. برخی از بازیکنان کلیدی از آن دوره در سال 2021 به طور بالقوه می توانند، برگردند. دلارام وکیلی، شیدا شجاعی یا ادنا عیسائیان کهنه کار باشد و این نفرات می تواند شروع خوبی برای ایران را رقم بزنند. آنها جاه طلب هستند و برای رسیدن به مجوز صعود با تمام قوا می جنگند.

این دومین حضور ایران در جام ملت‌های آسیا زنان از زمان بعد از تغییر شکل ساختار مسابقات پس از بازی در سال 2021 است.

تیم ایران با انجام یک سری بازی های دوستانه در چین تایپه آماده حضور در این رقابت ها شد.این تیم با وجود اینکه نتوانست مدعی پیروزی شود، این فرصت را داشت تا با تیم های باکیفیتی در کره، ژاپن، چین تایپه و فیلیپین بازی کند. اکنون آنها فقط باید این آمادگی را به پیروزی در بانکوک تبدیل کنند.

سایت فیبا درباره رقابتهای کاپ آسیا نوشت: تیم ملی بسکتبال زنان ایران برای صعود می جنگد.