بررسی لایحه فرونشست زمین در پایتخت طی ماه آینده

حجت الاسلام سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره لایحه فرونشست زمین در پایتخت، اظهار داشت: این لایحه در کمیته عمران شورای شهر تهران در حال بررسی است و به زودی تدوین خواهد شد، به طوری که می‌توان گفت صبح دیروز دومین جلسه کارشناسی این لایحه تشکیل شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دو جلسه دیگر با کمیسیون‌های تخصصی برگزار خواهد شد که نقطه نظرات آنها را نیز جویا شویم تا هرگونه شبهات درباره این لایحه برطرف شود، خاطر نشان کرد: پس از آن، لایحه به صحن شورای شهر برای بررسی ارائه خواهد شد.

به گفته رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، تاکنون هیچ جلسه‌ای برای تامین بودجه اجرای لایحه فرونشست زمین در پایتخت برگزار نشده است. با این حال، مطمئنا در جلسات آینده، بودجه اجرای این لایحه با کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام آقای امیری در ادامه، با بیان اینکه شرح وظایف معاونت‌ها و سازمان‌ها در شهرداری تهران مشخص شده است، تصریح کرد: شاه کلید اصلی این لایحه این است که با هماهنگی سازمان‌های مختلف همچون آب منطقه‌ای، وظایف دیگر بر عهده سازمان مدیریت بحران و معاونت معماری و شهرسازی است؛ به عبارت دیگر، پس از تصویب، به منظور اجرا به شهرداری ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بمب ساعتی بی‌صدا؛ زیر پای پایتخت نشینان/بی توجهی به هشدارهای فرونشست زمین

تهدید فرونشست زمین، زنگ خطری برای تهران/ موضوع باید جدی گرفته شود

ارسال طرح اولیه فرونشست در پایتخت به صحن علنی شورا تا دو هفته آینده

نامه محرمانه مراکز دولتی درباره فرونشست زمین: بحران جدی است/ مشکل جدی سالیانه دسترسی به آبخوان‌ها در تهران

 

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران شهرداری تهران از بررسی لایحه فرونشست زمین در پایتخت طی ماه آینده در صحن شورای شهر خبر داد.