اسدی: دیر شروع کردیم ولی هنوز دیر نیست/ امید زیادی به موفقیت در کاپ آسیا داریم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناهیده اسدی بازیکن شماره یک تیم ملی بسکتبال انگیزه های زیادی برای بردن و پیروزی در مسابقات بسکتبال دیویژن B کاپ آسیا دارد. او همانند همان شماره اش می خواهد همیشه بهترین بازی اش را انجام بدهد و تیمش پیروز باشد. ملی پوش بسکتبال پیش از اغاز بازی فردا برابر مالزی در آغاز این تورنمنت می اظهار داشت: اگر مقتدر جلوبرویم و همدل باشیم، با توجه به نکته هایی که النی به ما آموزش می دهد، امید زیادی به موفقیت ما هست. در ضمن سرمربی تیم موفقیت را به ما تزریق کرده و این باور را به ما داده تا به برد برسیم. امیدوارم بعد از اینهمه سختی به نتیجه دلخواه برسیم.
تیم ملی در در تایلند تمریناتش را در یک سالن بسیار گرم استارت زد. تمرین هایی که اسدی درباره آن می گوید: سالنی که اولین جلسه تمرینی مان را انجام داده بودیم، تنها وسیله سرمایشی آن پنکه بود و در این هوای گرم و شرجی تایلند جوابگو نبود.اما باید بدانید هیچکدام از این مشکلات نمی تواند ما را از هدفمان دور کند چرا که اهداف همه ما بالاتر از اینهاست. باید بگویم از روزی که اردوها را استارت زدیم، خیلی پیشرفت کرده ایم. چون خود ما هم خواسته بودیم و هم سرمربی به ما فشار زیادی آورد ولی هر جلسه آن نکته جدیدی به ما یاد داد.
تیم ملی ایران در ویلیام جونز با تیمهای شرق آسیا بازی کرد و اولین مسابقه تیم ملی در کاپ آسیا هم مقابل دیگر تیم شرقی است. ناهیده اسدی درباره این جام گفت: بازیهای ویلیام جونز چهل و دومین دوره آن بود و ما برای اولین بار در آن شرکت کردیم. بعد از مدتها بود که زنان ایران توانستند در یک تورنمنت مهم شرکت کنند.این گونه بازیها که از سطح بالایی برخوردار بود، همگی تیمهای حاضر در ان از سرعت بالایی برخوردار بودند و شوتیستهای خوبی داشتند. ما روز اول کمی شوکه شده بودیم. اما به مرور با این سطح از بازیها کنار آمدیم و تفکرات یک مربی اروپایی و انگیزه بالای ایرانی ها تلفیق خوبی بوجود آورد و به نظرم قرار است اتفاقات خوبی برای ما بیافتد.
او در پایان نیز تاکید کرد: بسکتبال دنیا روز به روز پیشرفت می کند و اگر بتوانی همسطح انها رشد کنی، مطمئنا به جایگاه بالاتری می رسی. این ژاپنی ها شاید در سطح جهان قابل قیاس با تیمهای آمریکا و اروپا نبودند اما سالها در این زمینه کار کردند و به یک رشد خوب رسیدند و الان خودشان یکی از مدعیان هستند. مالزی هم در گذشته یکی از تیمهای مطرح بوده ولی مدتها از بسکتبال دورماند و حالا یکی از تیمهای شرق آسیاست که هم طراز با ژاپن،کره جنوبی و ..... باشد.با اینجال از شرایط خوبی برخوردارند. ما هم یک مدتی از قافله و از سطح آسیا عقب افتاده ایم فکر می کنم هر چقدر که شناخت بازیکنان ما بالاتر می رود، نمایش بهتری خواهیم داشت. البته باید تغییرات اساسی را در خود ایجاد کنیم و با افکار سرمربی خودمان هماهنگ شویم. ما دیر شروع کردیم ولی باز هم دیر نیست.

بسکتبالیست شماره یک تیم ملی گفت: امید زیادی به موفقیت در بسکتبال کاپ آسیا داریم.