دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان| پرتوآذر به خط پایان نرسید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روز پایانی مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان در گلاسکو اسکاتلند، رکابزنان در رشته استقامت جاده بخش زنان به مصاف یکدیگر رفتند و فرانک پرتوآذر رکابزن ایران در این رقابت حضور داشت.
رقابت بخش جاده به مسافت ۱۵۴ کیلومتر با حضور ۲۱۰ ورزشکار از ۷۱ کشور برگزار شد و در پایان پرتوآذر بدون اینکه به خط پایان برسد، به کار خود پایان داد. 
ملی پوش دوچرخه سواری کوهستان کشورمان با توجه به حضورش در مسابقات قهرمانی جهان گلاسکو جهت شرکت در رقابت های کوهستان و اهمیت بسیار بالای حضور در مسابقات جاده جهت افزایش امتیاز مسابقات زنان قهرمانی کشور، پس از هماهنگی فدراسیون دوچرخه سواری تصمیم گرفت تا برای کمک به بخش جاده ایران در خط استارت مسابقات جاده حاضر شود. چرا که حضور پرتوآذر در خط استارت مسابقه استقامت قهرمانی جهان گلاسکو جهت افزایش امتیاز قهرمانی کشور زنان از ۵۰ به ۱۰۰ کافی بود و نیازی به شرکت این ورزشکار در رقابت نبود.
رقابت استقامت جاده قهرمانی جهان ۲۰۲۳ گلاسکو به مسافت ۱۵۴ کیلومتر با حضور ۲۱۰ ورزشکار از ۷۱ کشور دنیا برگزار شد. این آخرین رقابت نماینده دوچرخه سواری زنان کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان گلاسکو بود.
پرتوآذر پیش از این هم در ماده کراس‌کانتری کوهستان به رقابت پرداخت که در میان ۶۴ شرکت کننده در رده ۵۶ جهان قرار گرفت. همچنین در مسافت کوتاه کراس کانتری نیز در رده سی‌ و سوم جهان قرار گرفته بود.
این آخرین رقابت نماینده دوچرخه سواری زنان کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان گلاسکو است و پس از این مسابقه نماینده کشورمان جهت حضور در مسابقات بین‌المللی همراه تیم باشگاهی خود به سوئیس، فرانسه و ایتالیا سفر می‌کند و از ایتالیا به صورت مستقیم به محل برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو سفر خواهد کرد.

رکابزن ایران در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جهان در بخش به خط پایان نرسید.