بسکتبال زنان کاپ آسیا| رفتار حیرت انگیز تیم ایران؛ پشت به پرچم، رو به حاشیه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی بسکتبال زنان ایران در رقابتهای دیویژن B بسکتبال زنان کاپ آسیا شرکت کرده و در پایان رقابتهای مرحله گروهی با پیروزی مقابل مالزی و مغولستان و شکست برابر اندونزی به دور دوم راه یافت.

فارغ از مباحث فنی یک حاشیه بزرگ تیم ایران را زیر سئوال برد. نکته حیرت انگیز و بد ماجرا اما رفتار تیم بسکتبال زنان در این رقابتها است. در بازی روز گذشته این تیم برابر مغولستان بازیکنان این تیم در رفتاری عجیب و حاشیه ساز سرود ملی ایران را در مراسم ابتدای بازی نخواندند. اتفاقی مذموم که کلیت تیم ایران در این رقابتها را زیر سئوال برد.

در چند هفته اخیر تلاش‌های زیادی از سوی رسانه‌های معاند شد تا چنین رفتارهایی از سوی ورزشکاران ایران در رشته‌های مختلف ورزشی انجام شود؛ هر چند عمدتا این تلاش‌ها با ناکامی همراه بوده؛ اما واقعیتی که باید به بازیکنان تیم ملی بسکتبال زنان ایران یادآور شد این است که آنها خواسته یا ناخواسته خودشان را ملعبه دست کسانی قرار داده اند که هدف‌شان ایجاد تفرقه میان مردم است.

این بازیکنان حتی به این مسئله هم واقف نیستند که نخواندن سرود رسمی کشورمان به مثابه توهین به هموطنان‌شان است. چرا که سرود رسمی یک کشور نماد ارزش‌ها و باورهای مردم آن کشور است. از طرفی اگر آنها به هر دلیلی تمایلی به خواندن سرود رسمی ایران ندارند پس شایستگی پیراهن تیم ملی را هم ندارند؛ چرا که قداست پیراهن تیم ملی همان قداست پرچم و سرود رسمی کشور است.

فدراسیون بسکتبال که از زمان ریاست جواد داوری روزهای آرامی را تجربه نکرده و باید در این خصوص باید پاسخگو باشد. اینکه همه نگاه این فدراسیون کسب نتیجه به هر طریق ممکن باشد ولو اینکه از بازیکنانی که دارای هیچ عرق ملی نیستند، استفاده شود جای هیچ توجیهی ندارد. جای تاسف است که تاکنون فدراسیون بسکتبال هیچ واکنش رسمی نسبت به این موضوع نداشته است. واقعا باید چه اتفاق دیگری رخ می داد تا این فدراسیون حداقل یک بیانیه در محکومیت چنین حرکتی صادر می کرد؟

انتظار اکثریت اهالی ورزش و مردم این است که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشند. شهدای بسیاری جان‌شان را فدا کردند تا پرچم ایران اسلامی همچنان در جهان افراشته بماند اما حالا تعدادی ورزشکار که باید در میادین بین‌المللی حافظ آبروی کشورشان باشند چنین رفتار ناپسندی از آنها سر می‌زند.

برخی از ملی‌پوشان بسکتبال زنان کشورمان در رفتاری عجیب و حیرت انگیز در رقابتهای کاپ آسیا از خواندن سرود ملی در مراسم ابتدای بازی طفره رفتند.