قیمت ساندویچ پانل و عوامل موثر بر آن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قیمت ساندویچ پانل‌ها براساس نوع محصول، جنس ورق فولادی، جنس فوم عایق میانی، برند سازنده، ابعاد محصول، نوع کاربری و نوسانات قیمت ارز و آهن تعیین می شود.

در این مقاله قصد داریم در خصوص عوامل موثر بر لیست قیمت ساندویچ پانل و تفاوت هر کدام صحبت می کنیم.

آشنایی با ساختار ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها دارای ساختاری سه لایه متشکل از دو لایه ورق فولادی و یک لایه فوم عایق تزریقی در میانه آن است.

این مصالح ساختمانی جهت ساخت انواع کانکس، سوله، ساختمان های پیش ساخته، آشیانه هواپیما و … مورد استفاده قرار می گیرد و کارخانجات تولیدی اقدام به تولید انواع آن براساس شرایط کاربری محصول و ابعاد درخواستی کارفرما می کنند.

عوامل موثر بر قیمت انواع ساندویچ پانل

تا بدین جا کار هر آنچه در بخش قبل بیان کردیم، جزو عوامل موثری بر قیمت ساندویچ پانل هاست. عواملی از قبیل متریال ساخت و نوع پانل تا کارخانه سازنده و کاربری آن.

حال می خواهیم هر کدام را به صورت کامل برای شما عزیزان شرح دهیم.

نوع ساندویچ پانل و تاثیر آن بر قیمت پانل ها

ساندویچ پانل ها به طور کلی در کارخانجات دارای دو نوع سقفی و دیواری هستند.

هر دو ساندویچ پانل دیواری و سقفی دارای ساختاری سه لایه هستند و در زمینه فرآیند ساخت هر دو در یک خط تولید ساخته می شوند.

اما عمده تفاوت این دو پانل که می تواند بر قیمت آن ها تاثیر گذار باشد، ورق و ضخامت فوم عایق میانی آن است.

ساندویچ پانل های سقفی به دلیل قرارگیری در معرض رطوبت، باران، برف و تحمل بارهای وارده به آن، با ضخامت بیشتری تولید می شود و در نوع ورق های خود دارای گام های (3 گام و 5 گام) است. به همین خاطر در اغلب موارد قیمت ساندویچ پانل سقفی به نسبت قیمت ساندویچ پانل دیواری بیشتر است.

نوع کاربری ساندویچ پانل و تاثیر آن بر قیمت

ساندویچ پانل های دیواری و سقفی برای ساخت انواع سازه های کانکسی، سوله، آشیانه هواپیما و … طراحی و تولید می شود که همین تفاوت در کاربری، نیاز به تست و سنجش سازه را بر اساس موقعیت قرارگیری پانل ها (مناطق گرم یا سرد)، میزان بارهای وارده بر سازه و … را بیشتر می کند.

نکته دوم از تاثیر نوع کاربری بر قیمت ساندویچ پانل، این است که برخی از ساندویچ پانل ها صرفا برای کاربری های حساس و خاص چون ساخت اتاق های تمیز و کلین روم ها و سردخانه ها غذایی و دارویی تولید می شوند.

این دو کاربری به نوبه خود دارای استاندارد های متفاوتی در ساخت ساندویچ پانل هستند که در اصطلاح صنعتی به آن ها ساندویچ پانل های کلین روم و سردخانه گفته می شود. این دو ساندویچ پانل ها غالبا دارای خط تولید مجزایی از ساندویچ پانل های معمولی بوده و ساخت آن ها براساس استاندارد ارگان های مختلف نظیر وزارت بهداشت است.

تاثیر ابعاد و اندازه بر قیمت ساندویچ پانل

قطعا هر چقدر ابعاد یک محصول بزرگتر باشد، نیاز به مواد اولیه بیشتری است و برای خرید آن باید پول بیشتری را پرداخت کرد.

ابعاد ساندویچ پانل ها هم از این قاعده مستثنی نیست.

ساندویچ پانل ها علاوه بر دارا بودن ابعادی چون طول، عرض و ارتفاع، دارای محاسباتی چون محاسبه مساحت قله های موجود (گام پانل) در ساندویچ پانل سقفی و همچنین برآمدگی های موجود در ساندویچ پانل دیواری در محاسبه ابعاد محصول خود است.

زیرا این برآمدگی ها و گام ها از درون دارای متریال است و همچنین ورق موجود به نسبت ورق های معمولی دارای طول بیشتری است.

تاثیر جنس فوم عایق میانی بر قیمت پانل

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل ها که قطعا تا بدین جا متوجه مفهوم آن شده اید، جنس فوم عایق میانی است.

در لایه میانی انواع ساندویچ پانل ها به جهت محافظت از سازه در برابر عبور حرارت، حشرات موذی، مقاومت و سبکتر شدن سازه، از فوم های عایق استفاده می شود. این فوم ها در اغلب موارد از جنس فوم های پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه است که می تواند بر حسب نیاز سازه و محاسبات مهندسی، هر کدام از این متریال ها در ساندویچ پانل متفاوتی استفاده شود.

تاثیر جنس ورق فولادی بر قیمت انواع ساندویچ پانل

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت انواع ساندویچ پانل، استفاده از ورق های فولادی در دو لایه زیر و رویه پانل است.

قطعا استفاده از دو لایه مقاوم فولادی علاوه بر ایجاد مقاومت بالا در سازه، می تواند باعث جلوگیری از نفوذ حرارت، تحمل فشار و ضربه، مقاومت در برابر زلزله یا طوفان و … در سازه را بالا ببرد.

جنس ورق های فولادی از انواع ورق گالوانیزه، آلوزینک، استیل و آلومینیوم است که بر حسب نیاز می توان از هر کدام استفاده کرد.

نکته قابل توجه در تاثیر ورق فولادی بر قیمت ساندویچ پانل این است که ورق های آلومینیومی به علت فراوانی از قیمت کمتری برخوردار بوده و ورق هایی از ساندویچ پانل هایی با ورق آلوزینک دارد قیمت بیشتری است.

کارخانه تولید ساندویچ پانل و تاثیر آن بر قیمت پانل ها

برای تولید انواع ساندویچ پانل ها، کارخانه های تولیدی بسیاری اقدام به این کار کرده اند و هر کدام قیمت متفاوتی را به مشتریان خود اعلام می کنند.

به همین جهت قیمت انواع ساندویچ پانل در کارخانجات مختلف با یکدیگر متفاوت است که علت آن می تواند سابقه کاری برند، گواهینامه و افتخارات آن، مواد اولیه مورد استفاده، متخصصان و تیم مهندسی آن، دستگاه های پیشرفته و فناوری ساخت، داخلی یا خارجی بودن برند و تعداد پروژه های موفق آن کارخانه تولید انواع ساندویچ پانل باشد.

هزینه حمل و نصب موثر بر قیمت ساندویچ پانل

قطعا به منظور استفاده از انواع ساندویچ پانل و به کار بردن آن در سازه، باید از نصاب و تیم مهندسی ساخت، کمک بگیریم، همچنین به جهت حمل ساندویچ پانل ها به محل نصب، باید از ماشین آلات حمل و نقل وسایل ساختمانی و صنعتی کمک بگیریم.

به همین جهت دو عامل هزینه نصب و حمل و نقل ساندویچ پانل ها می تواند بر قیمت کلی این نوع مصالح نوین ساختمانی تاثیر گذار باشد.

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل

در خصوص قیمت هر متر مربع از ساندویچ پانل ها باید به موارد که در بخش های قبل ذکر کردیم توجه کنید. اما به طور کلی درتاریخ مرداد 1402، قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل از حداقل 100 هزار تومان شروع می شود. شما عزیزان می توانید جهت استعلام قیمت انواع ساندویچ پانل با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی برای استعلام قیمت انواع ساندویچ پانل

  1. شماره تماس برای استعلام قیمت: 05136228800
  2. شماره تماس برای خرید ساندویچ پانل: 05136228814

جمع بندی

در این مقاله در خصوص عوامل موثر بر قیمت انواع ساندویچ پانل، صحبت کردیم و متوجه شدیم که این مصالح نوین ساختمانی بر اساس نوع ساندویچ پانل، کاربری آن، ابعاد محصول، جنس مواد اولیه (ورق فولادی و فوم عایق میانی)، شرکت سازنده محصول و هزینه نصب، قیمت گذاری می شود.

قیمت ساندویچ پانل‌ها براساس نوع محصول، جنس ورق فولادی، جنس فوم عایق میانی، برند سازنده، ابعاد محصول، نوع کاربری و نوسانات قیمت ارز و آهن تعیین می شود.