افزایش تعداد گیت های ورود و خروج در مرز مهران/برپایی دو بیمارستان صحرایی در مرز مهران

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره وضعیت مرز مهران اظهار داشت: در اربعین حسینی، ۵۰۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۳۸۰ موکب رسمی و ثبت شده هستند.

 فراهم شدن ظرفیت پارک ۱۸۰ هزار خودرو برای اربعین در مهران

استاندار ایلام به ظرفیت پارکینگ‌هایی برای زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: دو پارکینگ با مساحت ۸۰ هکتار برای زائران اربعین با ظرفیت حداقل ۱۰۰ هزار خودرو پیش بینی شده است. علاوه بر این، با در نظر گرفتن پارکینگ‌های خصوصی و دولتی، ظرفیت پارک برای حدود ۱۸۰ هزار خودرو در شهر مهران فراهم است.

وی با بیان اینکه وضعیت پارکینگ‌ها با نصب چراغ و خط‌کشی برای پارک خودروها، نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است، گفت: در هر کدام از پارکینگ‌ها ۷۲ چشمه سرویس بهداشتی و نمازخانه به مساحت ۳۰۰ متر احداث شده است. همچنین  ۲۴ برج نوری و ۱۲ سیستم پایش دوربین در دو پارکینگ نصب شده است.

به گفته استاندار ایلام؛ ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در دست اجراست که تا اوایل شهریور تمامی این چشمه سرویس ها تکمیل خواهد شد.

بهرام نیا به انجام اقدامات مناسب در زمینه تامین زیرساخت‌های اربعین اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون اقدامات زیادی برای زیرساخت‌ها از جمله راه‌های مواصلاتی و تکمیل تجهیزات در پایانه‌ی مرزی انجام شده است. 

هزینه ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های اربعین در استان ایلام طی دو سال گذشته

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های اربعین در استان ایلام هزینه شده است، گفت: بیش از ۴ هزار میلیارد تومان آن در حوزه زیرساختی و راه‌ها هزینه شده است.

استاندار ایلام با اشاره به این مطلب که سال گذشته محل تردد زوار با مسیر امدادرسانی تداخل داشت، خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مسیر امدادرسانی، از محل تردد زوار جدا شد. همچنین ساماندهی پایانه‌های مهران، روکش آسفالت، نصب نیوجرسی و... به خوبی توسط راهداری انجام شده است.

بهرام نیا به مدیریت توزیع آب در مرز مهران برای اربعین اشاره کرد و گفت: کمیته‌ آب ستاد اربعین برای سازمان‌دهی توزیع آب، نصب آب‌سردکن، نصب آب‌پاش‌ها، استقرار تانکرهای آب‌رسانی، خرید ۴۰ دستگاه یخدان و ... اقدامات لازم را انجام داده است.

برپایی دو بیمارستان صحرایی در مرز مهران

استاندار ایلام بااشاره به اینکه دو بیمارستان صحرایی برای اربعین در مرز مهران پیش بینی شده است، گفت: هشت اتاق سرد برای بحث گرمازدگی زوار اربعین حسینی در مهران پیش بینی شده است. همچنین ۴۷ پایگاه امداد و نجات در مسیرهای استان فعال است که برای اربعین این تعداد به ۸۰ پایگاه خواهد رسید.

استاندار ایلام با اشاره به گرمای هوا در مرزهای مهران و زرباطیه عراق در ایام اربعین گفت: تامین آب و برق مورد نیاز برای رفاه حال زائران در دستور کار دو کشور قرار دارد، به طوری که روزانه ۳۰ تانکر آب در آن سوی مرز مهران مستقر خواهد شد.

افزایش تعداد گیت های ورود و خروج در مرز مهران

بهرام نیا از افزایش تعداد گیت های ورود و خروج نیز به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت خبر داد و گفت: ۱۵۰ گیت در مرز مهران برای تردد زوار جانمایی شده است. همچنین از استاندار عراق خواسته شد تا با توجه به گرمای هوا و به منظور سرعت بخشی در انتقال زائران تعداد گیت ها را در مرز زرباطیه افزایش دهند.

شبانه روزی بودن مرز  مهران در ایام اربعین  

استاندار ایلام در خاتمه تصریح کرد: همچون سال گذشته برای جلوگیری از معطل شدن زوار در هوای گرم  پذیرش زائران پیاده روی اربعین حسینی  بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته خواهد بود.

استاندار ایلام از افزایش تعداد گیت های ورود و خروج به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت خبر داد و گفت: ۱۵۰ گیت در مرز مهران برای تردد زوار جانمایی شده است.