جام ملت‌های آسیا| ساعت و ورزشگاه‌ بازی‌های ایران مشخص شد/ بازگشت ایران به ورزشگاه نحس!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه دقیق بازیهای جام ملت‌های آسیا اعلام کرد و بدین ترتیب برنامه دقیق بازیهای تیم ملی ایران در این رقابتها مشخص شد.

تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا با تیم‌های هنگ کنگ، فلسطین و امارات همگروه شده و کارش را برای صعود از گروه از ماه دی شروع خواهد کرد.

بنا بر اعلام AFC دو بازی اول و آخر ایران در ورزشگاه اجوکیشین سیتی برگزار می شود. در بازی دوم ایران در ورزشگاه آشنای اسپورت خلیفه به میدان خواهد رفت. همان استادیومی که بازی نخست ایران در جام جهانی برابر انگلیس در آن برگزار شد و ایران در آن بازی با نتیجه تلخ و دور از انتظار 6 بر 2 شکست خورد. این ورزشگاه همچنین میزبان بازی رده بندی جام جهانی بود.

ساعت بازی‌های ایران در این دوره از رقابت ها به شرح زیر است:

ایران – فلسطین، ۲۴ دی/ ورزشگاه اجوکیشن سیتی - ساعت ۲۱ به وقت ایران

ایران – هنگ کنگ، ۲۹ دی/ ورزشگاه خلیفه - ساعت ۲۱ به وقت ایران

ایران – امارات، ۳ بهمن/ ورزشگاه اجوکیشن سیتی - ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران

در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، ۲۴ کشور حضور دارند که از بین آنها ۱۶ تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کنند. در این دوره از رقابت‌ها برای تکمیل‌کردن ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی، 4 تیم از بین برترین تیم‌های سوم هر گروه انتخاب می‌شوند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و کمیته سازماندهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر اعلام کردند که بازی افتتاحیه و فینال قرار است در ورزشگاه بزرگ و مدرن لوسیل برگزار شود.

ورزشگاه نمادین لوسیل که اخیرا فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را میزبانی کرد، میزبان اولین بازی بین قطر به عنوان میزبان و مدافع عنوان قهرمانی و لبنان در گروه A خواهد بود که این دیدار ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود.

 

گروه‌بندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر به شرح زیر است:

گروه A: قطر، چین، تاجیکستان، لبنان

گروه B: استرالیا، ازبکستان، سوریه، هند

گروه C:  ایران، امارات، هنگ‌کنگ، فلسطین

گروه D: ژاپن، اندونزی، عراق، ویتنام

گروه E: کره‌جنوبی، مالزی‌، اردن‌، بحرین

گروه F: عربستان‌، تایلند، عمان، قرقیزستان

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، برنامه دقیق بازیهای جام ملت‌های آسیا از جمله برنامه بازیهای ایران مشخص شد.