«آزادی» میزبان مناسبی نیست/ پرسپولیس و نساجی؛ خانه‌به‌دوش‌های لیگ قهرمانان آسیا!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ مسئله بازسازی و ترمیم سکوهای تماشاگران و سایر امکانات بدیهی در استادیوم فوتبال آزادی اکنون به یک بحران در سطح ملی تبدیل شده که هر آن به مشکلاتش افزوده شده و حالا با فرارسیدن موسم لیگ قهرمانان آسیا، همه‌چیز در حال رسیدن به مرز یک فاجعه بزرگ قرار گرفته است.

روز گذشته صادق درودگر، مدیرعامل باشگاه نساجی درباره ورزشگاه میزبان تیم قائم‌شهری در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: ورزشگاه آزادی تهران برای میزبانی بازی‌های خانگی نساجی، به AFC معرفی شد اما متاسفانه با توجه به تعمیرات و عملیات‌های عمرانی که هم‌اکنون در این ورزشگاه در دست اقدام است، ممکن است به میزبانی نرسد. با توجه به روند انجام پروژه در ورزشگاه آزادی و اینکه در دو دیدار گذشته بدون حضور تماشاگران بازی برگزار شده، به احتمال فراوان میزبانی نساجی با چالش مواجه خواهد شد و در روزهای آینده با بازدید نمایندگان AFC بی‌تردید در بحث میزبانی به مشکل می‌خوریم.

ادعای مدیرعامل باشگاه نساجی اما فقط محدود به باشگاه خودش نیست، چرا که تیم فوتبال پرسپولیس هم ورزشگاه آزادی تهران را به عنوان میزبان خود به کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده که با درنظر گرفتن شرایط اسف‌بار استادیوم و بازسازی‌ای که به بیش از ۱۷ ماه زمان نیاز خواهد داشت، اکنون میزبانی استادیوم پیر فوتبال ایران از ACL روی هواست!

بیش‌تر بخوانید؛
عسکریان: آزادی یک پروژه ملی است/ شرکت توسعه تعهدی در قبال میزبانی پرسپولیس ندارد!

پیش از این اما مهیار عسکریان، سرپرست مدیرعاملی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مدعی شده بود که هواداران «اصلاً نگران میزبانی استادیوم از لیگ قهرمانان آسیا نباشند» و چون بحث آبروی کشور به میان آمده، این شرکت تا زمان بازدید نمایندگان AFC قطعاً ملزومات لازم برای تأییدیه گرفتن را فراهم خواهد ساخت.

سابقه درودگر در بحث مدیریتی و اعتراض‌های به‌حق بازیکنان و مسئولان پرسپولیس طی روزهای گذشته، بیان‌گر این موضوع است که اخذ تأییدیه از نمایندگان AFC اصلاً کار ساده و حتی ممکنی نیست و از این رو، ادعای عسکریان در حد همان ادعای واهی و بی‌اساس باقی می‌ماند؛ چرا که از نظر زمانی امکان رتق و فتق امور زیرساختی ممکن نیست.

بیش‌تر بخوانید؛
فرصت ۱۹ ماهه برای بازسازی استادیوم فوتبال آزادی/ هزینه نگهداری هر روز استادیوم؛ ۱.۵ میلیارد تومان!

به‌نظر می‌رسد استادیوم فوتبال ورزشگاه آزادی که به‌عنوان میزبان بازی‌های پرسپولیس و نساجی در لیگ قهرمانان آسیا معرفی شده، مورد تأیید AFC قرار نخواهد گرفت.