قول عجیب سردار آزمون به مورینیو: در جام ملت‌های آسیا بازی نمی‌کنم!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان که سابقه بازی در تیم‌های روسی روستوف، روبین‌کازان و زنیت را دارد، شب گذشته بایرلورکوزن آلمان را با قراردادی قرضی به مقصد تیم آ.اس.رم ترک کرد و به ایتالیا رفت.

اگر چه هنوز قرارداد رسمی وی با گرگ‌های ایتالیایی منعقد نشده اما خبرها حاکی از یک توافق قرضی با بند خرید غیراجباری ۱۲ میلیون یورویی برای شماره ۲۰ تیم ملی فوتبال کشورمان هستند که ژوزه مورینیو نظر مثبتی روی وی  داشته است.

ورود این ملی پوش ایرانی با استقبال کم هواداران رم در ایتالیا مواجه شد. از یک طرف مصدومیت فعلی سردار و از طرف دیگر احتمال حضور او در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، برای رمی‌ها نگرانی ایجاد کرده است.

سایت ایتالیایی pazzi di fanta عنوان کرد که روی کیفیت سردار آزمون هیچ بحثی وجود ندارد اما شرایط بدنی او اغلب باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده. آخرین مصدومیت آزمون نیز از ناحیه کتف بود که اخیراً بهبود یافته و می‌تواند از چند روز دیگر تمریناتش را رسماً پیگیری کند.

گزینه‌های دیگری نیز پیش‌ روی آزمون بودند اما عاملی به نام حضور در جام ملت‌های آسیا، باعث عقب رفتن آن‌ها شده. در واقع قرار گرفتن جام ملت‌های آسیا در مقطع حساس لیگ‌های اروپایی خصوصا ایتالیا همواره مانع بزرگی برای انتقال بازیکنان ایرانی و آسیایی بوده؛ این مسئله در مورد مهدی طارمی نیز صدق کرده است.

جانلوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار مشهور حوزه نقل‌و انتقالات اروپا نیز به این نکته اشاره کرده که آزمون قصد ندارد در جام ملت‌های پیش رو تیم ملی ایران را در قطر همراهی کند. همچنین جانلوئیجی لونگاری، خبرنگار اسپورت ایتالیا نیز گزارش نوشت که آزمون به رُم اطمینان داد که در جام آسیایی قطر حضور نخواهد داشت.

منابع خبری ایتالیایی مدعی شده‌اند که مهاجم ملی‌پوش ایرانی تیم فوتبال آ.اس.رم در جام ملت‌های آسیا حضور نخواهد داشت.