قطر: اسرائیل سرزمین فلسطین را اشغال کرده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر در کنفرانس موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک (IISS) در سنگاپور گفت: در نهایت ما با اسرائیل جنگ نداریم، اما اسرائیل سرزمین فلسطین را اشغال کرده است.

وی همچنین درباره توافق اخیر تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا با میانجی‌گری دوحه نیز گفت: قطر با ایران به توافقی میان تهران و واشنگتن دست پیدا کرد تا به یک میانجی اصلی در تبادل زندانیان تبدیل شود و یک کانال مالی را باز کرد که به حل مسائل دیرینه کمک کند، این گامی است که امیدواریم منجر به تفاهمات بیشتر در زمبنه موضوع هسته‌ای ایران شود.

نخست‌وزیر قطر اخیرا نیز درباره عادی‌سازی روابط میان تل آویو و ریاض گفته بود: ما هنوز خبر رسمی درباره ارتباط عربستان و اسرائیل را نشنیده‌ایم. درباره چنین اقدامی هر کشوری از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خودش تصمیم می‌گیرد. قطر درباره این مسئله به طرح صلح عربی توجه می‌کند. اسرائیلی‌ها اراضی فلسطینی را اشغال می‌کنند و این موضوع اصلی است.

اخیرا صحبت‌ها درباره نزدیک بودن عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان با میانجیگری آمریکا افزایش یافته است. ریاض درباره این صحبت‌ها سکوت اختیار کرده است.

عربستان بارها اعلام کرده بود که حل نزاع رژیم صهیونیستی و فلسطین باید شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی باشد.

 

نخست‌وزیر قطر در سخنانی گفت که کشورش با رژیم صهیونیستی جنگی ندارد اما سرزمین فلسطین اشغال شده است.