زاخارووا: ارسال جنگنده‌ به اوکراین به‌ معنای افزایش مداخله غرب در جنگ است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای عنوان کرد: «ارتش کشور چک قصد دارد هلیکوپترهای Mi-۲۴B ساخت روسیه را به کی‌یف بفرستد. هفته گذشته این خبر به دنبال سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که برای التماس به کشورهای اروپایی از جمله هلند، دانمارک، نروژ و سوئد رفته بود، منتشر شد. پس از این سفر، این کشورها از برنامه‌های خود جهت ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین خبر دادند.»

وی تصریح کرد: «تمامی این اقدامات مُهر تاییدی بر رفتار خصمانه کشورهای غربی علیه روسیه می‌زنند و مشارکت فزاینده آن‌ها در درگیری اوکراین را نشان می‌دهد. کشورهای غربی همچنان از اوکراین می‌خواهند تا به ضدحمله اغراق‌آمیزش ادامه دهد و تسلیحاتی را به سوی رژیم کی‌یف سرازیر می‌کنند. کشورهای غربی همچنین به نیروهای اوکراینی آموزش می‌دهند و مزدورانی را به این کشور اعزام می‌کنند تا حملاتی را علیه خاک روسیه انجام دهند.»

زاخارووا با اشاره به ضدحملات شکست‌خورده اوکراین افزود: «رژیم نئونازی در کی‌یف به حملات پوچ خود علیه تاسیسات غیرنظامی در روسیه ادامه می‌دهد؛ حملات بی‌هدفی که عمدتا توسط رسانه‌های اوکراینی و خارجی پوشش داده می‌شوند. غربی‌ها و اوکراینی‌ها به طور فعالی فرمول صلح زلنسکی را ترویج می‌دهند؛ فرمول صلحی که هیچ ارتباطی با صلح ندارد و صرفا شامل هشدارهایی است که روسیه قادر به پذیرش آن‌ها نیست. در واقع آن‌ها به دنبال ایجاد یک ائتلاف ضدروسی هستند و در تلاشند تا شرکای ما در "جهان جنوب" را وارد این مسئله کنند.»

او در پایان تاکید کرد، اهداف عملیات ویژه نظامی روسیه از جمله «نازی‌زدایی و غیرنظامی شدن» اوکراین و ریشه‌کنی تهدیدات علیه امنیت روسیه همچنان پابرجا است.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، برنامه‌های کشورهای اروپایی مبنی بر ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ و بالگردهای تهاجمی Mi-۲۴B حاکی از افزایش دخالت و مشارکت آن‌ها در درگیری اوکراین است.