پیروزی اقتصادی تیم ملی در شب کم‌فروغ طارمی و مصدومیت بیرانوند

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب نخستین بازی تدارکاتی خود در فیفادی ماه سپتامبر، از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (پنج‌شنبه - ۱۶ شهریورماه) در ورزشگاه هریستف‌بوتُف شهر پلوودیُف بلغارستان به مصاف عنابی‌پوشان تیم ملی فوتبال این کشور رفت.

شاگردان امیر قلعه‌نویی که از ۳ روز پیش در این کشور اروپایی اردو زده‌اند، با ترکیبی کامل از لژیونرها و بازیکنان مدنظر سرمربی به مصاف تیم رده ۷۷ آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال رفتند. در این بازی سردار آزمون با هماهنگی کادر فنی در لیست دعوت‌شده‌ها حضور نداشت.

بلغارستان چند سالی است از سطح اول اروپا فاصله گرفته، تیمی که زمانی ستاره‌هایی مثل هریستو استویچکوف را در اختیار داشت، اما الان در لیست این تیم ستاره سرشناسی دیده نمی‌شود و بازیکن وردربرمن یعنی ایلیا گروئف تنها بازیکن شاخص بلغارهاست.

بیش‌تر بخوانید؛
مانیکونه: بازی با بلغارستان فرصت خوبی برای ارزیابی ملی‌پوشان ماست

در نیمه نخست؛ تک گل تیم ایران در نیمه اول در دقیقه ۱۴ و روی اشتباه مدافع بلغارستان به دست آمد. در این صحنه سامان قدوس با استفاده از اشتباه بازیکن بلغارستان توپ را در موقعیت دروازه خالی به محمد محبی رساند که این بازیکن با یک ضربه سر ساده توپ را وارد دروازه تیم میزبان کرد. در این نیمه علیرضا بیرانوند روی یک پرتاب دست، با مصدومیتی نگران‌کننده مواجه شد که تعویض وی با نیازمند را در پی داشت.

در نیمه دوم حملات شاگردان قلعه‌نویی به همان شدت ادامه یافت اما روز خوب طارمی نبود و بازیکنان تیم ملی هم در تله آفساید گیر می‌افتادند. در نهایت بازی با همان تک گل محبی پایان یافت تا تیم ملی نخستین بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته باشد.

بلغارستان صفر
گل: -

ایران یک
گل: محمد محبی (۱۴)

بیش‌تر بخوانید؛
طارمی: بلغارها بازیکنان خوبی دارند؛ همه توان‌مان را برای تیم ملی می‌گذاریم

تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی بعدی خود، در تهران به مصاف تیم ملی فوتبال آنگولا خواهد رفت. این در حالی است که تیم ملی ژاپن مقابل آلمان و ترکیه، تیم ملی کره‌جنوبی مقابل ولز و عربستان‌سعودی و تیم ملی استرالیا نیز مقابل مکزیک و نیوزلند بازی خواهند داشت.

تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی بلغارستان به برتری دست یافت.