سریال افشاگری علیه افشاگری؛ موقعیت «خطیر» در استقلال!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ شب گذشته سیدحجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی سابق باشگاه استقلال با حضور در یک برنامه تلویزیونی به ارائه گزارشاتی از زمان مدیریت خود بر باشگاه پرداخت و در عین حال نیز علیه حسین قربان‌زاده، رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی و علی خطیر، سرپرست مدیرعاملی فعلی باشگاه هم افشاگری‌هایی داشت.

عقد قرارداد با علی‌رضا بیرانوند و مسائل مربوط به دریافتی‌های مالی باشگاه استقلال در زمان مدیریت کریمی، از محورهای بحث شب گذشته بود و سرپرست مدیرعاملی سابق باشگاه استقلال در خلال صحبت‌هایش، کنایه‌های نیش‌دار و بی‌امانی را به سمت جناح علی خطیر، مهدی تاج و حسین قربان‌زاده روانه می‌ساخت.

جذب بیرانوند تأیید کادرفنی را داشت

سیدحجت کریمی در مهم‌ترین بخش صحبت‌های خود اظهار داشت: یکی از دوستان گفت که بیرانوند می‌خواهد قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند و از ما درخواست جلسه کرده. من هم برای تقویت تیم هر کاری که لازم بود را انجام می‌دادم و پس از تأیید کادرفنی با بیرانوند قرار ملاقات گذاشتم. به بیرانوند توصیه کردم که حضور در استقلال برای او تبعات دارد اما او گفت که می‌خواهم به خاطر برخی مشکلات قراردادم را با پرسپولیس فسخ کنم. یکی از دوستان ما گفت که در این ماجرا اسپانسر می‌شود و پول حضور بیرانوند در استقلال را می‌دهد.

وی در ادامه بیان داشت: می‌گویند چرا اسپانسر این پول را به باشگاه کمک نکرده است در حالی او فقط گفته بود که برای بیرانوند این پول را هزینه می‌کند. قرار شد با بیرانوند قرارداد دو ساله ببندیم. فردای روز جلسه ما، بیرانوند قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد. از روی مرام و معرفت به آقای درویش مدیرعامل پرسپولیس زنگ زدم و ماجرا را توضیح دادم. او گفت که این اتفاق رخ نمی‌دهد چرا که ما با بیرانوند قرارداد داریم.

مدیریت قربان‌زاده در فضای مجازی با لودر!

سرپرست مدیرعاملی سابق باشگاه استقلال عنوان داشت: قربان‌زاده (رئیس وقت سازمان خصوصی‌سازی) ساعت ۸ صبح با من تماس گرفت آن هم در شرایطی که ۱۰ روز بود که او را پیدا نمی‌کردم. قربان‌زاده در خصوص ماجرای بیرانوند سؤال کرد که ماجرا را توضیح دادم و گفتم فردی هست که می‌خواهد پول این انتقال را بدهد همانند اتفاقی که در پرسپولیس رخ داده. وکیل بیرانوند برای روز دوشنبه درخواست جلسه کرد اما نپذیرفتم چرا که با بازیکنان دیگر قرار ملاقات داشتم. روز سه شنبه جلسه‌ای با وکیل بیرانوند برگزار کردیم و تمام توافقات صورت گرفت و مقرر شد ساعت ۱۹ چهارشنبه جلسه داشته باشیم.

وی درباره فعالیت قربان‌زاده اذعان داشت: حدود ساعت ۴-۵ بعدازظهر بود که قربان‌زاده پیامک زد که چرا در جلسه شرکت نکردی؟ من گفتم جلسه‌ای نداشتیم که گفت جلسه بررسی و حل مشکلات بود. هیچ وقت هم از این جلسات خروجی خاصی حاصل نمی‌شد چرا که قربان‌زاده بیشتر در فضای مجازی فعالیت داشت تا مدیریت خصوصی سازی. به قربان‌زاده گفتم پس از جلسه با دو بازیکن با بیرانوند جلسه دارم که او گفت هیئت مدیره از شما راضی نیست. این در حالی بود که هیئت مدیره همیشه کنار من حضور داشت و یک ماه پیش از این حکم مدیرعاملی را از آنها گرفته بودم اما نمی‌خواستم اعلام شود.

بیش‌تر بخوانید؛
سمیعی: در استقلال اختلاف‌نظر داریم؛ عمرو وردة را جذب نمی‌کنیم

کریمی در پایان اظهاراتش علیه رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی گفت: قربان‌زاده عصر چهارشنبه پیامک زد و گفت که «شما داری از آجورلو بدتر می‌شوی. هر توافقی کنید هیچ اعتباری ندارد» که من گفتم ممنون چقدر جالب هستید شما! بعد از این  اتفاق گفتم با این شرایط دیگر نمی‌توانم بمانم. به علی امیری گفتم با وکیل بیرانوند تماس بگیر و جلسه را لغو کن. بعد هم از سمت خودم استعفا کردم. در واقع بیرانوند به این خاطر به استقلال نیامد که من جلسه را لغو کردم و ساعت ۲۰ همان شب به باشگاه پرسپولیس رفت. قربان‌زاده همچنین گفت که جلسه مجمع را در سایت کدال بارگذاری کن اما اعلام کردم چون وزیر ورزش به من دستور کتبی داده نامه‌ها را بارگذاری نمی‌کنم. بعد از جلسه او زنگ زد و گفت  اگر مدارک را در سایت کدال بارگذاری نکنی با «لودر» از رویت رد می‌شوم.

قربان‌زاده و همان درخواست‌های تکراری

مطابق انتظار اما این اظهارنظرها از سوی قائم‌مقام فعلی وزیر امور اقتصادی و دارایی بی‌پاسخ نماند و حسین قربان‌زاده در فضای مجازی نوشت: چرا صداوسیما به جای دعوت از مدیران سابق و استمرار تنش در باشگاه استقلال، هیچگاه حتی یک برنامه ورزشی خود را به شاه کلید حل معضل این دو باشگاه بزرگ و مردمی یعنی حق پخش نمی‌پردازد و برنامه‌های مختلف ورزشی صرفا برای بیشتر دیده شدن رقابت می‌کنند نه حل معضل؟! همانطور که در برنامه تلویزیونی عرض کردم، مقصر اصلی مدیران سابق استقلال نیستند، مقصر اصلی کسانی هستند که این افراد اشتباهی را برای مدیریت این باشگاه بزرگ انتخاب کردند که با سوءمدیریت یا زدوبند، استقلال را به ورطه بحران بکشانند که در اغلب موارد انتخاب‌های استقلال بدتر از پرسپولیس بوده است!

رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی عنوان داشت: آقای کریمی ۳۵ میلیارد تومان به عنوان علی الحساب برای قرارداد آینده و خروج از بحران از همراه اول گرفته بود، ایشان بدون اینکه اطلاعی به هیئت مدیره بدهد، تعهداتی ایجاد می‌کرد که اعضای هیئت مدیره در رسانه‌ها مطلع می‌شدند و در جلسه رسمی هیئت نظارت مشترک وزارت ورزش و سازمان خصوصی هم حضور پیدا نمی‌کرد. به همین دلیل به ایشان اطلاع داده شد بدون اطلاع اعضای هیئت مدیره، توافقات ایشان اعتباری ندارد. چنانکه بعد از استعفا افشا شد که ایشان یک چک حدود ۱۲ میلیارد تومانی همراه اول را غیرقانونی، مستقیم بدون اینکه به حساب باشگاه بیاید را به آقای مهرداد محمدی داده بود تا کنار ایشان عکس بگیرد و بعد از شکست پروژه انتقال آقای بیرانوند (که بنده هیچ ‌دخالت و حتی اطلاعی از آن نداشتم) با ناجوانمردی عجیب، دروغ‌هایی را در پیام استعفای خود و مصاحبه امشب به بنده نسبت دادند. بنده هیچوقت درباره موضوعات فنی دو باشگاه مداخله نکردم و هیچ اطلاعی هم از موضوع انتقال آقای بیرانوند و دیگر اعضای کادر فنی و بازیکنان ندارم.

فتح‌الله‌زاده یا ابوعلی‌سینا؟!

وی هم‌چنین در ادامه نوشت: خوشبختانه اعتراف ایشان به عدم بارگزاری در سایت کدال هم موضوع علت تاخیر در برگزاری مجمع باشگاه استقلال را روشن کرد و حتما بنده باید با این اقدام غیرقانونی ایشان که الزامات اولیه شرکت بورسی را نمی‌دانستند، برخورد می‌کردم. این مقاومت غیرقانونی ایشان، ۶۰ روز باشگاه استقلال را عقب انداخت. در آخرین مهلت بارگزاری مدارک بنده برای نظارت حضوری به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رفتم و ایشان اطمینان خاطر داد که همه مدارک به شکل کامل بارگزاری شده، در حالی که بعدها معلوم شد صرف نظر از موضوع عدم پرداخت بدهی استراماچونی، بیش از ۲۰ ایراد دیگر در بارگزاری مدارک استقلال محقق شده که عامل حذف استقلال از آسیا بوده که ناشی از ضعف و عدم اشراف ایشان و اطرافیانشان بوده است.

قربان‌زاده در پایان گفت: ایشان در جلسه مصاحبه انتخاب اعضای هیئت مدیره، بسیار ضعیف بودند و حتی بدیهیات مدیریت باشگاه را نمی‌دانستند و صرفا با اشاره به سوابق همکاری با سپاه و هیئت امنا مسجد و داشتن رستوران و شرکت لوازم یدکی به دنبال اثبات خود بودند و بارها افرادی را از مجلس و فدراسیون کشتی برخی نهادها واسطه کردند. در ارزیابی ایشان همین بس که آقای فتح الله زاده در مقابل ایشان ابوعلی سینا هستند! بنده به سهم خودم تلاش کردم صادقانه و با قاطعیت برای مقابله با فساد و سوءمدیریت در فوتبال فعالیت کنم و بزودی در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای مطالب دیگری عرض خواهم کرد.

به گزارش دانا؛ شب گذشته علی خطیر برای پاسخ به اظهارات و افشاگری‌های کریمی هیچ واکنشی نشان نداد و تنها اظهارات قربان‌زاده علیه کریمی، باعث شده تا باشگاه استقلال در موقعیتی بحرانی‌تر از گذشته قرار بگیرد. فرشید سمیعی نیز شب گذشته مدعی شد که نظرات در ارکان باشگاه استقلال با یک‌دیگر هم‌سو نیست.

همین موضوع عدم هماهنگی ارکان تصمیم‌گیرنده و مدیریتی باشگاه با یک‌دیگر به همراه ضعف مفرط مدیران باشگاه در جذب اسپانسر و بازیکنان جدید برای آبی‌ها، باعث شده تا روابط بین کادرفنی و کادر مدیریتی به تیره‌ترین حد ممکن برسد و این سریال‌های افشاگری نیز مزید بر علت اختلاف بین نکونام و خطیر شده‌اند.

سریال افشاگری‌های سرپرست مدیرعاملی سابق باشگاه علیه رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، باشگاه استقلال را وارد موقعیت خطیری کرده است.