قلعه نویی: این ۴۰ درصد قدوس بود/ برای زدن من مملکت خود را نزنید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال در حاشیه تمرین امروز تیم ملی درباره بازی با بلغارستان اظهار داشت: بازی خوبی را در اروپا تجربه کردیم. بلغارستان قدرت نزول کرده فوتبال اروپاست که بازیکنان بزرگی در گذشته داشته. الان مترصد برنامه ریزی خوب و حوانگرایی هستند که به گذشته برگردند. از میزبانی آنها متشکریم.

وی افزود: بازی خوب و دستاوردهای خوبی داشتیم. به نتیجه کاری ندارم ولی نوع بازی هجومی و ساختار دفاعی و نخوردن گل و حتی موقعیت ندادن به بلغارستان، برای ما خوب بود. تنها ایرادی که از بازیکنان گرفتم، این بود که باید نسبت به موقعیت‌ها نگرش خود را عوض کنیم. شاید اولین موقعیت آخرین باشد و نهایت استفاده را ببریم. خسته نباشید می گویم به بچه ها. خیلی ها ۲۴ ساعت قبل بازی با ما رسیدند و به زمین رفتند.

وی درباره انتقادات از بازیهای دوستانه تیم ملی گفت: اولین بازی ما با روسیه و کنیا بود که خیلی ها انتقاد کردند، خدمت همه بگویم دیگر بازی آسان در فوتبال دنیا نداریم. نتایج شب گذشته مثل بازی آلمان و ژاپن یا ایتالیا این را نشان می دهد. دوستانی که حرف‌هایی روی دشمنی می زدند، چرا سکوت کردند؟ قطر با همه امکانات و ارتباطات و بدون مشکل مالی آنچنانی، با کنیا و روسیه بازی می‌کند. برای زدن امیر قلعه نویی به مملکت خود لطمه نزنید و بهانه نیاورید. نگویید کنیا فلان جای جدول است یا هر چیز دیگر.

وی با اشاره به بازی فوق‌العاده ژاپن مقابل آلمان بیان کرد: بخشی از بازی آلمان و ژاپن ما را خوشحال کرده چون آسیایی هستند ولی هوشیار هم می شویم. این کشورها ۲۵ سال است برنامه ریزی می‌کنند. اینها منوط به ساختارسازی و هزینه ها برای لیگ و تیم های پایه است. قبلا هم گفتم، اگر عربستان بنزما را دارد، ما هم طارمی و آزمون داریم. من سطح کیفی را گفتم. عربستان برای لیگش ساختارسازی و تبلیغ می‌کند ولی ما باید به تیم‌های پایه و زیرساخت توجه کنیم. فوتبال است و انشاالله ببینیم خدا چه می‌خواهد، تیم ما رو به پیشرفت است و بازیکنان خوبی داریم. کار سختی را با پیروزی مقابل بلغارستان انجام دادیم.

قلعه نویی در پاسخ به سئوالی که پیش از این وعده تغییرات داده بود و چه زمانی این تغییرات در تیم ملی انجام می‌شود، گفت: قبلا هم گفتیم تغییرات باید شیب ملایم داشته باشند. ۲ هافبک جوان مصدوم داشتیم و ۴، ۵ بازیکن در اختیار تیم امید گذاشتیم. بازیکنان خیلی خوبی در امید داریم که می‌توانند در آینده نزدیک به تیم ملی کمک کنند. وقتی بازیکنان بزرگ‌مان می‌توانند به فوتبال ملی کمک کنند، استفاده می‌کنیم. رونالدو ۳۸ ساله است و در پرتغال بازی می‌کند ولی باید به فکر جانشین‌سازی باشیم و پیگیری کنیم. بالاخره مصدوم داریم. ما ۲۰۰۶ هم با تیم ب این کار را انجام دادیم.

وی با اشاره به سبک بازی تیم ملی و بازگشت قدوس گفت: برگردم به افکار خودم؛ در گذشته خیلی دوستان با عنادی که به من داشتند، گفتند بازی مستقیم می‌کنم. من هر تیمی گرفتم با ۲ هافبک بازیساز بازی می‌کردم. با جباری و جانواریو یا با محرم نویدکیا، کرار و سروش، چطور می‌شود بازی مستقیم کرد؟ مترصد این بودم در تیم ملی با سامان قدوس پلن B داشته باشیم. او ۴۰ درصد توانایی‌اش را داشت و از نظر روحی و تمرینی عقب بود. توانایی سامان از این‌ها بیشتر است.

سرمربی تیم ملی با تاکید بر تیم سازی تصریح کرد: مربی ژاپن دیشب گفت می‌شود همزمان ۳ تیم ملی داشته باشیم؛ من هم می‌گویم می شود ۲ یا ۳ تیم داشته باشیم و نفراتی داریم که بازی باکیفیتی انجام بدهند. بین ۲۴، ۲۵ نفر به شاکله اصلی رسیدیم و از نظر نیروی انسانی شرایط خوبی داریم.

قلعه نویی با تاکید بر اهمیت لیگ گفت: لیگ ما لیگ قوی‌ای شده و امیدوارم در لیگ قهرمانان هم نتایج خوبی بگیرند و بیرو و رامین سلامتی‌شان را پیدا کنند. با همه ناراحتی از حذف استقلال، امیدواریم تیم‌ها نتیجه خوبی بگیرند. کادرفنی به لیگ توجه کرده و لیگ به اوج برگشته است.

وی همچنین درباره برنامه‌های آتی تیم ملی گفت: تورنمنت اردن و مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را داریم و از ۱۸ دی باید به قطر و جام ملت‌ها برویم. برنامه ما پر است.

قلعه نویی در پاسخ به سئوالی درباره دعوت از احسان حاج صفی گفت: بعضی بازیکنان هم فنی هستند، هم وزنی. امثال احسان حاجی‌صفی هم چنین حالتی دارند و در زمین تلاش خود را بیش‌تر می‌کنند. بزرگتری به افزایش تلاش در زمین است و کیفیت بهتر در بازی. این تمام کمک ما از این عزیزان است.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: برای زدن قلعه نویی تیم ملی مملکت خود را نزنید‌.